وی تلف شدن پرندگان مهاجر در طول مسیر حرکتشان را امری عادی تلقی کرد و افزود: شهرستان‌های استان مسیر کریدور گونه‌های مختلف پرندگان هستند.

مرگ ۵۲ پرنده مهاجر در کرمان تکذیب شد

از روز گذشته خبری در شبکه‌های مجازی مبنی بر تلف شدت ۵۲ قطعه پرنده مهاجر در استان کرمان منتشر شده است.

به گزارش سلام نو مجتبی نیک‌طبع مدیرکل محیط زیست استان کرمان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره این خبر اظهار کرد: اکنون فصل مهاجرت پرندگان مهاجر است و استان کرمان کریدور حرکت این پرندگان است.

وی تلف شدن پرندگان مهاجر در طول مسیر حرکتشان را امری عادی تلقی کرد و افزود: شهرستان‌های استان مسیر کریدور گونه‌های مختلف پرندگان هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان تاکید کرد: پرنده مهاجر نیازهای غذایی خود را می‌داند و دست بردن به طبیعت به هیچ عنوان صلاح نیست و پرندگان خودشان مسیرشان را پیدا می‌کنند و قطعا در مسیر تلفاتی داشته و خواهند داشت.

وی با اشاره به بارش‌ها اظهار کرد: بارندگی‌ها مقداری باعث خطای پرندگان شده و جاهایی که آب جمع شده را به عنوان برکه و آبگیر تشخیص داده‌اند، در آنجا فرود می‌آیند و وقتی می‌بینند که منابع غذایی آنجا محدود است به مسیر خود ادامه می‌دهند.

نیک‌طبع با تاکید بر آن که کارکنان ما در شهرستان‌ها در حال رصد و پایش هستند، تصریح کرد: اگر مشکل خاص و حادی مشاهده کنند، گزارش خواهند داد تا اقدامات لازم صورت گیرد و اگر شیوع بیماری در بین حیات وحش داشته باشیم، پیگیری می‌کنیم.

وی درباره خبرهای منتشر شده مبنی بر پناه بردن پرندگان به دکل مخابرات اظهار کرد: پرندگان در آنجا برای استراحت نشسته‌اند و پس از یکی دو روز به مسیر خود ادامه خواهند داد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان کرمان بیان کرد: استان کرمان سالانه کریدور مهاجرت بیش از ۶۰۰۰ گونه مختلف پرنده مهاجر است و تلف شدن حدود ۶۰ پرنده امری عادی است.

نیک‌طبع با تاکید برآنکه استان کرمان کریدور مهاجرتی شرق به غرب و شمال به جنوب است، گفت: این آمار صحت ندارد و هر ساله تلفات به دلیل برخورد با خطوط برق، طوفان و ... داریم و همچنین برخی گونه‌ها به دلیل ضعیف بودن تلف می‌شوند.

وی ادامه داد: گونه‌هایی که تلف می‌شوند در اختیار دامپزشکی قرار داده می‌شود تا اگر علت مرگ بیماری است، اقدامات پیشگیرانه صورت گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان تاکید کرد: تاکنون مورد خاصی گزارش نشده و براساس آخرین اطلاعات در چند روز اخیر حدود ۱۵ مورد تلفات داشته‌ایم و مرگ مشکوک نداشته‌اند و مرگ ۵۲ قطعه کذب است.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید