مردم ولایت‌مدار شهر دوراهک از سال‌های خیلی دور این سنت حسنه و حرکت پسندیده را اجرا کرده و علاقه‌مندی خود به امام زمان (عج) اثبات می‌کنند.

۱۰ هزار پرس غذای نذری در جنوب استان بوشهر پخته شد + تصویر

به مناسبت فرا رسیدن نیمه شعبان و میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج)، ۱۰ هزار پرس غذای نذری توسط عاشقان و دلدادگان امام عصر (عج) در شهر دوراهک در جنوب استان بوشهر پخت و توزیع شد.

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، پخت غذای نذری در روز نیمه شعبان یکی از سنت‌های دیرینه و حسنه‌ای است که از گذشته بسیار دور و از سال‌های قدیم در شهر دوراهک شهرستان دیر ادامه داشته است.

مسئول ستاد مردمی پخت غذای نذری نیمه شعبان شهر دوراهک در گفتگویی با خبرنگار تسنیم در بندر دیر اظهار داشت: در این روز 10 هزار پرس غذای نذری از سوی دلدادگان قائم آل محمد (عج)، با کمک و نذورات افراد خیر و همه مردم شهر دوراهک پخته می‌شود.

مشارکت بیش از 500 نفر در امر پخت غذای نذری

حبیب دوراهکی با بیان اینکه بیش از 500 نفر در امر پخت غذای نذری مشارکت دارند، افزود: بسته‌بندی غذا از ساعت 10  صبح روز نیمه شعبان آغاز شده و غذاهای نذری توسط خودروها که از قبل مشخص شده‌اند به مساجد و حسینیه‌های هر محله فرستاده ‌شده است.

وی ادامه داد: بر اساس قبوض که از چند روز قبل توسط نیروهایی از ستاد شعبانیه به تعداد همه افراد خانواده‌های شهر دوراهک و حومه، توزیع شده، مردم غذاهای نذری خود را دریافت می‌کنند.

مسئول ستاد مردمی پخت غذای نذری نیمه شعبان شهر دوراهک ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حاج حسن دوراهکی بانی و مؤسس این سنت حسنه خاطرنشان کرد: در این سنت حسنه مردم ولایت‌مدار شهر دوراهک همت و کمک ویژه‌ای کردند که علاوه بر آن از مدیران عامل منطقه ویژه انرژی پارس ، پترو پالایش کنگان، پتروشیمی توسعه کنگان و پتروشیمی پارس در حمایت و پرداخت کمک‌ها تقدیر و قدردانی می‌شود.

ضرورت ثبت این حسنه در آثار ملی کشور

فرماندار دیر نیز ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران این برنامه معنوی بیان کرد: برنامه معنوی و مذهبی پخت و توزیع غذای نذری در راستای علاقه‌مندی مردم به اهل بیت علیهم‌السلام به‌ویژه امام زمان (عج) است.

یونس باربرز افزود: مردم ولایت‌مدار شهر دوراهک از سال‌های خیلی دور این سنت حسنه و حرکت پسندیده را اجرا کرده و علاقه‌مندی خود به امام زمان (عج) اثبات می‌کنند.

وی گفت: باید تلاش کنیم که این سنت حسنه جز آثار ملی ثبت و ماندگار شود.

۱۰ هزار پرس غذای نذری در جنوب استان بوشهر پخته شد + تصویر۱۰ هزار پرس غذای نذری در جنوب استان بوشهر پخته شد + تصویر۱۰ هزار پرس غذای نذری در جنوب استان بوشهر پخته شد + تصویر۱۰ هزار پرس غذای نذری در جنوب استان بوشهر پخته شد + تصویر

انتهای پیام/190/.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید