سنگاپور، با عزمی راسخ، گام در مسیری پرشتاب برای تبدیل شدن به قطب هوش مصنوعی جهان گذاشته است. این کشور در 5 سال آینده، با سرمایه‌گذاری هنگفتی بیش از 743 میلیون دلار، به دنبال تسخیر قله‌های نوآوری و تجارت در دنیای هوش مصنوعی است.

سنگاپور، پیشگام در فتح قله هوش مصنوعی

به گزارش سلام نو آنطور که پیوست نوشته است لاورنس وانگ، معاون نخست وزیر سنگاپور، در سخنرانی خود، از رونمایی طرحی بلندپروازانه برای تقویت بنیه هوش مصنوعی کشور خبر داد. این طرح، با هدف تجهیز کسب‌وکارها به ابزارهای لازم برای بهره‌مندی از هوش مصنوعی و ایجاد فرصت‌های جدید، تدوین شده است.

نیتین کاندرا، از مدیران ارشد شرکت مشاوره Kearney، با اشاره به کمبود آمادگی رهبران تجاری جهان برای تحول هوش مصنوعی، این طرح را گامی مؤثر در جهت رفع این چالش دانست. به گفته وی، این طرح به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا با چالش‌های پیش رو در زمینه هوش مصنوعی، از جمله کمبود زمان، نیروی متخصص و منابع مالی، مقابله کنند.

تضمین دسترسی امن به چیپ‌های پیشرفته، از دیگر رئوس این طرح کلان است. وانگ، معاون نخست وزیر سنگاپور، تأکید کرد که این سرمایه‌گذاری، زمینه توسعه و کاربرد هوش مصنوعی را به طور چشمگیری فراهم خواهد کرد.

جانتان دیکسون، از شرکت Cloudflare، به نقش این طرح در تشویق شرکت‌ها به استفاده از هوش مصنوعی، ارتقای مهارت‌های نیروی کار و تقویت نوآوری اشاره کرد. به گفته وی، این طرح، سنگاپور را در مسیر تبدیل شدن به یک مرکز پیشرو در زمینه هوش مصنوعی قرار خواهد داد.

گزارش Future of work از لینکدین، حاکی از آن است که کارکنان سنگاپور در حال حاضر در بکارگیری مهارت‌های هوش مصنوعی پیشگام هستند. این موضوع، نشان‌دهنده پتانسیل بالای این کشور در زمینه هوش مصنوعی است.

مائو جن فو، از شرکت Qualtrics، تمرکز و سرمایه‌گذاری سنگاپور بر هوش مصنوعی را گامی مثبت در جهت تقویت جایگاه این کشور به عنوان یک مرکز تجاری و نوآور ارزیابی کرد.

سنگاپور، به عنوان یکی از پیشگامان در عرصه هوش مصنوعی، در سال 2019 طرح هوش مصنوعی خود را منتشر کرد. این کشور در دسامبر سال گذشته، با به‌روزرسانی این طرح، استراتژی هوش مصنوعی ملی 2.0 را رونمایی کرد. هدف از این استراتژی، آماده‌سازی اقتصاد برای بهره‌برداری از هوش مصنوعی و تقویت کارکنان و کسب‌وکارها در این زمینه است.

کارولین یپ، مدیر ابر گوگل، با اشاره به محیط مروج نوآوری در سنگاپور، پتانسیل این کشور برای تبدیل شدن به یک مرکز بین‌المللی هوش مصنوعی را بسیار بالا دانست.

سنگاپور در راستای ترویج استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی، در ماه مه 2022 اولین چارچوب و ابزارهای نرم‌افزاری آزمایش حاکمیت هوش مصنوعی را ارائه کرد. این ابزار، به شرکت‌ها امکان می‌دهد تا آزمایش‌های فنی روی مدل‌های هوش مصنوعی انجام داده و فرایند آن را بررسی کنند.

شرکت‌های بزرگی مانند گوگل، متا و مایکروسافت از جمله شرکت‌هایی هستند که از این ابزار استفاده کرده یا بازخوردی برای آن ارائه کرده‌اند.

سنگاپور با گام‌های بلند و استوار در مسیر فتح قله هوش مصنوعی، به دنبال تبدیل شدن به الگویی برای سایر کشورهای جهان است. این کشور با سرمایه‌گذاری کلان، تدوین طرح‌های راهبردی و ایجاد زیرساخت‌های لازم، به دنبال ایجاد یک اکوسیستم پویا و نوآور در زمینه هوش مصنوعی است.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید