عده‌ای نسبت به پاره کردن عکس آیت الله منتظری در راهپیمایی روز قدس اعتراض کردند.

پاره کردن عکس آیت الله منتظری در راهپیمایی قدس

به گزارش سلام نو به نقل از اقتصادنیوز،اطلاعات آنلاین حادثه ای در روز قدس ۱۰ سال پیش را به استناد پایگاه اطلاع رسانی مرکز اسناد انقلاب اسلامی یادآوری کرده و نوشته است: تجمعات و راهپیمایی‌ها ملی و انقلابی، همیشه با حاشیه‌هایی همراه بوده است. این حاشیه‌ها گاه جنبه خارجی و طنز داشته، مثل درست کردن کاریکاتور برخی از سران امریکا و یا اسرائیل و گاه این حاشیه‌ها سمت و سوی داخلی به خود گرفته است. گاه حاشیه تلخ و خلاف وحدت ملی بوده، مانند سر دادن شعار مرگ و یا خواندن اشعاری علیه رئیس جمهور سابق کشور و گاه شیرین بوده همانند مردمی که خدمات رایگان و عمومی به شرکت کنندگان در راهپیمایی ارائه می‌دهند.

در اسناد موجود در مرکز اسناد انقلاب اسلامی، خبر ویژه‌ای از خبرگزاری جمهوری اسلامی وجود دارد که گزارش یکی از حواشی راهپیمایی روز قدس است. در این گزارش آمده است در روز ۱۳۷۲/۱۲/۲۶ عده‌ای از بانوان نجف آبادی با اجتماع در دفتر امام جمعه شهرستان نجف آباد نسبت به پاره کردن عکس آیت الله منتظری در راهپیمایی روز قدس اعتراض کرده اند.

در این گزارش آمده است که بانوان خواستار محکوم کردن علنی این اقدام توسط امام جمعه شهرستان شده اند.

همچنین در گزارش دیگری که به تاریخ ۱۳۷۳/۱/۶ است، حکایت از آن دارد که بانوان معترض، به خواسته خود نرسیده اند و در اولین روز کاری در سال جدید بصورت نشسته در محل فرمانداری نجف آباد دست به اعتراض زده اند.

گزارش کامل این سند به این شرح است:

  ب - مشروح اخبار ویژه

اخبار و گزارشهای داخلی : اعتراض گروهی از بانوان نجف آباد نسبت به پاره کردن عکس آقای منتظری
نجف آباد - خبرگزاری جمهوری اسلامی - ۱۳۷۲/۱۲/۲۶

گروهی از بانوان نجف آباد با اجتماع در دفتر امام جمعه این شهر نسبت به پاره کرده عکس آقای منتظری که در روز جهانی قدس انجام شد اعتراض کردند. این عده خواستار محکوم کردن علنی این عمل که آنها آن را توهین به یک مرجع تقلید می‌دانند از سوی امام جمعه نجف‌آباد شدند.

 حجت الاسلام پورهادی امام جمعه نجف‌آباد گفت بانوان معترض تهدید کرده‌اند در صورت عدم انجام خواسته‌اشان روز شنبه آینده اقدام به راهپیمایی اعتراض آمیز خواهند کرد. وی افزود: ۴ نفر از بانوان به نمایندگی از سوی ۱۵۰ بانوی معترض که روز سه‌شنبه در دفتر وی اجتماع کرده بودند خواسته خود را با وی در میان گذاشتند.

پس از انجام این دیدار در سطح شهر نجف‌آباد چنین شایع شده بود که امام جمعه تغییر موضع داده و قرار است عکس آقای منتظری بر دروازه ورودی این شهر نصب شود.  امام جمعه نجف آباد این شایعه را بی‌اساس دانست.

حجت الاسلام پورهادی گفت: در حالی که مسائل نجف آباد به راحتی قابل حل است برخی از دوائر تشدید کننده جریان و برخی دیگر نیز فقط نظارت و وقایع نگاری می‌کنند و محیط را کاملا خالی کرده‌اند.
وی گفت: در مقابل حرکت این بانوان معترض جمعیت زیادی با من تماس گرفتند و اجازه راهپیمایی خواستند. امام جمعه نجف‌آباد گفت: من آنها را از این کار منع کردم .

پاره کردن عکس آیت الله منتظری در راهپیمایی قدس

اعتراض نشسته زنان در نجف آباد

نجف آباد - خبرگزاری جمهوری اسلامی – 1373/1/7

حدود ۱۰۰ تن از زنان نجف آباد روز شنبه در مقابل فرمانداری این شهرستان دست به اعتراض نشسته زدند.  به گفته این عده این اعتراض در پی پاره کردن عکس آقای منتظری در راهپیمایی روز قدس و عدم محکومیت این عمل توسط امام جمعه نجف‌آباد و همچنین توهین به نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی در آخرین جلسه شورای اداری نجف‌آباد صورت گرفته
است.همین گزارش حاکیست عده دیگری نیز در مخالفت با این اعتراض نشسته در همین محل تجمع کرده‌اند . در پی این اجتماع، ده نماینده از سوی دو دسته معترض برای مذاکره با فرماندار به داخل ساختمان فرمانداری فرستاده شده‌اند که تا زمان مخابره خبر، ظهر امروز این مذاکرات خاتمه نیافته است.

پاره کردن عکس آیت الله منتظری در راهپیمایی قدس

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید