دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: علاوه بر ایمنی خودرو و جاده، باید فرهنگ رانندگی نیز اصلاح و آموزش های کافی در این زمینه به مردم داده شود.

به گزارش سلام نو، محمودرضا پیروی روز پنجشنبه در دیدار با معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی در بجنورد گفت: به همین علت باید علاوه بر ایمنی خودرو و جاده، فرهنگ رانندگی نیز اصلاح و آموزش های کافی در این زمینه به مردم داده شود.

وی از مردم به عنوان نخستین افراد در حوادث یاد کرد و افزود: به همین منظور، ارائه آموزش های همگانی در بین آحاد مردم جزئی از سیاست های جمعیت هلال احمر است.

پیروی، آموزش همگانی را نیازمند فرهنگ سازی دانست و گفت: هر چه بیشتر در این مسیر سرمایه گذاری کنیم اعتبارات در مسیر صحیح تر هدایت می شود.

وی از امضای تفاهم نامه با وزارت آموزش و پرورش برای توسعه آموزش های همگانی در سطح مدارس خبر داد و اظهار داشت: این جمعیت اعتقاد زیادی به آموزش و آگاه سازی و پیشگیری دارد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: این جمعیت در پی آن است که علت حوادث را کشف کند زیراکه پرداختن به معلول هزینه های بسیاری را به دنبال دارد و در برخی موارد برگشت به حالت قبلی امکانپذیر نیست.

وی یادآور شد: خواسته ها و کمبودهای خراسان شمالی در حوزه امداد و نجات نیز پیگیری می شود و تلاش می کنیم تا بالگرد را به صورت تمام وقت در اختیار استان قرار دهیم تا وضعیت امداد و نجات استان توسعه یابد.

ولی الله حیاتی معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان شمالی نیز از این استان به عنوان پنج استان حادثه خیز کشور در حوادث مختلف یاد کرد و گفت: با توجه به شرایط کوهستانی استان نیازمند توسعه تجهیزات امداد و نجات در استان هستیم.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور به منظور افتتاح چندین پروژه از قبیل ساختمان فرماندهی عملیات هلال احمر خراسان شمالی به این استان سفر کرده است./ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید