افرادی که دایما چرت می‌زنند در خطر ابتلا به دیابت و ضعف قوای جسمانی هستند.

هشدار به خوش‌خواب‌ها؛ احتمال ابتلا به بیماری های خطرناک

به گزارش سلام نو ه نقل از خبرآنلاین: دانشمندان دانشکده ایالتی پن در آمریکا با بررسی حدود ۳۷۰۰ شرکت‌کننده، ۴ نوع الگو و عادت خواب یافتند که برخی از این عادات خواب با بیماری هایی چون مشکلات قلبی، سرطان، دیابت و افسردگی مرتبط هستند.

دانشمندان با بررسی این داوطلبان می‌خواستند بدانند الگوی خواب افراد با افزایش سن آنها و احتمال ایجاد بیماری‌های مزمن چه ارتباطی ممکن است داشته باشد.

در بررسی‌ها مشخص شد، این افراد در ۴ گروه خوش‌خواب‌ها، افرادی که فقط آخر هفته‌ها را خوب می‌خوابند، بی‌خواب‌ها و افرادی که بیشتر چرت می‌زنند قرار دادند.

خوش‌خواب‌ها، ساعت‌های طولانی و مداوم می‌خوابیدند و در طول روز هوشیار و سرحال بودند.

افرادی که آخر هفته‌ها خوب می‌خوابیدند، در طول هفته خواب‌های نامنظم و کوتاه‌تری داشتند و خواب خوب و طولانی آنها منحصر به تعطیلات آخر هفته‌ها بود.

بیش از نیمی از شرکت‌کنندگان در دو گروه بی‌خواب‌ها و چرت‌زن‌ها قرار داشتند. افراد مبتلا به بی‌خوابی، به‌دلیل خواب کم، در طول روز احساس خستگی بیشتری داشتند و افرادی که بیشتر چرت می‌زدند، با وجود اینکه تقریبا شب‌ها خوب می‌خوابیدند، در طول روز هم دایما خسته بوده و چرت می‌زدند.

محققان دانشکده ایالتی پن، موقع بررسی سلامت جسمانی این افراد، تمام عوامل اجتماعی-اقتصادی و محیط کار این افراد را هم در نظر گرفتند.

نتایج بررسی‌های آنها نشان داد، افراد بی‌خواب، بیشتر در خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت و افسردگی قرار دارند. همچنین بی‌خوابی و کم‌خوابی خطر ابتلا به زوال عقل، سکته مغزی، حمله قلبی و بیماری‌های کبدی را افزایش می‌دهد. افرادی که در طول هفته کم می‌خوابند هم در معرض ابتلا به این بیماری‌ها هستند.

درواقع نبود خواب کافی به این معناست که بدن و ذهن، وقت کافی برای بازسازی و ترمیم بدن از استرس‌های روزانه ندارد و استرس مزمن عاملی برای ابتلا به یکسری بیماری‌های مزمن و خطرناک است.

افرادی که دایما چرت می‌زنند هم در خطر ابتلا به دیابت و ضعف قوای جسمانی هستند.

از طرفی خواب بیش از حد، فرد را مستعد ابتلا به بیماری‌هایی چون دیابت، بیماری‌های قلبی، چاقی، افسردگی و سردرد می‌کند. خواب زیاد موجب افزایش التهاب‌های متعدد در بدن می‌شود.

بنابراین برای سالم بودن باید الگوی خواب‌تان را منظم کرده، کم یا بیش از حد نخوابید.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید