برای کاربران ایرانی سیستم عامل ویندوز یک سیستم عامل آشنا و ساده است و اکثر کاربران این سرور ها از این سیستم عامل بر روی سرور استفاده می کنند، پس از اتصال به سرور شما با محیطی کاملا شبیه به دسکتاپ و یا میز کار رایانه خود مواجه خواهید شد و سرعت کار کردن با این سرور ها از راه دور بسیار خوب  است.

آشنایی با مزایای خرید سرور مجازی روزانه و ساعتی

با پیشرفت تکنولوژی و وارد شدن کامپیوتر به تمام عرصه های زندگی، سرور مجازی هم جایگاه خاصی در بین کاربران اینترنت پیدا کرده است. با خرید سرور مجازی روزانه و ساعتی شما می توانید از امکانات منحصر به فرد سرور های مجازی و اینترنت پر سرعت آن ها به مدت مد نظر خود استفاده کنید. در اکثر شرکت های ارائه دهنده خدمات میزبانی سرور مجازی و سرور اختصاصی این خدمات به صورت ماهانه و یا چند ماهه ارائه می شوند که برای کاربرانی که به صورت کوتاه مدت و موقت به قدرت پردازش بالای این سرور ها و اینترنت پر سرعت آن ها نیاز دارند،  ممکن است راهکار اقتصادی استفاده از همین سرور ها با مدت محدود باشد. معمولا شرکت ها این سرور را به صورت هفتگی هم اجاره می دهند و کاربران می توانند با پرداخت هزینه اندکی اقدام به سفارش و تحویل سرور طی چند دقیقه کنند.

سرور مجازی روزانه چیست؟

سرور مجازی روزانه یا Daily Virtual Private Server  دسته بندی خاصی از سرور های مجازی است که قابلیت آماده سازی سریع پس از سفارش را دارند. به این سرور ها که به آن ها VPS روزانه و یا هفتگی هم گفته می شود فرآیند سفارش اولیه تا تحویل سرور طی دقایقی قابل انجام است و در صورتی که کاربران نیاز فوری به سرور با دسترسی به اینترنت  پر سرعت قابل ارائه در ایران داشته باشند این سرور ها از گزینه های مناسب هستند. بر روی این سرور ها کلیه سیستم عامل های معروف نظیر ویندوز و توزیع های مختلف لینوکس نظیر اوبونتو، دبیان و Cent OS  قابل نصب و راه اندازی هستند که اکثر کاربران ایرانی از سیستم عامل ویندوز به دلیل سادگی و قابلیت نصب نرم افزار های مختلف و امکان استفاده از محیط گرافیکی و مشابه کامپیوتر هایی که در خانه و یا محل کار با آن ها کار می کنیم، در سرور روزانه استفاده می کنند.

آشنایی با مزایای خرید سرور مجازی روزانه و ساعتی

البته توجه فرمایید که این سرور ها برای استفاده طولانی مدت مناسب نیستند و معمولا پس از به اتمام رسیدن زمان پرداخت آن ها به صورت خودکار غیر فعال و حذف می شوند لذا توصیه می شود تنها برای مصارف کوتاه مدت از این سرور ها استفاده نمایید. در صورتی که به بازه زمانی بیشتری نیاز دارید سرور مجازی ویندوز ایران گزینه خوبی خواهد بود.

برخی مزایای خرید سرور مجازی روزانه

این دسته از سرور مجازی می تواند کاربرد های مختلف و منعطف زیادی در هر زمینه کاری داشته باشد که در نهایت کاربر آن این نیاز ها را تعریف می کند ، در ادامه از مصارف متداول این سرور ها را اشاره خواهیم کرد.

۱-        یک کامپیوتر همیشه روشن و در دسترس

با تهیه این سرور ها شما دسترسی ۲۴ ساعته به یک کامپیوتر قدرتمند و با سخت افزار اختصاصی  دارید که یک محیط امن مشابه کامپیوتر خانگی و یا شرکتی را برای شما مهیا می کند. برای برخی از افراد مهم است که یک فضای اختصاصی و آنلاین برای ویرایش فایل های شخصی داشته باشند و علاقه ای به استفاده از خدمات سرویس های اشتراکی میزبانی فایل ندارند.

۲-      سخت افزار قدرتمند برای انجام پردازش های سنگین

با توجه به افزایش قیمت فوق العاده در سخت افزار کامپیوتر های رومیزی و لپ تاپ، کاربرانی که نیاز موقت به سخت افزار قدرتمند برای انجام کاری های خود را دارند از سرور مجازی روزانه برای انجام کارهای خود استفاده می کنند. هزینه پرداختی برای این سرور ها به مراتب مناسب تر از تهیه سخت افزار های مورد نیاز خواهد بود.

۳-     دسترسی بدون محدودیت به اینترنت پر سرعت

بر روی این سرور ها از دو پورت انتقال اطلاعات با ظرفیت یک گیگابیت بر ثانیه  ۱Gو ده گیگابیت بر ثانیه۱۰G   استفاده می شود که کاربر در زمان خرید امکان انتخاب یکی از این دو مورد را دارد. پورت  ۱۰G سرعت به مراتب بالاتری را به کاربران ارائه می دهد ولی هزینه بالاتری دارد.  برای مصارفی که نیاز به اینترنت سرعت بالا دارند استفاده از این تکنولوژی تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

آشنایی با مزایای خرید سرور مجازی روزانه و ساعتی

۴-      سرخطی زدن و انجام امور بورسی

حرفه ای ها در بازار بورس داخلی از سرور مجازی ویندوز برای خرید و فروش سهام شرکت ها استفاده می کنند چرا که این سرور ها بازدهی خوبی در خرید و فروش سهام دارند و با استفاده از اینترنت پر سرعت این سرور ها می توان با شانس بسیار بالاتری نسبت به کاربران معمولی استفاده کننده از اینترنت های سیم کارتی و یا ADSL  سرخطی بزنند. پینگ تایم این سرور ها به سرور های کارگزاری معروف نظیر آگاه، فارابی و مفید در حدود صفر میلی ثانیه است و پایین بودن پینگ تایم باعث می شود به محض ارسال سفارش، در سمت سرور مقصد سفارش شما دریافت شود و جلوتر از بقیه کاربران در صف خرید قرار بگیرید. در این سرور ها که از آن ها به سرور بورس هم یاد می شود امکان استفاده از ربات ها ی مختلف هم وجود دارد که سرعت ثبت سفارش را با دقت بالایی افزایش می دهند.

۵-     آپلود و دانلود حجیم با سرعت بالا

چنانچه نیاز دارید که حجم بالایی از اطلاعات را هر چه سریعتر از سرورهای مختلف و یا شبکه های اجتماعی دانلود و آپلود کنید استفاده از اینترنت پر سرعت این سرور ها ساعت ها در زمان مورد نیاز شما برای انجام این عملیات صرفه جویی خواهد کرد و هزینه نهایی مصرف ترافیک این سرور ها هم بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. در صورتی که مدیر سایت و یا سرور هستید و نیاز به انتقال و یا انجام تغییرات در پشتیبان های سایت های خود دارید استفاده از این سرور ها توصیه می شود. امکان دانلود و آپلود به کلیه سایت ها وجود خواهد داشت.

۶-      ثبت نام خودرو و انجام اموری که به اینترنت پر سرعت نیاز دارند

اگر از علاقمندان به بازار خرید خودرو صفر از تولید کننده های ایرانی نظیر سایپا، ایران خودرو، مدیران خودرو و گروه بهمن هستید جالب است بدانید که اکثر کاربرانی که در ثبت نام های این خودرو ها موفق می شوند از اینترنت پر سرعت استفاده می کنند. برخی کاربران هم برای گرفتن وقت سفارت از این سرور ها استفاده می کنند.

انواع سیستم عامل قابل نصب بر روی سرور مجازی روزانه

همانطور که اشاره کردیم محدودیتی از لحاظ نصب سیستم عامل بر روی این سرور ها وجود ندارد و شما می توانید در زمان سفارش سیستم عامل مد نظر خود را برای نصب انتخاب نمایید. در شرکت توشن خدمات نصب و راه اندازی توسط واحد فنی و به صورت رایگان برای کاربران انجام می شود و علاوه بر این مورد تعدادی از نرم افزار های کاربردی نیز بر روی سرور ها نصب خواهد شد.

سرور مجازی (vps) چیست و انواع آن کدام‌اند؟ - ایرانیکارت

برای کاربران ایرانی سیستم عامل ویندوز یک سیستم عامل آشنا و ساده است و اکثر کاربران این سرور ها از این سیستم عامل بر روی سرور استفاده می کنند، پس از اتصال به سرور شما با محیطی کاملا شبیه به دسکتاپ و یا میز کار رایانه خود مواجه خواهید شد و سرعت کار کردن با این سرور ها از راه دور بسیار خوب  است. در صورت نیاز شما می توان سیستم عامل های تحت لینوکس هم بر روی این سرور ها نصب و راه اندازی کرد که البته کار کردن با این سیستم عامل ها که فاقد محیط گرافیکی هستند به تجربه و مهارت نیاز خواهد داشت. 

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید