رعایت رژیم غذایی مناسب در دوران بارداری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

گفتنی است بسیاری از متخصصان بر این باورهستند که مصرف انواع میوه‌ها برای تامین ریزمغذی‌های لازم برای بدن و نیز افزایش فیبرهای غذایی بسیار مفید می باشد هر چند در این مجال باید متذکر شد مصرف انواع میوه برای افرادی که قصد بارداری دارند نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

از سوی دیگر باید خاطر نشان که مصرف میوه احتمال بارداری را افزایش می‌دهد اما این در حالی است که مصرف فست فودها می تواند تا حد زیادی مانع بارداری شود.

این محققان با استناد بر نتایج تحقیقات خود روی بیش از ۵۶۰۰ زن که برای اولین بار قصد بارداری داشتند، توصیه می‌کنند زنانی که قصد باردار شدن دارند بهتر است میوه بیشتری مصرف کنند و در کنار آن از مصرف فست فودها بپرهیزند.

از سوی دیگر باید خاطر نشان کرد که تحقیقات نشان می دهد که احتمال ناباروری در بین زنان دارای کمترین میزان مصرف میوه از ۸ درصد تا ۱۲ درصد افزایش یافت و در مقابل بین زنانی که چهار بار در هفته یا بیشتر فست فود می خوردند این خطر از ۸ درصد تا ۱۶ درصد افزایش یافت.

باید در نظر داشت که میوه های مختلف به دلیل برخورداری از املاح معدنی و ویتامین های گوناگون می توانند نقش موثری در رشد و تکامل جنین داشته باشند. از این رو مصرف میوه های گوناگون در این دوران می تواند یکی از راه های سالم برای تامین ویتامین ها و املاح معدنی مورد نیاز باشد.

یکی دیگر از فواید مصرف میوه در دوران بارداری جلوگیری از یبوست است که برای این مهم می توان از انجیر استفاده کرد از این رو توصیه می شود زنان باردار برای حفظ سلامت خود و جنین از انواع میوه ها استفاده نمایند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید