۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰
کد خبر: 15592515

سینمای شناور یکی از جاذبه های گردشگری کشور تایلند است به گونه ای که بسیاری از گردشگران سعی دارند تا از سینمای شناور نیز بازدیدی داشته باشند.

گفتنی است معمار آلمانی به نام اول اسچرن باعث شده که تصور ما از تایلند فقط زیبایی های طبیعی آن نباشد، او برای فستیوال یائو نوی که در جنوب تایلند در شهر پوکت برگزار شد سینمای شناور جالبی را به وجود آورده است.

جالب است بدانیم که سینمای شناور بین دو صخره قرار گرفته است و بسیاری از علاقمندان به تماشای فیلم را سالانه به خود جذب می کند.

پرده نمایش در روبه روی تخته شناوری قرار دارد که در آن تماشاگران بر روی قایق های خاص می نشینند، سالن آن را به صورت قایق درست کرده اند تا بتواند بر روی آب شناور بماند.

بدیهی است سینما شناور بر روی تالاب نای پی در جزیره کودو قرار دارد که آب های بسیار آرامی دارد.

تماشاچیان را با قایق های پر سرعت به  این محل می آورند تا تجربه ناب تماشای فیلم بر روی آب ها را داشته باشند. برای طراحی این سینما از رسم و رسومات مردم محلی این ناحیه الهام گرفته شده چون ماهی گیران تایلندی معمولا برای شکار خرچنگ دریایی از قایق های شناور استفاده می کنند.

باید در نظر داشت با توجه به اینکه سینما بر روی آب قرار دارد می توان با توجه به شرایط جزر و مد آن را تکان داد و به جاهای دیگری برد.

پر واضح است که سینمای شناور پوکتاین سینما در جایی نزدیک اقامتگاه های معروف پوکت قرار دارد.

تنها مشکلی که  سینمای شناور دارد این است که ممکن است آن قدر محو تماشای زیبایی محیط اطراف شوید که صحنه های فیلم را از دست دهید.

لازم به ذکر است که سینمای شناور به سینمای مجمع الجزایر معروف است و در سال ۲۰۱۲ افتتاح شده، همچنین در این سینما هر ساله جشنواره فیلم و هنر برگزار می شود.

باید در نظر داشت که مواد سازنده سینمای شناور  مواد بازیافتی می باشد که این خود  باعث عدم آلودگی و یا تخریب محیط زیست اطراف خواهد شد از این رو طرفداران محیط زیست نیز بسیار از این سینما استقبال می نمایند.

به هنگام تماشای فیلم در سینمای شناور انگار بر روی تخته ای سوار شده و در وسط اقیانوسی سرگردان هستید و به تصاویر متحرک روبروی خود خیره شده اید، در اطراف خود آسمان پر ستاره، صخره های با عظمت و آب های بی کران را می بینید که چشم انداز زیبایی به فضای اطراف سینما داده اند.

در پایان باید خاطر نشان کرد که بعد از تمام شدن هر فستیوال این سینما از هم باز می شود و مواد سازنده آن توسط افراد محلی استفاده می شود و دوباره برای فستیوال سال بعد ساخته می شود.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید