۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳
کد خبر: 7516708

انجام صحیح رابطه جنسی، توجه به نیازهای متقابل و همگام سازی آهنگ رابطه جنسی از مهمترین بخش هایی ست هم نیاز به آموزش جدی دارد و هم مشاوره کاربردی و مفید.اینکه زنان در رابطه جنسی سرخورده شوند و گاها از لذت به سمت آزار و نارضایتی جنسی میل کنند، باعث سردی در رابطه و کم کم فاصله بین زوجین می شود.

عدم آموزش های اولیه زندگی مشترک در سنین نوجوانی و جوانی، نداشتن شناخت نسبی به خود و ایده آل های شخصی، نبود آسیب شناسی دقیق علل ناسازگاری زوجین و ده ها عامل دیگر این روزها مسبب انواع خیانت های عاطفی و جنسی طرفین یک رابطه شده است.

تا قبل ار دهه گذشته قبح علنی شدن شکست روابط و اصطلاحاتی چون طلاق عاطفی، زندگی ظاهرا اشتراکی ولی مجزا و ...به قدری زیاد بود که جر خبرهای عجیب و غریب دسته بندی می شد.اما امروزه به وفور در اطرافیان آدمی روابطی به سادگی از دست می روند و به راحتی پایان می پذیرند که هیچ منطقی برای آن ها یافت نمی شود.

در این زمینه این روزها خیانت زنان و گذشتن ساده آن ها ازاصول زندگی مشترک شاید بیش از پیش به گوش می رسد و جلوه میکند.در ادامه چند علت از علل سردی خانم ها در روابط عاطفی و مشترک خود حسب نظر روانشناسان و مشاوران خانواده را باه م مرور می کنیم.

عدم توجه کافی از سوی همسر

دریافت نظر، همفکری و دریافت بازخوردهای متفاوت از همسر در خصوص موارد با اهمیت زندگی، از جدی ترین خواسته های زنان در زندگی زناشویی است.این که یک زن دریابد که در زندگی همسر خود نقش مهم و پررنگی دارد، یکی از اصولی‌ست که آقایان حتما باید آن را راعایت کنند تا تعادل عاطفی رابطه حفظ گردد.هنگامی که پای درد و دل اکثر بانوانی که رضایت چندانی از زندگی مشترک خود ندارند می نشینیم، شنونده این جمله تکراری هستیم که " همسرم توجهی به من و علائق من ندارد".

برنامه ریزی مناسب جهت اختصاص وقت مناسب به خانه و خانواده ، مشارکت دادن همسر در تصمیم گیری های مهم و تاثیرگذار بر رابطه و اقدامات اینچنینی از سوی زوج، نقش بسزایی در کاهش التهابات در این حوزه دارد.

خیانت

گاها پیش می‌آید که در پاسخ این سوال که " چرا خیانت کردید؟" گفته می شود "خیانت دیدم" . لج و لجبازی ، حس انتقام و اقدامی تلافی جویانه می تواند حتی بدون هیچ وابستگی جسمی و روحی به فرد جدید، از زمینه های ایجاد خیانت در زنان باشد.اینکه طعم تلخ خیانت به طرف مقابل چشانده شود، خود سرآغاز آسیبی بزرگ در خانواده است.

عدم ارضاء جنسی و روحی در رابطه زناشویی

انجام صحیح رابطه جنسی، توجه به نیازهای متقابل و همگام سازی آهنگ رابطه جنسی از مهمترین بخش هایی ست هم نیاز به آموزش جدی دارد و هم مشاوره کاربردی و مفید.اینکه زنان در رابطه جنسی سرخورده شوند و گاها از لذت به سمت آزار و نارضایتی جنسی میل کنند، باعث سردی در رابطه و کم کم فاصله بین زوجین می شود.

فقر و شرایط اقتصادی

مسئله دیگر مشکلات اقتصادی در جامعه است، البته مسئله اقتصادی به تنهایی عامل خیانت زنانه نیست. فرد ممکن است نیازهای مالی بیشتری را در خود احساس کند ولی اگر پایبند چارچوب‌های اخلاقی باشد، امکان ندارد با هر تحریک وضعیت معیشتی دچار لغزش شود؛ اما فردی که به خاطر پول با جنس مخالف خود ارتباط برقرار می‌کند، بیشتر به دلیل میل به تجمل گرایی، مصرف بیشتر، مدگرایی و خرید کردن، به جنس مخالفی فراتر از چارچوب خانواده رو می آورد تا مورد حمایت او قرار گیرد.

کد خبرنگار: ۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید