افزایش قیمت‌ مرغ با توجه به تورم و افزایش قیمت نهاده دامی بوده است.

گرانی مرغ همچنان ادامه دارد/ گوشت قرمز از سفره بسیاری حذف شده است
به گزارش سبام نو به نقل از انتخاب، قیمت مرغ امسال همواره محل چالش بود؛ برخی مدعی‌اند که نهاده‌ها گران شده و دلار اثر خود را بر روی این مسأله گذاشته است. اگرچه مقداری از قیمت مرغ در یک ماه اخیر کاسته شده است، اما کماکان گرانی مرغ ادامه دارد.

مهدی یوسف خانی، رئیس اتحادیه مرغ و ماهی تهران، درباره قیمت مرغ در یک ماه اخیر به «انتخاب» گفت: ما در یک ماه اخیر کاهش قیمت مرغ داشتیم؛ قیمت مرغ از ۱۰۰ تومان به ۸۵ رسیده است. افزایش قیمت‌های امسال هم با توجه به تورم و افزایش قیمت نهاده دامی بوده است. افزایش قیمت ارز هم در قیمت مرغ دخیل است. وزارت جهاد باید بحث نهاده‌ها را مدیریت کنند.

وی در ادامه درباره وضعیت قیمت مرغ در سال آینده بیان کرد: نرخ سال جدید تصمیم ستاد تنظیم بازار و وزارت جهاد است، اما تا شب عید و پایان ماه رمضان افزایش قیمتی نداریم و تا سقف ۸۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

یوسف خانی درباه میزان مصرف مرغ در کشور گفت: حدود ۸ هزار تن مصرف کشور است و ۱.۸ تن هم مصرف روزانه تهران است. مصرف در ایران متوسط است؛ با توجه به اینکه افزایش قیمت گوشت قرمز را داشتیم و گوشت قرمز عملاً از سفره بسیاری حذف شده است؛ باعث افزایش مصرف مرغ شده است. امسال قطعاً بخشی از مصرف گوشت به مرغ منتقل می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید