رشد درآمدی برای توسعه یک مجموعه صنعتی یا بنگاه اقتصادی از مهم‌ترین اهداف تبیین‌شده در شعار سال ۱۴۰۳ می‌باشد. چرا که مشارکت مردم در جهش تولید و طرح‌های اقتصادی را می‌توان در انتفاع و سود سهامداری یک مجموعه مانند کگل که در سال گذشته، ۲۷ درصد افزایش درآمد نسبت به سال ۱۴۰۱ داشت را مشاهده کرد.

رشد درآمدی کگل، اصلی بر انتفاع مشارکت مردمی

به گزارش سلام نو، شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر از شرکت هایی است که در سال ۱۴۰۲، افزایش تولید را با جدیتی خاص و تلاشی خستگی‌ناپذیر توسط مجموعه کارکنان خود دنبال کرد و توانست حجم تولید محصولات خود را نسبت به سال قبل از آن به میزان ۱۷،۵ درصد افزایش دهد که این موضوع نشان دهنده روند رو به رشد این شرکت در حوزه های مدیریت تولید و مدیریت فروش در سال ۱۴۰۲ می‌باشد.

از مهم‌ترین محورهای موضوعی که در شعار سال ۱۴۰۳ نیز به عنوان یک اصل در نقشه راه تبیین‌شده توسط رهبر انقلاب به آن تاکید گردید. اصلی که در گذشته نیز در محورهای موضوعی اقتصاد مقاومتی نیز بر اهمیت آن برای پیشبرد اهداف عالی اقتصادی در تولید و درآمد پایدار نیز پرداخته شده بود. انتفاعی که از طریق مشارکت مردم در روند تولید و افزایش برنامه‌های تولیدی از قبیل حمایت‌های سرمایه‌گذاری در تولید محصولات جدید تاثیرگذار است و سودی دوطرفه را برای تولیدکننده و سهامدار به همراه دارد.

بررسی کارنامه شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در دوازده ماهه سال ۱۴۰۲ نشان داد که درآمد ‌عملیاتی کگل با ۲۷ درصد افزایش نسبت به سال قبل از آن به ۶۴۱ هزار میلیارد ریال رسید. گل گهر بزرگترین تولیدکننده خوراک صنعت فولاد کشور است که در حال تبدیل شدن به یک هلدینگ اقتصادی است.

کگل در سال گذشته توانست با تولید نزدیک به ۴۵ درصد از کنسانتره مورد نیاز داخل، جایگاه نخست در کشور را به خود اختصاص دهد. نیمی از مزیت‌های رقابتی گل گهر این است که دارای بزرگترین زنجیره کامل فولاد در این منطقه می‌باشد. این شرکت درنظر دارد تا سال ۱۴۱۰ در زمره ۵۰ شرکت برتر معدنی و فلزی جهان قرار بگیرد و بتواند درآمدی بالغ بر ۷،۲ میلیارد داشته باشد.

تبیین این مسیر و برنامه‌های آن نیازمند یک همت عالی و نیروهای متخصص در این حوزه است تا در کنار چالش‌های موجود در حمل‌ونقل و انرژی بتوانند به این مهم دست پیدا کنند.

بحث توسعه فعالیت‌های اکتشافی و تامین سنگ، توسعه و تکمیل متوازن زنجیره فولاد، تنوع بخشی به کسب و کار، توسعه فن آوری معدن کاری و توسعه زیرساخت‌های مدیریتی از استراتژی‌های اصلی شرکت است. طبق اعلام معاون شرکت گل‌گهر؛ حدود ۷۰ اقدام و پروژه مهم استراتژیک تعریف شده که اگر این پروژه‌ها محقق شود، ظرفیت سنگ آهن کگل از ۳۲ به ۴۳ میلیون تن در ۱۴۰۶، کنسانتره از ۲۱ به ۲۴ میلیون تن، گندله از ۱۵ به ۲۲ میلیون تن، آهن اسفنجی از ۴ به ۱۱ میلیون تن و فولاد خام از یک میلیون به ۷ میلیون تن می‌رسد.

نوسازی ناوگان حمل‌ونقل از طریق ۱۰۰ دامپتراک ۱۳۰ تنی، افزایش بهبود کیفیت کارخانه‌های گندله شماره یک و دو، تنوع محصول و حفظ محیط زیست، افزایش ظرفیت کنسانتره خط ۵ و ۶ و ۷، تکمیل زنجیره انتقال و آغاز بهره‌برداری پروژه خط دوم گاز در سال ۱۴۰۳ که مقدار ۶۵ هزار سود در سال ۱۴۰۵ برای آن درنظر گرفته شده است.

شرکت صنعتی و معدنی گل‌گهر در مسیر افزایش سهم تولید خود از بازارها، برنامه‌های گسترده‌ای را برای تحقق اهداف درنظر گرفته است که در این مسیر همت مدیران و تلاش پولادمردان آن با توجه به کارنامه عملکردی گذشته به طور کامل مشاهده می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید