مراسم سوگواری سالروز شهادت جانسوز حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور قشرهای مختلف مردم، علما و همچنین رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی (ره) دفتر رهبری در قم برگزار شد.

به گزارش سلام نو، در این آیین که با مداحی مداح اهل بیت و سینه زنی عزاداران فاطمی همراه بود، امام جمعه موقت کاشان اظهار داشت: برای زنده نگه داشتن فرهنگ فاطمی گریاندن و تنها سینه زدن و غصه دار بودن کافی نیست.

حجت الاسلام علی احتشام بیان کرد: بالاترین وظیفه ما به ویژه نخبگان و خواص این است، که تحلیلی از علت گریه های حضرت زهرا(س) ارایه کنیم.

وی با تاکید بر بهره‌گیری از فرهنگ قرآن و عترت بیان کرد: در جای جای قرآن کریم و معارف اهل بیت(ع) نمونه هایی از هدایت و رشادت و علو مقام های علمی و دینی و همچنین گذار از فتنه ها و بحران ها گوشزد شده است.

او یادآور شد: قرآن مجید فقط 500 حکم فقهی دارد و بقیه مطالب و مفاهیم آن راجع به تبیین راه است.

در سالروز شهادت حضرت صدیقه کبری(س)، شهر مقدس قم دیشب و امروز غرق در عزا و ماتم است و آیین های عزاداری در اماکن مختلف مذهبی از جمله حرم حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران، مساجد، تکایا، حسینیه ها و همچنین بیوت علما و مراجع نیز برگزار شد.

حضرت فاطمه زهرا(س) دختر پیامبر اسلام (ص) و همچنین همسر امام علی بن ابیطالب (ع) است که در سال پنجم پس از بعثت و در روز 20 جمادی الثانی در مکه دیده به جهان گشود و در سوم جمادی الثانی سال یازدهم هجرت در مدینه به شهادت رسید./ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید