در این طرح، عملیات واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی، در تمامی دام های سبک روستایی و عشایری به تعداد یک میلیون و ۲۰۰ هزار راس دام در این شهرستان انجام شد.

شهرستان پلدختر میزبان ۸۰۰ هزار راس دام سبک عشایری است

رئیس اداره دامپزشکی پلدختر از واکسیناسیون بیش از یک میلیون رأس دام این شهرستان بر علیه تب برفکی خبر داد.علیرضا سیاه منصور امروز ۵ اسفندماه از اتمام اجرای طرح دو ماهه جهاد دامپزشکی واکسیناسیون تب برفکی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا وی بیان کرد: در این طرح، عملیات واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی، در تمامی دام های سبک روستایی و عشایری به تعداد یک میلیون و ۲۰۰ هزار راس دام در این شهرستان انجام شد.

سیاه منصور افزود: بیماری تب برفکی یک بیماری با عامل ویروسی و بومی کشور بوده به طوری که تعدادی از سویه‌های این ویروس در کشور و به صورت بومی وجود داشته و در گردش است.

این مسئول یادآور شد: بیماری تب برفکی مختص دام‌های نشخوار کنندگان زوج سم است یعنی تک سمی‌ها هم مثل اسب و قاطر و.. به این بیماری دچار نمی‌شوند.

رئیس اداره دامپزشکی پلدختر اظهار کرد: شهرستان پلدختر میزبان ۸۰۰ هزار راس دام سبک عشایری است که در فصول سرد از ییلاق استان لرستان به این شهرستان کوچ می‌کنند.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید