همزمان با ماه مبارک رمضان رادیو ایران آماده پخش ویژه برنامه های متفاوتی را چون؛ استقبال از ماه رمضان، برنامه های افطار و سحر می‌شود.

به گزارش سلام نو، همزمان با ماه مبارک رمضان رادیو ایران ویژه برنامه های متفاوتی را چون؛ استقبال از ماه رمضان، برنامه های افطار و سحر، ترتیل خوانی، میزگرد قرآنی، ویژه برنامه های ولادت امام حسن مجتبی(ع) و ویژه برنامه های شب های قدر را تدارک دیده است.

**چهار رمضان با «جشن سلام»

امسال چهارمین سالی است که این شبکه رادیویی ویژه برنامه «جشن سلام» را با هدف تقویت و افزایش شناخت نسبت به شکر گزاری این ماه و آثار مثبت آن در زندگی و تغییر باور و رفتار در جهت سبک زندگی اسلامی در آستانه ماه مبارک رمضان پخش می کند.

حسین معصومی تهیه کننده این برنامه گفت: در «جشن سلام» گزارش از شهرهایی که جشن ورود به ماه مبارک رمضان با فرهنگ و آداب و رسوم خاص دارند؛ مانند کردستان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان (غربی و شرقی)، گیلان (در چندین بخش) پخش خواهیم کرد.

وی افزود: نوید نوروزی با حجت الاسلام شهاب مرادی در خصوص اینکه در این ماه مبارک کوله هامان رو چطور پر کنیم؟ گفت و گو خواهد کرد.

تهیه کننده «جشن سلام» افزود: بسته صوتی شنیدنی از دکلمه و ترانه ها و تصنیف ها با موضوع استقبال از رمضان در ادبیات با اجرای استاد حسین آهی خواهیم داشت.

این برنامه با اجرای نسیم رفیعی و مهدی طهماسبی بعد از خبر ساعت 19:00 روز یکشنبه 15 اردیبهشت از رادیو ایران پخش می شود.

همچنین دیگر ویژه برنامه های رادیو ایران در ایام مبارک ماه رمضان به شرح زیر است:

برنامه سحرگاهی «قرار بی قراران» هر روز از ساعت 02:45 تا 04:45 با اجرای محمد نصرآبادی.

عبدالله علایی تهیه کننده «قرار بی قراران» در خصوص این برنامه گفت: هدف ما برطرف کردن احساس بی پناهی و رها شدگی در ندگی و نشان دادن پناه حقیقی در زندگی است.

وی ادامه داد: با نگاهی به شرایط زمان و حالات مردم، نوعی سرگشتگی و احساس بی پناهی در مردم مشاهده می شود که منجر به افسردگی و بی تفاوتی و اباحه گری می شود، با توجه به این مساله سعی خواهد شد در برنامه با ایجاد فضایی هنرمندانه با استفاده از منابع صوتی و متنی از این احساس کم کرد و در مسیر سفر زندگی پناهگاه ها و راه های فرار از این حالات مورد بررسی قرار گیرد.

* برنامه « قدر قرآن » هر روز از ساعت 04:30 تا 05:30 ترتیل یک جزء از قرآن کریم است.

* برنامه «به رنگ خدا» تحلیل آیات و روایات قرآنی هر روز از ساعت 18:00 تا 18:30 با اجرای علیرضا فتحی پور پخش خواهد شد.

* برنامه «ایرانشهر» که در روزهای ماه رمضان با حال و هوای این روزها از ساعت : 18:30 تا 19:30 از رادیو ایران پخش می شود.

* ویژه برنامه افطار با نام «قرار آسمانی» که هر روز از ساعت 19:30 تا 21:00 با اجرای حسن همایی و مجید حسینی از رادیو ایران پخش می شود.

در این برنامه 90 دقیقه ای ترکیبی هر روز به بیان یکی از صفات و اسما الهی پرداخته می شود و به دنبال نشانه های آن در زندگی خودمان، به عنوان مهمانان ضیافت الهی خواهیم رفت./ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید