اسیدهای چرب امگا ۳ در ماهی‌های چرب با افزایش ترشح سروتونین در بدن کیفیت خواب را افزایش می‌دهند.

خوابی سریع‌تر و عمیق‌تر با مصرف این ۵ ماده غذایی
به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، خواب کافی و باکیفیت برای سلامت کلی بدن بسیار اهمیت دارد و حتی می‌تواند خطر ابتلا به برخی بیماری‌های مزمن را کاهش دهد، مغز را سالم نگه دارد و سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

برخی مواد غذایی حاوی هورمون‌های تنظیم کننده خواب مانند ملاتونین و سروتونین هستند. برخی دیگر نیز حاوی مقادیر بالایی از آنتی‌اکسیدان‌ها و منیزیم هستند و باعث می‌شوند سریع‌تر و عمیق‌تر بخوابید.

۱. بادام

مصرف بادام درختی می‌تواند به افزایش کیفیت خواب کمک کند؛ این خاصیت ناشی از وجود ملاتونین در این خوراکی است. ملاتونین ساعت داخلی بدن را تنظیم می‌کند و به بدن سیگنال می‌دهد که برای خواب آماده شود.

۲. چای بابونه

چای بابونه حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که خواص خواب‌آور دارند. نوشیدن این چای قبل از رفتن به رختخواب، کیفیت کلی خواب را بهبود می‌بخشد.

۳. کیوی

کیوی یکی از بهترین خوراکی‌هایی است که در بهبود کیفیت خواب اثر دارد. این خاصیت به سروتونین موجود در کیوی نسبت داده می‌شود.

۴. ماهی‌های چرب

اسیدهای چرب امگا ۳ و ویتأمین D موجود در ماهی‌های چرب (مانند سالمون، ماهی تن و قزل‌آلا)، با افزایش ترشح سروتونین در بدن کیفیت خواب را افزایش می‌دهند.

۵) لبنیات

محصولات لبنی مانند شیر، پنیر و ماست منابع شناخته‌شده تریپتوفان هستند. تریپتوفان در افزایش تولید ملاتونین و در نتیجه بهبود کیفیت خواب مؤثر است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید