وزیر خارجه آمریکا در دیدار همتای قطری خود گفت:قطر شریک اساسی آمریکاست و ما از این شراکت تقدیر و تشکر می‌کنیم

بلینکن: در غزه باید به آتش‌بس برسیم

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در اظهاراتی گفت فرصت رسیدن به آتش‌بس فوری در غزه وجود دارد.

وزیر خارجه آمریکا در دیدار «محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی» همتای قطری خود گفت: «باید به آتش‌بس برسیم تا بتوانیم کمک‌های بیشتری وارد نوار غزه کنیم و وضعیت کنونی غزه غیرقابل پذیرش است».

او در بخش دیگری از اظهارات خود گفت که «قطر شریک اساسی آمریکاست و ما از این شراکت تقدیر و تشکر می‌کنیم».

بلینکن همچنین با اشاره به غرق‌َدن کشتی انگلیسی در دریای سرخ در پی عملیات ارتش یمن، مدعی شد «این امر مشکلات زیست محیطی ایجاد می‌کند و حوثی‌ها (انصارالله) باید حملات خود در دریای سرخ را متوقف کنند».

از سوی دیگر محمد بن عبدالرحمن، وزیر خارجه قطر گفت: «وضعیت کنونی بی‌سابقه است و هرج و مرج تمام نقاط در غزه، دریای سرخ و سوریه را فرا گرفته است. ما خواهان این هستیم که تمام اسرا در غزه آزاد شوند و کمک‌ها به غیرنظامیان برسد».

پیش از این «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا در دیدار با «بنی گانتس» عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در واشنگتن خواهان تعیین جدول زمانی مشخصی برای پایان جنگ رژیم صهیونیستی در غزه شد.

بنی گانتس اما گفت «در دیدارهایم با کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا و جیک سالیوان بر اهمیت تکمیل مأموریت از بین بردن تهدید حماس تأکید کردم».

در چند روز اخیر قاهره میزبان مذاکراتی برای رسیدن به آتش‌بس در غزه بود و از مذاکرات قاهره به عنوان آخرین راه برای دستیابی به اولین آتش‌بس طولانی در جنگ یاد می‌َود.

منابع امنیتی مصر روز دوشنبه گفتند همچنان با اسرائیلی‌ها در تماس هستند تا اجازه دهند مذاکرات بدون حضور هیئت اسرائیلی ادامه یابد.

واشنگتن به عنوان نزدیکترین متحد تل‌آویو، گفته یک توافق مورد تایید اسرائیل در حال حاضر روی میز است.

حماس این روایت را به عنوان «تلاشی برای رد سرزنش از سوی تل‌آویو در صورت شکست مذاکرات بدون توافق، رد کرده است».

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید