۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸
کد خبر: 55502983

وعده های غذایی در ۳ روز محدودیت شدید کالری تنها شامل صبحانه، ناهار و شام می باشد و میان وعده ای مصرف نمی کنید.

کاهش وزن سریع در ۳ روز

اگر چاقی و اضافه شما را به ستوه آورده و در تلاش برای کاهش وزن هستید، امتحان کردن روش های لاغری سریع مانند رژیم لاغری سریع در ۳ روز می تواند برای شما وسوسه انگیز باشد.

رژیم لاغری سریع در ۳ روز چیست؟

رژیم غذایی ۳ روزه کاهش وزن که نام های دیگر آن رژیم نظامی، رژیم ارتشی و رژیم دریای است، نوعی رژیم غذایی کاهش وزن است که معمولاً توسط رسانه های اجتماعی تبلیغ می شود و ارتباطی با ارتش ندارد. این رژیم غذایی مدعی است می تواند موجب کاهش وزن سریع، کاهش کلسترول، پاکسازی بدن و افزایش انرژی فرد شود. لاغری در این روش توسط یک برنامه غذایی بسیار خاص انجام می شود و مستلزم این است که به طور دقیق اجرا شود.

رژیم لاغری سریع در ۳ روز سرشار از پروتئین، چربی و کربوهیدرات کم است و میزان کالری دریافتی روزانه فرد را در ۳ روز از هفته به گونه ای محدود می کند تا بتواند پس از گذشت یک هفته تا ۴.۵ کیلوگرم از وزن بدن را کم کند. در واقع شما در هفته ملزم به رعایت یک برنامه غذایی ۳ روزه با کالری محدود هستید و در ۴ روز باقیمانده محدودیت غذایی شدیدی ندارید.

برخی از طرفداران این رژیم لاغری معتقدند وجود چای و قهوه به دلیل ترکیبات خاص موجب افزایش متابولیسم فرد می شود و موجب لاغری سریع می شود اما مابقی ترکیبات غذایی موجود در این برنامه غذایی آنچنان که باید چربی سوز نیستند و نمی توان افزایش متابولیسم را دلیل کاهش وزن دانست.

در واقع آنچه باعث کاهش وزن سریع در ۳ روز می شود، محدودیت مصرف کربوهیدرات و کالری و کاهش ذخیره گلیکوژن و آب بدن می باشد و نه چربی سوزی.

البته محدودیت های این روش کاهش وزن سریع ممکن است بر رابطه فرد با غذا تاثیر بگذارد و بعید به نظر می رسد نتایج آن در طولانی مدت پایدار باشد.

نکاتی که برای لاغری با رژیم نظامی باید رعایت شود به شرح زیر است:

  • زیاده روی در غذا خوردن ممنوع

  • حذف وعده های غذایی حتی اگر گرسنه نیستید، ممنوع است.

  • افراد می توانند در طول روز آب بنوشند و ۱ تا ۲ فنجان چای یا قهوه سیاه شیرین نشده میل کنند.

  • وعده های غذایی در ۳ روز محدودیت شدید کالری تنها شامل صبحانه، ناهار و شام می باشد و میان وعده ای مصرف نمی کنید.

  • در روزهایی که محدودیت کمتری برای دریافت کالری دارید نیز باید از رژیم غذایی متعادل پیروی کنید.

  • اگر نسبت به ماده ای از لیست غذاهای ۳ روزه حساسیت دارید آن را مورد توجه قرار دهید.

رژیم لاغری سریع ۳ روزه چگونه اجرا می شود؟

رژیم

رژیم نظامی هفته را به ۲ بخش تقسیم می کند.

بخش اول: در ۳ روز اول فرد می بایست یک برنامه غذایی مشخص برای سه وعده اصلی صبحانه، ناهار و شام داشته باشد و میان وعده ها را در این مدت کنار بگذارد. میزان کل کالری دریافتی برای کاهش وزن سریع در ۳ روز بین ۱۱۰۰ تا ۱۴۰۰ کالری در روز در نظر گرفته می شود. این محدوده کالری، رژیم نظامی را در رده رژیم های کم کالری طبقه بندی می کند. این در حالی است که مردان و زنان بین ۱۸ تا ۶۰ سال به توصیه پزشکان باید به ترتیب حداقل بین ۲۲۰۰ تا ۲۴۰۰ و ۱۶۰۰ تا ۱۸۰۰ کالری در روز دریافت کنند. بنابراین محدودیت کالری پیشنهادی برای کاهش وزن سریع در رژیم نظامی بسیار پایین تر از میزان توصیه شده است و برای جلوگیری از خطرات این روش لاغری و همچنین جهت دریافت کافی مواد مغذی باید از یک متخصص تغذیه کمک گرفت.

بخش دوم: این رژیم برای ۴ روز باقیمانده از هفته، پیروی از یک رژیم متعادل و کمتر محدود شده با کالری ۱۵۰۰ را توصیه می کند. فرد در ۴ روز مربوط به ریکاوری باید گوشت بدون چربی، میوه ها، سبزیجات، حبوبات و در کل غذاهای طبیعی بخورد. همچنین فرد باید از مصرف غذاهای فوق فرآوری شده، فست فودها و کربوهیدرات های تصفیه شده پرهیز کند.

محدودیت کالری در رژیم نظامی به ۱۵۰۰ می تواند به ویژه برای افرادی که از لحاظ سبک زندگی فعال هستند با نیازهای انرژی روزانه سازگاری نداشته باشد و فرد برای تامین انرژی نیاز به کالری بیشتری داشته باشد.

غذاهای جایگزین

در صورتی که فردی محدودیت غذایی دارد، می تواند در رژیم غذایی کاهش وزن سریع در ۳ روز مواد غذایی پیشنهادی را به شرط رعایت تعداد کالری با غذاهای دیگر جایگزین نماید. افراد گیاهخوار، وگان، یا کسانی که نسبت به گلوتن و لاکتوز حساسیت دارند، از جمله افرادی هستند که می توانند این نکته را مد نظر قرار دهند. همچنین ممکن است کره بادام زمینی در برخی افراد باعث واکنش های آلرژیک شود و در رژیم نظامی منعی برای جایگزینی آن نخواهید داشت.

رژیم نظامی برای چه کسانی مضر است؟

افراد مبتلا به دیابت، خانم های باردار و شیرده، افراد دارای مشکلات کلیوی و نقرس، افراد مبتلا به کم خونی، کسانی که دارای سابقه اختلالات غذای و کمبود مواد مغذی هستند و همچنین افراد مبتلا به عوارض شدید پزشکی نباید رژیم غذایی کاهش وزن سریع در ۳ روز را امتحان کنند.

معایب لاغری سریع در ۳ روز

مشکلات بالقوه ای که با پیروی از رژیم نظامی می تواند متوجه فرد باشد عبارتند از:

  1. محدودیت مصرف مواد مغذی: مصرف میزان کافی از مواد مغذی برای سم زدایی، تولید انرژی و متابولیسم مناسب و در کل سلامت عمومی بدن ضروری است. در حالی که در روزهای رژیم فرد به دلیل عدم تنوع غذایی از دریافت فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی محروم است.

  2. نمک، قند و چربی اشباع بالا: برخی از مواد غذایی پیشنهادی در رژیم غذایی کاهش وزن سریع در ۳ رو مثل کرارکرهای نمکی، نان، کره بادام زمینی، هات داگ، بستنی وانیلی و پنیر در صورتی که از انواع ناسالم انتخاب شوند می توانند حاوی میزان بالایی نمک، شکر و چربی ترانس و اشباع باشند.

یکی از مواد غذایی که به راحتی می توان با نمونه های سالم جایگزین کرد، بستنی وانیلی است. این دسر در هر ۳ روز کاهش وزن حضور دارد و به راحتی می توان با میوه، سبزیجات یا غلات سالمی که دارای ۳۰۰ کالیر باشد، جایگزین نمود.

  1. ناپایداری نتیجه کاهش وزن: با کنار گذاشتن رژیم نظامی و از سر گرفتن رژیم معمول به سرعت می تواند وزن از دست رفته دوباره بازگردد.

  2. بلند مدت نبودن: رژیم ۳ روزه لاغری سریع را نمی توان بیش از یک ماه ادامه داد. این در حالی است که رژیم هایی برای لاغری مناسب هستند که بتوان در طولانی مدت از آن پیروی کرد.

  3. پروتیئن بالا: میزان پروتیئن بالا در این روش لاغری سریع باعث اسیدی شدن ادرار می شود و برای افراد مبتلا به نقرس یا کسانی که مشکلات کلیوی دارند نمی تواند رژیم مناسبی باشد.

مزایای رژیم لاغری سریع در ۳ روز

مزایای رژیم لاغری سریع در 3 روز

مزایای بالقوه ای که می توان برای این رژیم غذایی در نظر گرفت به شرح زیر است:

رژیم لاغری سریع در ۳ روز، در کوتاه مدت می تواند برای کاهش وزن مفید باشد. پیروی از آن به دلیل تعداد محدود غذاها با اندازه های معین و روش پخت راحت، بسیار آسان است. همچنین برای کسانی که نسبت به مصرف برخی مواد غذایی آلرژی یا محدودیت دارند جایگزین هایی پیشنهاد می کند.

طی ۴ روز ریکاوری فرد می تواند انتخاب های سالم و متنوع تری از مواد غذایی را برای ۳ وعده غذایی و ۲ میان وعده داشته باشد. به طور مثال می تواند میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، حبوبات را در رژیم متعادل خود بگنجاند.

تصور می شود تمرکز بالای این رژیم بر پروتیئن باعث احساس سیری، تامین انرژی روزانه و حفظ توده عضلانی می شود. با این وجود تحقیقات بیشتری نیاز است تا فواید خاص این رژیم کاهش وزن سریع تایید شود.

نتیجه گیری :

رژیم لاغری سریع در ۳ روز در واقع یک دوره ۷ روزه را شامل می شود که شامل ۳ روز با رژیم خاص و محدودیت شدید کالری و دارای ۴ روز استراحت با رژیم متعادل و سالم همراه با محدودیت کمتر کالری است.

رژیم نظامی سعی می کند تا ۴.۵ کیلوگرم از وزن بدن فرد را در یک هفته کاهش دهد. محدودیت کالری در این روش لاغری سلامت آن را زیر سوال می برد. همچنین معایب دیگری بر این رژیم وارد است برای داشتن رژیم غذایی سالم می توانید نمونه برنامه رژیم لاغری یک ماهه رایگان را مشاهده کنید و همچنین از یک مشاور یا متخصص تغذیه کمک بگیرید.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید