متاسفانه امروزه بنا به دلایل مختلفی مانند تغییر سبک زندگی، کم تحرکی، استفاده بیش از اندازه از فست فودها و مواردی از این دست شاهد افزایش کلسترول خون در بسیاری از افراد هستیم.<br/> 

گفتنی است انجام منظم و مرتب حرکات ورزشی می تواند منجر به افزایش سلامت سیستم قلبی عروقی و همچنین کاهش کاسترل خون شود از این رو قصد داریم تا در مطلب پیش رو ورزش های مفید برای کاهش کلسترول خون را معرفی کنیم.

به طور حتم یوگا  مناسب ترین  ورزشی است که می تواند باعث کاهش کلسترول خون و تاثیرات بسیاری را نیز بر سلامت فرد خواهد داشت.

جالب است بدانیم که بسیاری از حرکات یوگا باعث افزایش توانایی عضلات و کشش آن‌ها خواهد شود و همچنین می تواند سطح انرژی بدن را نیز زیاد کند.

با این اوصاف انجام حرکات یوگا زمینه ساز کاهش چربی و کلسترول خواهد شد به گونه ای که می توان انتظار داشت افرادی که یوگا انجام می دهند به کاهش وزن نیز دست یابند.

بدیهی است انجام حرکات یوگا می تواند استرس و نگرانی را از فرد دور کند به گونه ای هورمون‌های کاهنده سطح کلسترول افزایش یابد. به عبارت ساده تر یوگا بهترین ورزش برای سلامت فرد می باشد.

بنا به اظهار نظر بسیاری از کارشناسان ورزشی تمرینات یوگا را می توان  به دو  بخش اصلی  آسانا و  یرانایاما تقسیم کرد که بخش اول مجموعه‌ای از تمرینات بدنی و بخش دوم تکنیک تنفس کردن است.

اولین تمرین پیشنهادی به تقویت عضلات شما کمک کرده هاضمه شما را بهبود می‌بخشد؛ همچنین منجر به بهبود عملکرد کبدتان شده و در نهایت کلسترول شما را تحت کنترل می‌گیرد؛ برای انجام این تمرین روی شکم دراز کشیده و دست‌ها را کنار بدنتان نگه دارید، سعی کنید بدنتان را طوری که بدنتان تکیه گاه بدن شود، بالا بکشید.

باید در نظر  داشت که شکم، کمر و مفصل ران فرد در انجام این تمرین تحت فشار قرار خواهد گرفت و از این رو در این نواحی شاهد افزایش گردش خون و در نهایت چربی سوزی خواهیم بود.

یکی دیگر از مزایای انجام حرکات یوگا  درمان مشکلات گوارشی و سوهاضمه می باشد،برای انجام این تمرین باید یکی از زانو‌ها را درون سینه جمع کرد و با دست  آن را نگه داشت.

سفت شدن عضلات شکم نیز می تواند یکی دیگر از مزایای انجام یوگا باشد.

در خاتمه باید یادآور شد که تنفس پیوسته و منسجم که در انجام حرکات یوگا صورت می گیرد می تواند به دفع کلسترول خون کمک کند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید