۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
کد خبر: 14513628

متاسفانه برخی از افراد بر این باور هستند که در دوران بارداری نباید سفر رفت اما این در حالی است که می توان با رعایت برخی از نکات سفری راحت  داشت به گونه ای که نه جنین و نه مادر آسیب ببیند بلکه در مقابل با سفر رفتن روحیه مادر بهبود یابد.

گفتنی است زنان باردار باید در طول سفر یک سری نکات لازم را مدنظر قرار دهند که در مطلب پیش رو به معرفی و تبیین آن می پردازیم.

به طور کلی باید در نظر داشت زنان باردار در طول سفر نباید در معرض نور خورشید قرار بگیرند چرا که این احتمال وجود دارد به هنگام تابش اشعه های خورشید هورمون های بارداری روی بی رنگ شدن پوست تاثیر بگذارند و آن را دائمی کنند.از این رو توصیه  می شود از ضد آفتاب های قوی با SPF 50  به خصوص زمان خروج از منزل استفاده شود هر چند باید متذکر شد که استفاده از کرم ضد آفتاب بر روی پوست زیر لباس نیز الزامی است چرا که  لباس به تنهایی نمی تواند از پوست مادر باردار  حفاظت کنند.

نوشیدن مصرف کافی آب یکی دیگر از نکات لازم به هنگام  سفر در دوران بارداری است چرا که در زمان بارداری آب بیشتری از پوست مادر تبخیر می شود از این رو باید در طول  روز حداقل 8 الی 10 لیوان آب نوشید.

باید در نظر داشت که قبل از سفر بهتر است با پزشک معالج مشورت شود و در صورت لزوم آنتی بیوتیک نیز در سفر به همراه داشته باشید تا به هنگام بروز سرماخوردگی بتوانید از آن استفاده کنید.

لازم به ذکر است در صورت بروز سرماخوردگی باید مصرف مایعجات را افزایش داد که البته در این مصرف آب نارگیل و سوپ بسیار توصیه می شود.

بدیهی است به هنگام سفر با هواپیما بهتر است یک صندلی در راهرو هواپیما بگیرید، چرا که  در این صورت راحت می توانید در هواپیما قدم بزنید و یا اینکه از سرویس بهداشتی استفاده کنید.

از سوی دیگر باید به خاطر داشت که به هنگام بستن کمربند باید آن را زیر شکم خود ببندید، همچنین اگر سفر در طول  سه ماهه سوم بارداری است و همچنین پرواز طولانی است احتمال ورم کردن پاها وجود دارد از این رو بهتر است از صندل های راحت به هنگام سفر استفاده کرد.

شایان ذکر است که قبل از رزرو بلیط، باید قوانین شرکت هوایی را در مورد خانم های باردار مطالعه کرد چرا که بسیاری از شرکت های هوایی به خانم های باردار بعد از 36 هفتگی اجازه پرواز نمی دهند از این رو توصیه می شود قبل از سفر از پزشک خود گواهی بگیرید که در آن زمان دقیق زایمان شما قید شده باشد چرا که این احتمال وجود دارد که شرکت هوایی  این گواهی را دریافت کند.

پر واضح است که در دوران بارداری نباید بیشتر از شش ساعت با ماشین سفر کرد هر چند در طول این مدت نیز هر یک ساعت در میان باید توقف داشته باشید و کمی استراحت کنید و یا راه بروید تا با این کار مانع از لخته شدن خون در پاها شوید همچنین باید در سفر با ماشین بالش نیز به همراه داشته باشید.

باید متذکر شد که همراه داشتن مقداری خوراکی و بطری آب در طول سفر برای زنان باردار توصیه می شود.

و از آنجا که باردار هستید، حتما یک سری اسنک و خوراکی و بطری آب در سفر داشته باشید. کمربندتان را هم همیشه زیر شکم ببندید.

در پایان باید خاطر نشان کرد که در سفرهای خارجی نباید از گوشت قرمز و سفید به صورت خام استفاده کرد و همچنین به هنگام استفاده از آب نیز باید آن را از قبل بجوشانید و در صورت تمایل برای تهیه یخ نیز بهتر است آن را از جای مطمئن تهیه کنید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید