صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وزش باد شدید و رگبار باران در برخی استان‌ها خبر داد.

هشدار وقوع سیل در تهران | شهروندان تهرانی امروز مراقب باشند

به گزارش سلام نو، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز (۱۶ مرداد) در بخش‌هایی از آذربایجان شرقی، اردبیل، سمنان، تهران، البرز، قزوین، زنجان، مازندران، مناطقی از مرکز کشور در استان‌های قم، مرکزی و اصفهان افزایش ابر گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: سه‌شنبه (۱۷ مرداد) این شرایط علاوه بر مناطق ذکر شده در بخش‌هایی از سواحل دریای خزر و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شمال فارس ادامه خواهد داشت.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا بیشینه بارش طی دو روز آینده برای ارتفاعات و دامنه‌های البرز در استان‌های سمنان، تهران و مازندران انتظار می‌رود.

وی ادامه داد: چهارشنبه(۱۸ مرداد) در بخش‌هایی از غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز مرکزی و پنجشنبه(۱۹ مرداد) در بخش‌هایی از غرب و جنوب غرب کشور، ابرناکی، رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در ادامه گفت: طی پنج روز آینده در دامنه‌ها و ارتفاعات واقع در هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، جنوب و شرق فارس در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رشد ابرهای همرفتی، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود:طی پنج روز آینده در برخی مناطق شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز در بعضی ساعات وزش باد شدید، در مناطق مستعد خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا رخ خواهد داد. این شرایط طی روزهای چهارشنبه تا جمعه(۱۸ تا ۲۰ مرداد) در شرق کشور تشدید می‌شود و رخداد توفان گردوخاک همراه با کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی در این منطقه انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه گفت: طی سه روز آینده در بعضی ساعات سرعت وزش باد در جنوب غرب و نوار مرزی غرب کشور افزایش می‌یابد که خیزش گردوخاک در برخی از این مناطق دور از انتظار نیست.

ضیاییان در ادامه گفت: امروز و فردا تنگه هرمز، شمال و مرکز خلیج فارس و طی پنج روز آینده شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۱۷ مرداد ) نیمه‌ابری تا ابری و در بعضی ساعت‌ها رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد و روز چهارشنبه ( ۱۸ مرداد) نیمه‌ابری، در بعضی ساعت‌ها افزایش باد و گاهی ابری با احتمال وزش باد شدید و رگبار باران با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۶ و ۱۷ مرداد) اهواز با دمای ۴۸ و ۴۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل و شهر کرد با دمای ۱۶ و ۱۵ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید