دبی، شهری که همواره با نام نوآوری و خلاقیت در صنعت گردشگری شناخته می‌شود، این بار با افتتاح جنگل بارانی دبی (سیاره سبز) گامی دیگر در این مسیر برداشته است.

سفری به اعماق جنگل‌های بارانی در قلب بیابان‌های دبی!

به گزارش سلام نو آنطور که کجارو نوشته است این پروژه عظیم که به عنوان یکی از بزرگترین جنگل‌های مصنوعی جهان شناخته می‌شود، تجربه‌ای منحصربه‌فرد از گشت‌وگذار در قلب طبیعت را به گردشگران این شهر بیابانی هدیه می‌دهد.

در این راهنمای جامع، با سیاره سبز دبی، این جاذبه گردشگری شگفت‌انگیز، و امکانات و تفریحات آن آشنا خواهید شد.

گشتی در قلب جنگل‌های بارانی

سیاره سبز دبی با بیش از ۳۰۰۰ گونه گیاهی و جانوری، اکوسیستمی واقعی و مشابه جنگل‌های گرمسیری را در دل ساختمانی شیشه‌ای با طراحی اوریگامی به ارتفاع ۷۲.۴۵ متر ایجاد کرده است. رطوبت نسبی ۷۰ درصد و درجه حرارت ۲۸-۲۵ درجه سانتی‌گراد، شرایطی ایده‌آل برای تمامی گونه‌های گیاهی و جانوری این مجموعه فراهم می‌کنند.

در سیاره سبز دبی، می‌توانید شاهد انواع گیاهان گرمسیری، حیات‌وحش خاص این مناطق، و پرندگانی رنگارنگ باشید. همچنین، مارها، جوجه تیغی‌ها، و حتی تنبل‌ها در این جنگل مصنوعی زندگی می‌کنند و فرصتی بی‌نظیر برای آشنایی با این جانوران را به شما می‌دهند.

علاوه بر بازدید از جنگل بارانی، کلاس‌های آموزشی متنوعی نیز برای کودکان و نوجوانان در گروه‌های سنی مختلف برگزار می‌شود تا با گیاهان و جانوران جنگل‌های گرمسیری آشنا شوند.

سفری به اعماق جنگل‌های بارانی در قلب بیابان‌های دبی!

دیدنی‌های سیاره سبز دبی

در سیاره سبز دبی، دیدنی‌های جذاب و متنوعی منتظر شما هستند که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • درخت غول‌پیکر: این درخت مصنوعی که بزرگ‌ترین درخت مصنوعی جهان به شمار می‌رود، ۲۵ متر طول دارد و تمام پوشش گیاهی شاخه‌های آن طبیعی است. انواع پرندگان و جانوران در فضاهای ایجاد شده در تنه درخت زندگی می‌کنند. بازدیدکنندگان می‌توانند از طریق پل‌های چوبی معلق، در میانه شاخه‌های درخت پیش بروند و از گیاهان، پرندگان و پروانه‌ها دیدن کنند.
  • چشم‌انداز ۳۶۰ درجه: با استفاده از آسانسورهایی، می‌توانید به قسمت فوقانی مجموعه که گنبدی شکل است بروید و دیدی ۳۶۰ درجه از فضای جنگل بارانی دبی داشته باشید.
  • آکواریوم سیاره سبز: این آکواریوم مجموعه‌ای گران‌بها از ماهیان کمیاب و آبزیانی نایاب را در خود جای داده است که در اعماق آب‌های مناطق گرمسیری زندگی می‌کنند.
  • جانوران گوناگون: توکان‌ها، مارمولک‌های عظیم‌الجثه، کلونی‌های مورچه‌های کارگر، طوطی‌های رنگارنگ و درخت قورباغه‌ها از دیگر دیدنی‌های سیاره سبز هستند که سبب آشنایی بیشتر بازدیدکنندگان با اکوسیستم این‌گونه جنگل‌ها می‌شوند.

سیاره سبز دبی کجاست و چگونه می‌توان به آن دسترسی داشت؟

سیاره سبز دبی در تقاطع بلوار الوصل و بلوار صفا قرار دارد. برای دسترسی به این مجموعه می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • مترو: با استفاده از مترو خط قرمز خود را به ایستگاه مترو بیزینیس بی برسانید و از آنجا با اتوبوس شماره هفت به ایستگاه شماره دو شرکت نفت دبی بروید. این ایستگاه بعد از پارک الخزان قرار دارد. از ایستگاه تا مقصد را باید پیاده طی کنید.
  • اتوبوس: از ورودی اصلی دبی مال، با اتوبوس‌های ۸۱ یا ۲۸ راهی ایستگاه شماره دو شرکت نفت دبی شوید و بقیه مسیر را پیاده بروید.
  • تاکسی: سریع‌ترین راه، استفاده از تاکسی است. در این‌ صورت به‌راحتی به مقصد می‌رسید؛ اما هزینه آن بیشتر خواهد بود.
  • خودروی شخصی: در صورت آوردن خودروی شخصی، می‌توانید از پارکینگ استفاده کنید.

سفری به اعماق جنگل‌های بارانی در قلب بیابان‌های دبی!

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید