۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲
کد خبر: 15024209

بسیاری از کارشناسان طب سنتی بر این باور هستند که سیب نقش بسزایی در زیبایی پوست دارد به گونه ای مصرف روزانه یک عدد سیب برای تمام افراد بسیار توصیه می شود.

گفتنی است سیب علاوه بر زیبایی پوست نقش تعیین کننده ای در سلامت بدن دارد.

به طور کلی باید در نظر داشت که سیب یک مرطوب کننده و روشن کننده طبیعی است چرا که مصرف سیب باعث می شود که روند هیدارته شدن پوست کند.

لازم به ذکر است مصرف سیب می تواند برای پوست آبرسان مناسب نیز باشد به گونه ای که تا حد زیادی مانع از خشکی و چین و چروک پوست شود.

جالب است بدانیم که علاوه بر مصرف روزانه سیب می توان آن را به صورت ورقه ای برش زد و آن را تا زمان خشک شدن بر روی پوست قرار داد و بعد آن را برداشت.

باید یاد آور شد که مصرف سیب می تواند باعث شفافیت و درخشندگی پوست شود همچنین از آن می توان به عنوان یک پاک کننده‎  بی نظیر نیز استفاده کرد برای استفاده از این روش باید یک قاشق غذاخوری آب سیب و عسل را به همراه یک قاشق غذاخوری شیر مخلوط کرد و سپس این مخلوط را تنها برای چند دقیقه بر روی پوست گذاشت و بعد با استفاده از آب سرد آن را شست.

لازم به ذکر است که این ترکیب  به عنوان یکی از بهترین پاک کننده های طبیعی در طب سنتی شناخته شده است که می تواند باعث افزایش درخشندگی و شفافیت پوست ‎شود.

از سوی دیگر باید در نظر داشت که سیب یک ماسک ضد پیری قوی نیز به شمار می آید چرا که امروزه بسیاری از افراد تنها به دلیل آلودگی هوا و یا تغذیه مناسب به پیری زودرس پوست مبتلا می شوند از این رو می توان با استفاده از این ماسک به راحتی چین و چروک پوست را برطرف کرد

باید در نظر داشت که مصرف روزانه و منظم سیب می تواند باعث از بین رفتن  چین چروک های ریز و خطوط نازک صورت شود و پوست را نیز جوان کند  برای استفاده از این روش می توان روزانه یک سیب را رنده کرد و بعد آن را به مدت  10 الی 20 دقیقه بر روی پوست به خصوص قسمت های که در خطر چین و چروک مثل دور لب ها و خط اخم و انتهای پلک هستند قرار داد و بعد با استفاده از آن صورت را به درستی ماساژ داد.

افزایش طراوت و شادابی پوست می تواند یکی دیگر از آثار استفاده مداوم از سیب باشد به گونه ای که بسیاری از متخصصان زیبایی بر این باور هستند که با استفاده از سیب می توان بسیاری از بیماری های پوستی را مانند خشکی پوست، ترک خوردگی پوست، رنگ پریدگی و همچنین برخی از بیماری های پوستی که روند درمان آن ها طولانی و مزمن شده است را نیز به راحتی از بین برد.

از سوی دیگر باید خاطر نشان کرد که سیب یک اسکراب پاکسازی پوست نیز می باشد چرا که اسید مالیک موجود در سیب می تواند باعث از بین رفتن سلول‎های مرده پوست شود برای استفاده از این روش باید دو قاشق غذاخوری از آب سیب و لیمو‎ی تازه را با هم  مخلوط کرد و بعد به آن یک قاشق غذاخوری  جوی دوسر و عسل اضافه کرد.

لازم به ذکر است  این مخلوط را می توان بر روی صورت و گردن زد و بعد آن را به مدت 10 دقیقه بر روی پوست قرار داد و سپس با استفاده از آب ولرم آن را شست.

بدیهی است یکی دیگر از خواص استفاده از این اسکراب روشن کردن پوست های تیره و همچنین از بین بردن جوش‎های سر سیاه پوست می باشد.

شایان ذکر است که از سیب می توان به عنوان ضد آفتاب نیز استفاده کرد چرا که این میوه شامل ذرات UVB است که می تواند به راحتی از پوست در برابر اشعه های خورشید محافظت کند.

از سوی دیگر باید یادآور شد که با استفاده از این میوه می توان به راحتی آفتاب سوختگی را نیز درمان کرد و مانع از  لایه برداری پوست به دلیل سوختگی در برابر آفتاب شد برای استفاده از این روش باید یک قاشق چای خوری گلیسیرین را با یک سیب رنده شده مخلوط کرد و بعد آن را به مدت یک ربع بر روی پوست قرار داد وسپس با استفاده از آب سرد آن را شست.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید