تغذیه در دوران بارداری از اهمیت ویژه ای برخوردار است به گونه ای که مادر در این ایام باید از پروتئین‌ها، مواد معدنی، چربی‌ها و ویتامین‌های مختلف استفاده کند. <br/>گفتنی است مصرف ویتامین C در این ایام از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد چرا که می تواند منجر به حفظ و افزایش استقامت و ایمنی بدن زنان باردار شود. <br/>به طور حتم یکی از اصلی تریم منابع ویتامین C میوه‌های خانواده‌ی مرکبات است به خصوص پرتقال که با طعم و مزه دلنشینی که دارد مورد علاقه بسیاری از افراد خواهد بود.

بررسی خواص پرتقال

پرواضح است که پرتقال سرشار از ویتامین های B,C ، آهن ، کلسیم ، فسفر ، پتاسیم ، سدیم و مس می باشد از این رو مصرف روزانه پرتقال برای زنان باردار توصیه می شود.

بدیهی است بر اساس پیشنهاد انجمن ملی سلامت، مادر باردار باید روزانه 85 میلی گرم ویتامین ث مصرف کند که این مهم را می تواند از طریق مصرف پرتقال تامین کند.

یکی از خواص مصرف پرتقال جذب روی و آهن در بدن است از این رو توصیه می شود که مادر باردار مصرف روزانه این میوه را در برنامه غذایی خود قرار دهد.

از سوی دیگر باید داشت که مصرف پرتقال می تواند منجر به سلامت کودک و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن کودک شود.

افزایش سلامت چشم‌های جنین را می توان از دیگر مزایای مصرف پرتقال در دوران بارداری داست چرا که مصرف پرتقال به ایجاد ویتامین A حاصل از ترکیبات کاروتنوئید کمک کند. باید یادآور شد که ویتامین A برای توسعه‌ قوه بینایی جنین بسیار مفید است.

رشد مناسب مغز جنین یکی دیگر از خواص مصرف پرتقال در دوران بارداری است.

باید در نظر داشت که مصرف پرتقال در دوران بارداری می توان باعث کاهش واکنش های آلرژیکی شود.

به طور حتم یکی دیگر از فواید مصرف پرتقال در دوران بارداری تنظیم فشار خون می باشد چرا که در این ایام وضعیت بدنی مادر متغیر خواهد بود به گونه ای که در برخی از اوقات فشار خون پایین و گاهی نیز فشار خون بالا می‌رود از این رو می توان با مصرف پرتقال در دوران بارداری این حالت را تا حد زیادی برطرف کرد.

مبارزه با عفونت را می توان یکی دیگر از مزایای مصرف پرتقال دانست چرا که زنان باردار از سیستم ایمنی بسیار حساسی برخوردار هستند به گونه ای که میکروب‌ها و عفونت‌های باکتریایی راحت‌تر می توانند بر روی بدن این افراد تاثیر گذار باشند.

شایان ذکر است که مصرف پرتقال می تواند باعث کاهش التهاب شود چرا که پرتقال دارای خواص ضد التهابی است که به درمان انواع بیماری ها مانند آرتریت کمک می کند.

جلوگیری از ابتلا به یبوست می تواند در زمره دیگر مزایای استفاده از پرتقال باشد چرا که این میوه دارای مقادیر بالای پتاسیم است که از فشار خون بالا در زنان باردار پیشگیری می کند، همچنین به دلیل برخورداری از فیبر می تواند مانعی برای ابتلا به یبوست نیز باشد.

در خاتمه باید یادآور شد که مصرف بیش از اندازه یک میوه در طول بارداری می تواند منجر به بروز مشکلات گوارشی شود از این رو بهتر است در خوردن یک میوه افراط نشود.

کد خبرنگار: ۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید