مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از کسب رتبه نخست این استان در آمار بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی وزارت میراث فرهنگی در کشور خبر داد.

رکورد زدن حافظیه، تخت جمشید و سعدآباد در نوروز / فارس در سکوی نخست آمار بازدیدهای نوروزی

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، محمد ثابت اقلیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اعلام این خبر گفت: ثبت این آمار از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا  ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ است که آثار تاریخی استان فارس با ثبت یک میلیون و ۳۷۳هزار و ۳۷۲ نفر۲ فر با اختلاف، بیشترین بازدیدکننده را داشته است.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان بازدیدکننده هم مربوط به اماکن میراثی فارس بوده است، افزود: بعد از استان فارس اصفهان با ۵۵۶ هزار و ۶۶۱ نفر بازدیدکننده قرار دارد که آمار آن حدود ۷۰ درصد کمتر از آمار بازدیدهای استان فارس است.

ثابت اقلیدی ادامه داد: در رتبه سوم تهران با ۳۶۹ هزار و ۹۵۰ نفر، خوزستان با ۲۲۷ هزار و ۴۰۱ نفر،‌ خراسان رضوی با  ۱۹۵ هزار و ۵۷۳ نفر، کرمانشاه ۱۶۳ هزار و ۵۹۴ نفر، کرمان ۱۵۵ هزار و ۶۴۱ نفر، آذربایجان شرقی ۱۱۳ هزار و ۴۰۷ نفر، لرستان ۱۰۷ هزار و ۶۰۷ نفر و همدان ۱۰۵ هزار و ۱۴۶ نفر قرار دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس اظهار کرد:‌ در این میان حافظیه با ۴۰۸هزار و ۹۸۲ نفر بازدیدکننده، تخت جمشید با ۳۲۱هزار و  ۵۱۴ نفر، سعدیه با ۲۲۵ هزار و ۶۰۰ نفر حائز بیشترین آمار بازدیدکنندگان نوروزی در سطح کشور قرار دارند.

وی با بیان اینکه ارگ کریم‌خانی در رتبه پنجم و پاسارگاد در رتبه هشتم بیشترین آمار بازدیدکنندگان نوروزی قرار دارند، گفت: در نوروز امسال حافظیه و تخت جمشید تنها مکان تاریخی و فرهنگی تحت پوشش وزارت میراث فرهنگی در سطح کشور بود که مراسم تحویل سال در آن‌ها برگزار شد.

ثابت اقلیدی گفت: در حافظیه بیش از ۳۰ هزار نفر در مراسم تحویل سال حضور داشتند که در آن برنامه‌های فرهنگی و مذهبی و شاد با بهترین کیفیت برگزار شد به طوری که وزیر میراث فرهنگی از برنامه‌های حافظیه به عنوان یک مانور فرهنگی یاد کرد و آن را نشان از فرهنگ بالای مردم ایران دانست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با بیان اینکه در تخت جمشید نیز برنامه سال تحویل با حضور ۱۰ هزار نفر برگزار شد، گفت: امسال سال کم نظیری در میزبانی از گردشگران در اماکن تاریخی و فرهنگی بود.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید