مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت:  برخی مناطق سیل زده برای افزایش ذخیره سرم خود درخواست هایی داشتند که تامین شد و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش سلام نو، محمد عبده زاده روز یکشنبه  افزود: هیچ کمبود دارویی در مناطق سیل زده وجود ندارد چرا که از قبل، در تمام استان ها برای آخر سال ذخیره های دارویی تامین شده بود.

وی اضافه کرد: برخی مناطق سیل زده برای افزایش ذخیره سرم خود درخواست هایی داشتند که تامین شد و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد مناطق سیل زده بیشتر به شیرخشک و اقلام بهداشتی نیاز داشته باشند اما در زمینه دارو مشکلی وجود ندارد. داروخانه ها در مناطق سیل زده باز هستند و خدمات دارویی را ارائه می دهند.

مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو درباره نامه مهدی پیرصالحی، رئیس سازمان غذا و دارو طی روزهای گذشته و درخواست او از شرکت های دارویی برای تامین کسری های احتمالی داروها تاکید کرد: کمبودی وجود ندارد و این نامه بیشتر به این خاطر است تا داروها را بتوان با همکاری شرکت های دارویی به صورت رایگان در اختیار سیل زدگان قرار داد.

مهدی پیرصالحی، رئیس سازمان غذا و دارو طی روزهای گذشته در نامه ای به شرکت ها، سندیکاها و انجمن های حوزه محصولات سلامت محور، با تشکر از تلاش کارکنان شرکت های پخش سراسری بابت تامین نیاز دارویی مردم مناطق بحران زده طی تعطیلات نوروز، درخواست کرد که تا زمان بهبود وضعیت و بازگشت به شرایط زندگی عادی هموطنان آسیب دیده، کسری های احتمالی دارویی، ملزومات و تجهیزات دارویی و پزشکی، مواد بهداشتی، غذایی، آشامیدنی، شیرخشک و واکسن ها و را جبران کرده و حسب مورد با ایجاد دپوی مناسب در شعب پخش سراسری مورد تایید، نسبت به تامین نیاز ها اقدام کنند. /ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید