یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که فعالیت‌های ورزشی مانند پیاده روی، آهسته دویدن، یوگا و تمرینات قدرتی می‌توانند موثرترین تمرینات برای کاهش افسردگی باشند.

تأثیر دو داروی شگفت‌انگیز در درمان افسردگی

به گزارش سلام نو آنگونه که مهر نوشته است این فعالیت‌ها می‌توانند به تنهایی یا همراه با داروها و روان درمانی مورد استفاده قرار گیرند. سازمان جهانی بهداشت تخمین می‌زند که بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان افسردگی دارند.

محققان در استرالیا و اروپا ۲۱۸ کارآزمایی تصادفی شده را بررسی کردند. این مطالعات شامل بیش از ۱۴۱۰۰ شرکت‌کننده بود. هنگامی که ورزش با داروهای ضد افسردگی یا روان درمانی ترکیب شده بود، محققان فواید معنی‌داری پیدا کردند که نشان می‌دهد ورزش کردن می‌تواند در کنار این درمان‌های شناخته‌شده مفید باشد.

محققان کاهش شدید افسردگی را در رابطه با انجام حرکات معتدل و کاهش متوسط در رابطه با پیاده روی، دویدن آهسته، یوگا، تمرینات قدرتی، تمرینات هوازی ترکیبی و تای چی یا چیگونگ گزارش کردند.

این مطالعه نشان داد که پیاده روی یا دویدن آهسته به مردان و زنان کمک می‌کند. همچنین، زنان از تمرینات قدرتی و مردان از یوگا یا چی گونگ بهره بیشتری می‌برند. یوگا در افراد مسن مؤثرتر بود، در حالی که تمرینات قدرتی در جوانان بهترین نتیجه را داشت.

ورزش به عنوان یک راه درمانی برای افسردگی، توجه محققان را به خود جلب کرده است. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که گنجاندن ورزش در دستورالعمل‌های بالینی به‌عنوان یک جایگزین مستقل برای درمان افسردگی، به‌ویژه ورزش با شدت شدید، می‌تواند موثر باشد.

خوان آنجل بلون، عضو تیم تحقیق از دانشگاه مالاگا در اسپانیا، تأکید می‌کند که پزشکان مراقبت‌های اولیه می‌توانند به بزرگسالان مبتلا به افسردگی خفیف یا متوسط، ورزش، روان‌درمانی یا داروهای ضد افسردگی را به عنوان راه‌های جایگزین مستقل توصیه کنند.

با این حال، ورزش منظم ممکن است برای افراد مبتلا به افسردگی چالش‌برانگیز باشد و نیاز به مطالعات بیشتری برای ارزیابی برنامه‌های فعالیت بدنی برای افراد مبتلا به افسردگی داریم. از این رو، توصیه می‌شود که هر فرد با توجه به وضعیت خود و با راهنمایی پزشک، برنامه‌های ورزشی مناسب خود را انتخاب کند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید