شرکت ابرآراز یکی از شرکت‌های ارائه دهنده‌ خدمات میزبانی در کشور است که طی ده سال گذشته توانسته خدمات مناسبی در این زمینه ارائه دهد. این شرکت توانسته با ارائه خدمات و سرورهای مناسب و نیز پشتیبانی به موقع و دقیق مشتریان خود را راضی نگه دارد.

سرور ابری چه مزایایی به کسب و کار شما اضافه می‌کند؟

سرورهای ابری همان کامپیوترهای قدرتمندی هستند که کار پردازش و ذخیره‌سازی اطلاعات را انجام می‌دهند. تفاوت این نوع سرور با دیگر انواع سرورها در این است که سرور ابری بر پایه‌ی یارانش ابری پردازش و تجزیه و تحلیل اطلاعات را انجام می‌دهند. سرور ابری زیرساختی بر پایه‌ی اینترنت است که منابع محاسباتی را از راه دور در اختیار کاربران قرار می دهد.

سرورهای ابری را در عمل می‌توان به‌عنوان ماشین‌های مجازی یا سیستم‌های نرم‌افزاری دانست که رایانه‌ها را شبیه‌سازی می‌کنند. این نوع سرور این قابلیت را دارد که در کنار دیگر سرورها، یک سرور بسیار بزرگ‌تر را بسازد و در فرآیندی به نام مجازی‌سازی خدمت ارائه می‌کنند.

ویژگی‌های یک سرور ابری

سرورهای ابری توانسته‌اند صنعت فناوری اطلاعات را متحول کنند. امروزه شرکت‌های زیادی از استفاده‌های سنتی  سرور فاصله گرفته‌اند تا از این فناوری‌های جدیدی که در حال بهبود و تغییر هستند بهره بگیرند.

۴ شاخصه است که ویژگی و مزیت این سرور را نمایان می‌کند :

مقرون به صرفه بودن و دسترس‌پذیری

قطعا اینکه یک شرکت بتواند از خدمات و سرویس‌های سرور یک شرکت دیگر استفاده کند، در مقایسه با اینکه بخواهد برای تجهیزات و سرور خود هزینه کند، به صرفه‌تر خواهد بود. به طور کلی برای شرکت ها اشتراک گذاری منابع سرور با دیگران سود آور است. در این صورت شرکت‌ها فقط برای منابعی که استفاده می‌کنند، هزینه می‌پردازند.

راحتی و آسودگی

منابع یا سرورهای ابری اغلب می توانند تنها در عرض چند دقیقه تنظیم و راه‌اندازی شوند و به راحتی از طریق یک کنترل پنل یا API مدیریت شوند. وقتی تیم‌های فناوری اطلاعات دیگر نیازی به نگهداری زیرساخت‌های سنگین و پیچیده در محل ندارند، انتخاب سرور ابری سبب می‌شود که بودجه آن‌ها برای امور دیگر آزاد ‌شود. سرور ابری این امکان را فراهم می‌کند که کاربران از هر جا به داده‌ها دسترسی داشته باشند.

سرور ابری چه مزایایی به کسب و کار شما اضافه می‌کند؟

مقیاس‌پذیری سرور ابری

سرورهای ابری می‌توانند با تغییر نیازهای محاسباتی و ذخیره‌سازی داده‌ها، به سرعت وفق پیدا کنند و برای پاسخگویی به تقاضا، مقیاس کاربری را افزایش یا کاهش دهند. در واقع تنظیمات و منابع یک سرور ابری به سادگی قابل تغییر است تا با نیازهای جدید سازگار شود.

قابلیت اطمینان

سرورهای ابری می‌توانند عملکردی مشابه سرورهای اختصاصی ارائه دهند. تا زمانی که عملکرد سرور ابری بر روی فضای ابری و اشتراکی ادامه دارد، خدمات سرور حتی در صورت خرابی یک مولفه هم ادامه می‌یابد.

مزایای و معایب سرور ابری

آن دسته از ویژگی‌هایی که تا اینجا برشمردیم همگی مزایای سرور ابری را شامل می‌شوند اما علاوه بر اینها دسترسی اختصاصی به منابع، پایداری و کاهش هزینه‌های آپدیت را نیز می‌توان اضافه کرد.

از میان مزیت‌های سرور ابری می‌توان به پایداری اشاره کرد. به دلیل دسترسی به تمام منابع سخت‌افزاری و نرم‌افزاری موجود بر روی سایت می‌توان پایداری زیادی را از سرور ابری انتظار داشت.

یکی از مزایای پرسود سرور ابری انعطاف‌پذیری آن است. در صورتی که منابع سرور شما محدود یا مسدود شود، به دلیل وجود فضای اشتراکی می‌توان از منابع دیگر سرورها استفاده کرد. اما این استفاده منوط به پرداخت هزینه است.

با توجه به بستری که سرور ابری فراهم می‌کند و به دلیل گستردگی آن، حفظ امنیت یک سایت کار دشواری است.

یک عیب دیگر سرور ابری دشواری پشتیبان‌گیری است. از آنجایی که اطلاعات بر روی سرور ابری پراکنده و غیر متمرکز است، پشتیبان‌گیری از آن دشوار و تخصصی است و نیاز به صرف وقت و زمان هم دارد و به سرعت و سادگی امکان‌پذیر نخواهد بود.

ملاحظات استفاده از سرور ابری

زمانی که یک شرکت یا سازمان در حال ارزیابی و سنجش انتخاب استفاده از سرورهای ابری برای برآورده کردن نیازهای محاسباتی خود هستند، لازم است چند ملاحظه کلیدی رعایت شود.

سرورهای ابری مجازی در مقابل سرورهای فیزیکی

اگرچه سرورهای ابری مجازی می توانند به سادگی و راحتی و مقرون به صرفه مدیریت شوند، اما استفاده از آنها برای حالت‌هایی که ظرفیت کار بسیار متغیر است، مناسب‌تر است تا زمانی که ظرفیت کاری به داده‌های زیاد وابسته است.

امنیت

امنیت همچنان یک نگرانی اصلی در مورد فناوری‌های ابری است. ارائه‌دهندگان حرفه‌ای برای تقویت امنیت به سیاست‌های امنیتی دقیق و نظارت و دفاع چند لایه متکی هستند.

مجازی‌سازی

مجازی‌سازی در سرور ابری در واقع فرایند ایجاد و اجرای یک نمونه مجازی از یک منبع فناوری اطلاعات واقعی (real-life IT resource) است. به واسطه‌ی آن تعدادی سرور مجازی بر روی یک ماشین فیزیکی اجرا شده و در ضمن آن منابع محاسباتی زیرساختی را به صورت مشترک استفاده می‌کنند. با کمک مجازی‌سازی نیازی به اختصاص دادن کل سخت‌افزار به یک سیستم‌عامل و محیط پیکربندی نیست.

سرور ابری چه کاربردهایی دارد ؟

سرور ابری در مقایسه با سرور مجازی یا سرور اختصاصی می‌تواند مزایای ارزنده‌ای ارائه کند، مخصوصا اینکه برای ظرفیت کارهای مختلف (workloads) مناسب است، از دیگر کاربردهای آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • جهت نصب و  بهره‌برداری از سیستم‌های منابع سازمانی (HR) و مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) ؛
  • پردازش گرافیکی قدرتمند ؛
  • اپلیکیشن‌های مورد استفاده برای مدلسازی و پردازش داده‌های علمی ؛
  • اپلیکیشن‌های مناسب وب و وبسایت‌ها ؛
  • پردازش محاسبات مربوط به یادگیری ماشین و مدل‌های یادگیری ماشین

سرور ابری چه مزایایی به کسب و کار شما اضافه می‌کند؟

انتخاب سرور ابری مناسب

آنچه که در هنگام انتخاب سرور ابری باید مد نظر قرار گیرد میزان بودجه، اعتبار و سابقه‌ی شرکت ارائه دهنده سرور ابری و پیکربندی تکنولوژی است.

پیش از انتخاب سرور ابری مناسب بهتر است مشخص شود که کسب و کار از میان ظرفیت کاری متغیر (variable workloads)  یا ظرفیت کاری حساس به داده (Data-sensitive) بیشتر با کدام‌یک درگیر است. این نکته حائز اهمیت است که سرورهای ابری بیشتر برای ظرفیت کاری متغیر مناسب هستند و در صورتی که ظرفیت و بار کاری با داده‌های سنگین درگیر است سرور اختصاصی می‌تواند با قدرت بیشتری نیاز موجود را برآورده کند. لازم است پیش از انتخاب نیازهای امنیتی نیز سنجیده شود.

استفاده از بهترین سرور های ابری با ابرآراز

شرکت ابرآراز یکی از شرکت‌های ارائه دهنده‌ خدمات میزبانی در کشور است که طی ده سال گذشته توانسته خدمات مناسبی در این زمینه ارائه دهد. این شرکت توانسته با ارائه خدمات و سرورهای مناسب و نیز پشتیبانی به موقع و دقیق مشتریان خود را راضی نگه دارد.

این شرکت با تشکیل یک تیم کاربلد و توانمند از جوانان متخصص و مستعد کشور و ارائه خدمات و پکیج‌های متنوع توانسته سابقه درخشانی را برای خود رقم بزند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت  www.arazcloud.com مراجعه و یا با شماره ۰۲۱۹۱۶۹۴۶۱۷ تماس حاصل فرمائید. 

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید