عیسی کلانتری امروز در حاشیه بازدید از سد «تنگ سرخ»بویراحمد گفت: سرمایه گذاری در "تنگ تکاب" کاملا قانونی است و تمام سلسله مراتب قانونی و اداری پروژه تنگ تکاب انجام شده است و نباید در استان‌ها گمان شود که باید همه منابع آبی در همان استان صرف شود

به گزارش سلام نو، عیسی کلانتری امروز در نشست بررسی وضعیت سد تنگ سرخ در کهگیلویه و بویراحمد افزود: تطبیق ساختار آبی کشور با ساختار سیاسی اشتباه بزرگی است و باید حوضه های آبخیز و آبریز در کنار هم دیده شوند و تطبیق ساختار آبی با ساختار سیاسی اشتباه است.

وی با بیان اینکه نباید در استان‌ها گمان شود که باید همه منابع آبی در همان استان صرف شود، اظهارکرد: این موضوع باعث می‌شود که ساختار آبی کشور بهم بریزد و تطبیق آن با ساختار سیاسی مدیریت آب کشور را ضعیف کند.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به پروژه سد تنگ سرخ،گفت: با توجه به قرار گرفتن سد بین دو استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد، سازمان محیط زیست بررسی زیست محیطی و پیوست‌های لازم در راستای اجرای پروژه را داشته اسین و به این پروژه بین حوزه ای توجه لازم خواهد شد.

به گزارش ایسنا عیسی کلانتری امروز در حاشیه بازدید از سد «تنگ سرخ»بویراحمد در جمع خبرنگاران گفت: سرمایه گذاری در "تنگ تکاب" کاملا قانونی است و تمام سلسله مراتب قانونی و اداری پروژه تنگ تکاب انجام شده است.

وی با اشاره به اخبار منتشر شده پیرامون این سرمایه گذاری، اظهارکرد: بخشی از جوسازی‌ها علیه دولت است و رسانه‌های خارج از کشور نیز از شرایط سوء استفاده می کنند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: شفاف سازی در بخش محیط زیست نیز باعث شده گروه‌هایی که رانت آنها حذف شده و منافع خود را از دست داده‌اند، چنین مسائلی را دنبال می کنند.

رئیس سازمان حفاظت با اشاره به استخدام محیط بانان گفت: سالانه ۳۵۰ محیط بان در کشوراستخدام و به کار گرفته می‌شوند. تفاهمنامه‌ای با سازمان امور استخدامی کشور امضا شده و بر اساس آن تعداد محیط بانان ما دو برابر خواهد شد.

وی در ادامه اظهارکرد: در همین راستا از بهار سال آینده استخدام ۳۵۰ نفر در سال اجرایی خواهد شد و آموزش‌های محیط بانان نیز عملیاتی می شود.

کلانتری با اشاره به وضعیت نیروهای محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این استان، استانی محیطبانی است، تقویت نیروی انسانی و تجهیزات سخت افزاری در کهگیلویه و بویراحمد به عنوان اولویت هدفگذاری شده است.

وی تصریح کرد: قانون حمایت از محیط بانان در کمیسیون‌های مربوطه مجلس تصویب شده و منتظر نوبت برای طرح در صحن علنی مجلس و امید است قبل از فصل بررسی بودجه تصویب شود.

کلانتری با اشاره به ظرفیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد،گفت: محیط زیست برای مردم است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: توسعه اکوتوریسم و سهیم شدن محیط زیست در اقتصاد این استان تابحال نادیده گرفته شده است.

کلانتری در پایان گفت: در راستای بهره گیری اصولی از محیط زیست، می توان هم محیط زیست را حفظ کرد و در عین حال از طبیعت استان برای توسعه صنعت توریسم استفاده کرد./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید