وزیر مهاجران طالبان از فوت ۲۰۰ نفر و تخریب ۱۸۰۰۰ منزل مسکونی درپی بارش باران های سیل های اخیر در این کشور خبر داد.

تصاویر آخر الزمانی از سیل هولناک افغانستان | ۲۰۰ فوتی و تخریب ۱۸۰۰۰ خانه + فیلم

به گزارش سلام نو، «خلیل‌رحمان رحمانی» وزیر مهاجران دولت موقت طالبان گفت: در سیل اخیر افغانستان ۲۰۰ نفر کشته و بیش از ۱۸ هزار خانه ویران شده است.  

وزیر مهاجران طالبان در کنفرانس خبری درباره سیل اخیر افغانستان گفته است که در سیل اخیر در مناطق مختلف این کشور ۲۰۰ نفر کشته و ۲۵۰ نفر نیز مصدوم شدند.  

وی افزود: همچنین سیل اخیر ۱۸ هزار منزل مسکونی را تخریب کرده است.  

روز گذشته سی‌ان‌ان به نقل از مقامات طالبان گزارش داده بود که در سیل اخیر در افغانستان ۹۵ نفر کشته و ده‌ها نفر نیز مصدوم شدند.  

به نوشته این رسانه آمریکایی، همزمان با مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم کشورهای غربی، افغانستان طی ۱۰ روز گذشته شاهد سیل ویرانگر در ۱۰ ولایت بوده که خسارت جانی و مالی زیادی برجای گذاشته است.

«شرف الدین مسلم»، معاون وزیر مبارزه به حوادث طبیعی دولت موقت طالبان به سی ان ان گفت: مواد غذایی و اقلام ضروری به مناطق سیل زده ارسال شده و سازمان‌های بین المللی نیز قرار است به کمک آسیب دیدگان بپردازند.  

وی افزود: زمستان در راه است و سیل زدگان پناهگاهی برای زندگی در اختیار ندارند.

پیش از این نیز دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل (اوچا) نیز اعلام کرده است که  طی هفته گذشته سیل ناگهانی در چندین ولایت افغانستان جان ۶۰ نفر را گرفته است.

این نهاد گفته است که در کنار خسارت جانی، سیل اخیر افغانستان ۸۰۰ خانه را در ولایت‌های کنر، لغمان، ننگرهار  و پروان تخریب کرده است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید