تحقیقات نشان داده است که خوردن تکه‌های پرتقال به جای نوشیدن آب پرتقال در مدیریت وزن موثرتر است.

کاهش وزن و چربی سوزی با مضرف این ۱۰ میوه

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، میوه‌ها به دلیل دارا بودن ویتامین‌ها و مواد معدنی، نقشی حیاتی در سلامتی بدن ایفا می‌کنند. اما جالب است بدانید که برخی از آن‌ها با دارا بودن خاصیت چربی سوزی به کاهش وزن نیز کمک می‌کنند.

در ادامه به معرفی تعدادی از میوه‌های مفید برای چربی‌ سوزی می‌پردازیم.

سیب

سیب به واسطه کالری کم و فیبر بالا، میوه‌ای ایده‌آل برای کاهش وزن و چربی سوزی به حساب می‌آید. فیبر موجود در سیب با ایجاد حس سیری، مانع از پرخوری شده و به تناسب اندام شما کمک می‌کند.

توت‌ها

به گزارش اکالا، تحقیقات علمی نشان داده‌اند که توت‌ها از جمله توت فرنگی، زغال اخته و تمشک می‌توانند در مبارزه با چاقی بسیار مفید باشند. این میوه‌ها به دلیل داشتن فیبر بالا و کالری کم می‌توانند به شما در کاهش وزن کمک کنند. فیبر موجود در توت‌ها با ایجاد احساس سیری، میل به غذا را در شما کاهش می‌دهد و به این ترتیب، به شما در کنترل کالری دریافتی و در نهایت، کاهش وزن کمک می‌کند.

آووکادو

اگرچه آووکادو در مقایسه با سایر میوه‌ها کالری بیشتری دارد، اما به دلیل دارا بودن چربی‌های سالم و فیبر بالا می‌تواند در چربی سوزی و کاهش وزن موثر واقع شود. در واقع، مصرف آووکادو به دلیل ایجاد احساس سیری طولانی‌مدت، تمایل به پرخوری را کاهش می‌دهد و در نتیجه به کنترل کالری دریافتی و تناسب وزن کمک می‌کند.

موز

موز به واسطه ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد، نقشی مؤثر در چربی‌ سوزی و تناسب اندام ایفا می‌کند. فیبر موجود در این میوه به هضم غذا کمک کرده و با ایجاد حس سیری طولانی‌ مدت، میل به غذا و گرسنگی را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد.

هندوانه

هندوانه به عنوان یکی از میوه‌های ایده‌آل برای کاهش وزن و چربی‌ سوزی شناخته می‌شود. دلیل این امر، آب فراوان موجود در این میوه است که حدود ۹۲ درصد آن را تشکیل می‌دهد. این حجم بالای آب، حس سیری در فرد ایجاد کرده و به هیدراته ماندن بدن کمک می‌کند. در نتیجه، میل به مصرف غذاهای دیگر کاهش یافته و کالری دریافتی به طور قابل توجهی کم می‌شود.

گریپ فروت

تحقیقات نشان داده است که گریپ فروت می‌تواند به چربی سوزی به خصوص در ناحیه شکم کمک کند. این میوه به دلیل شاخص گلیسمی پایین برای افراد دیابتی نیز مناسب است.

پرتقال

پرتقال با کالری کم و فیبر و ویتامین بالا، میوه‌ای ایده‌آل برای چربی سوزی و تناسب اندام است. این میوه به دلیل داشتن ۸۷% آب، حس سیری در فرد ایجاد کرده و از پرخوری جلوگیری می‌کند. همچنین فیبر موجود در پرتقال، شما را برای مدت طولانی‌ سیر نگه می‌دارد و به کنترل اشتها کمک می‌کند.

نکته: تحقیقات نشان داده است که خوردن تکه‌های پرتقال به جای نوشیدن آب پرتقال در مدیریت وزن موثرتر است.

کیوی

کیوی با دارا بودن ویتامین‌های E و C، فیبر، فولات و کالری کم، گزینه‌ای عالی برای سلامتی و تناسب اندام شماست. کیوی به طور قابل توجهی در سوزاندن چربی‌های شکم و پهلو که از سرسخت‌ترین چربی‌های بدن هستند مؤثر است و به شما در رسیدن به اندامی ایده‌آل کمک می‌کند.

گلابی

فیبر موجود در گلابی به شما احساس سیری طولانی‌ مدت می‌دهد و میل به خوردن تنقلات را در طول روز کاهش می‌دهد. به این ترتیب، با جایگزینی تنقلات مضر با گلابی به طور غیرمستقیم به چربی سوزی و لاغری خود کمک می‌کنید.

انار

انار، به واسطه داشتن ترکیباتی به نام پلی‌فنول به عنوان یک چربی‌ سوز طبیعی شناخته می‌شود. تحقیقات علمی نشان داده‌اند که اگر رژیم غذایی غنی از پلی‌فنول‌ها داشته باشید می‌توانید به طور شگفت‌انگیزی به کاهش وزن و جلوگیری از انباشت چربی در بدنتان کمک کنید.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید