اگر اهل پیکنیک یا دورهمی در طبیعت باشید در فاصله کمی از دریاچه می‌توانید پارک جنگلی چیتگر با فضایی بسیار بزرگ انتخاب کنید.

معرفی خلوت ترین شهرها برای سفر در تعطیلات نوروز

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، کمتر کسی است که در تعطیلات نوروز به فکر سفر نباشد و برای آن برنامه‌ریزی نکند. از سوی دیگر تقاضای بالا برای سفر باعث می‌شود که بیشتر شهرها بسیار شلوغ شوند و پیدا کردن یک مقصد خلوت چندان ساده نباشد.

خبر خوب اینکه در نوروز هم می‌توانید به شهرهایی سفر کنید که خبری از شلوغی در آن‌ها نیست. علاوه‌بر این به خاطر داشته باشید که این نحوه برنامه‌ریزی شماست که می‌تواند بهترین مقصد را برای شما مشخص کند. یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها در این زمان، مشکل پیدا کردن محل اقامت است؛ با وجود تنوع بالای خانه، سوئیت یا ویلا در تمامی شهرها می‌توانید بدون هیچ گونه دردسری ویلا شمال یا سایر شهرها را رزرو یا برای اجاره سوئیت در مقاصد مختلف اقدام کنید.

حالا چند مقصد دیدنی را برای سفر به شما معرفی می‌کنیم تا برای تعطیلات عید نوروز به‌ عنوان چند پیشنهاد عالی بتوانید از آن‌ها استفاده کنید. بهترین مکان ها برای سفر نوروزی به شرح زیر است.

شمال ایران همیشه در لیست پرطرفدارترین مقاصد است و دلیل اصلی آن نیز طبیعت زیبا و دیدنی و امکان گشت‌وگذار و تفریح در مناطق جنگلی، ساحلی یا دشت‌های سرسبز و دیدنی است که در بهار زیبایی‌های آن به اوج خودش می‌رسد. هوای مطبوع با رطوبت کم با تازگی طبیعت مجموعه کاملی از هر آنچه انتظار دارید را از شمال ایران می‌سازد. در بین شهرهای مختلف شمالی می‌توانید هر شهری که می‌خواهید را برای سفر انتخاب کنید و با رزرو ویلا از لوکس تا اقتصادی برنامه سفرتان را بچینید.

سفر به تهران و بازدید از دریاچه چیتگر با منظره ای بی نظیر

در لیست بهترین مقاصد برای سفر در تعطیلات نوروز باید تهران را معرفی کرد. مقصدی که برخلاف بسیاری از شهرهای توریستی در تعطیلات و آخر هفته‌ها خلوت‌تر است و بهترین زمانی‌ست که برای تفریح و گشت‌وگذار در این شهر می‌توانید برای آن برنامه‌ریزی کنید. در این زمان‌ها نه تنها ترافیک همیشگی تهران وجود ندارد بلکه هوای بسیار تمییز است و از هر نقطه شهر می‌توانید کوه‌های شمال تهران را تماشا کنید. البته به این مزیت باید تنوع بالا برای اجاره سوئیت در تهران را نیز اضافه کرد. با این توصیف محدودیتی برای بودجه سفرتان نیز نخواهید داشت و می‌توانید با اجاره خانه روزانه در تهران با قیمت‌های مختلف بدون دغدغه به پایتخت، سفر کنید.

در بین جاذبه‌های مختلف تفریحی، تاریخی و طبیعی در تهران یکی از جذاب‌ترین آن‌ها، دریاچه چیتگر است که در واقع یک مجموعه تفریحی با چشم‌انداز بسیار زیبا در غرب تهران به‌شمار می‌رود. دریاچه‌ای وسیع که می‌توانید در اطراف آن قدم بزنید یا با کرایه دوچرخه دور دریاچه را بگردید.

قایق‌سواری روی دریاچه نیز از دیگر تفریحات جذاب دریاچه است. در یک ضلع این جاذبه تفریحی مجموعه باملند قرار دارد که دارای تعداد زیادی کافه و رستوران با چشم‌اندازی از دریاچه است و برای صرف وعده غذایی یا نوشیدنی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. مراکز خرید متنوع در باملند نیز برای گشت‌وگذار و همچنین خرید از برندهای معتبر مناسب هستند. پارکینگ بزرگ چیتگر و همچنین محوطه وسیع اطراف آن برای پارک کردن ماشین‌ها از دیگر مزایای این جاذبه تفریحی است.

اگر اهل پیکنیک یا دورهمی در طبیعت باشید در فاصله کمی از دریاچه می‌توانید پارک جنگلی چیتگر با فضایی بسیار بزرگ انتخاب کنید. این پارک دارای پیست دوچرخه‌سواری و همچنین باشگاه اسب‌سواری‌ست که برای تفریح نیم‌روزه می‌توانید روی آن حساب کنید. در بخش بام چیتگر نیز منظره‌ای ۳۶۰ درجه از دریاچه را تماشا خواهید کرد که زیبایی‌های آن را دو چندان می‌کند. مسیر دسترسی مناسب به دریاچه و همچنین پارک جنگلی چیتگر مزیت دیگر آن است که در کمترین زمان می‌توانید خود را به آنجا برسانید.

بازدید از کوهسنگی و تماشای منظره ای پانوراما در مشهد

سفر به یکی از توریستی‌ترین شهرهای ایران با بازدید از مهم‌ترین جاذبه‌های آن تکمیل می‌شود. اگر در فکر سفر به مشهد هستید در کنار برنامه زیارتی یک برنامه تفریحی را تدارک ببینید. برای اقامت نیز امکان رزرو سوئیت مشهد با قیمت‌ها و امکانات مختلف را دارید. تنوع بالای آن‌ها باعث می‌شود که بتوانید برای اجاره سوئیت مشهد ارزان یا حتی لوکس اقدام کنید. برای تفریح در مشهد هم پیشنهاد می‌کنیم که مهم‌ترین جاذبه‌های آن را در لیست سفرتان قرار دهید. یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های تفریحی مشهد پارک کوهسنگی‌ست که دومین پارک بزرگ مشهد بعد از پارک ملت و به‌عنوان سومین جاذبه مهم این شهر به‌شمار می‌رود.

این پارک دیدنی نمای ۳۶۰ درجه‌ای از شهر مشهد را به نمایش می‌گذارد و شاهد اتفاق تاریخی مهمی مثل تاج‌گذاری شاه عباس صفوی بوده است. البته که در آن زمان کوهسنگی یک منطقه ییلاقی و خوش آب‌وهوا بوده که به‌عنوان یک تفرجگاه شناخته می‌شده است. تا اینکه در سال ۱۳۱۰ امکانات تفریحی به این منطقه اضافه شد و در حال حاضر دارای چندین رستوران و کافه، سالن آمفی‌تئاتر، فرهنگسرا، کتابخانه، زمین‌های ورزشی مثل فوتبال، اسکیت، والیبال و غیره، مسیر دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی، موزه، شهربازی تابستانی و سرپوشیده و باغ‌های متنوع از جمله باغ موزه طبیعی، باغ آرامگاه، باغ فرهنگی و باغ پذیرایی است.

این پارک وسیع با وجود جاذبه‌های بی‌شمار برای تفریح خانوادگی یا حتی گشت‌وگذارهای دوستانه یک گزینه عالی‌ست که هوای آن در تابستان هم خنک است و لذت تفریح و قدم زدن را دو چندان می‌کند.

در پایان این نکته را به‌خاطر داشته باشید که سفر به مناطق مختلف با وجود تنوع بالای انواع خانه، سوئیت و ویلا برای اقامت در شهرهای مختلف بیشتر از همیشه ساده شده و دغدغه اینکه سفر همیشه پر هزینه است را از بین می‌برد. در عین حال اگر بخواهید در یک ویلای لوکس هم اقامت داشته باشید باز هم گزینه‌های جذابی دارید. پس فرصت را در ایامی مثل تعطیلات نوروز غنیمت بشمارید و برای سفر برنامه‌ریزی کنید.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید