۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۳
کد خبر: 55497423

اکثر مردم قبل از عید به فکر کاهش وزن هستند.

نحوه لاغری سریع تا عید

به گزارش سلام نو، اگر مثل بسیاری از مردم دنیا اضافه وزن دارید و برای کاهش وزن تان به سختی تلاش می‌کنید اما هنوز نتوانسته‌اید کاری از پیش ببرید نگران نباشید.

نکات موثر در روش های لاغری تا عید

بیشتر از میزان مصرف خود کالری بسوزانید

شاید خیلی ساده به نظر بیاید اما این کار مستلزم برنامه‌ریزی است. برای رسیدن و عملی کردن این ایده، یک ساعت پیاده‌روی در روز با سرعت ۵‌کیلومتر در ساعت می‌تواند چیزی حدود ۱۴۵‌کالری بسوزاند، در شرایطی که یک ساندویچ برگر حاوی ۴۶۵‌کالری است.

قند رژیمی را جایگزین کنید

این مواد طبیعی که میزان کالری‌شان صفر است تقریبا در تمام فروشگاه‌های زنجیره‌ای دردسترس هستند. از طرفی مصرف آنها در کاهش قندخون و کنترل میزان دیابت هم تاثیر فراوانی دارد.

آجیل را فراموش نکنید

سعی کنید میوه و آجیل‌هایی مانند بادام، پسته و گردو بخورید که چربی کافی داشته و برای سلامت کلی بدن‌تان مفید است و به کاهش وزن تان کمک می‌کند.

هرگز برای کاهش وزن گرسنگی نکشید

اگر برنامه‌ای را انجام می‌دهید که نباید طبق آن غذا بخورید یا رژیم غذایی‌تان را کم کنید، بدن شما فکر می‌کند که شما در حال تحمل گرسنگی هستید و سعی می‌کند به جای سوزاندن کالری، آنها را ذخیره کند. سعی کنید غذاهایی را که دارای کالری منفی هستند بخورید چراکه کالری بسیار کمی دارند.

تست BMI

اگر بالای 18 سال هستید و می خواهید بدانید دچار اضافه وزن هستید یا خیر ،تست Body mass index یا همان BMI را انجام بدهید. روش محاسبه bmi مطابق نسبتی است و درآن وزن برحسب کیلوگرم تقسیم بر مجذور قد برحسب متر میگردد و حاصل این تناسب شاخص توده بدنی یاهمان bmi بدن میباشد.

اگر BMIتان:

بین 15 تا 19 باشد، لاغر هستید.

بین 19 تا 25 باشد، وزنتان نرمال است.

بین 25 تا 30 باشد، اضافه وزن دارید.

بین 30 تا 35 باشد، چاقی درجه یک (متوسط) دارید.

بین 35 تا 40 باشد، چاقی درجه دو (شدید) دارید.

40 به بالا باشد، چاقی درجه سه (مفرط) دارید.

قبل از صبحانه آب بنوشید

بعد از بیدار شدن از خواب یک لیوان آب ولرم همراه یک قاشق چای خوری عسل و مقدار کمی آب لیمو بنوشید. این کار به کاهش وزنتان کمک می کند و سبب سم زدایی بدن شما خواهد شد.

صبحانه مفصلی بخورید

صبحانه مهم ترین وعده غذایی ما است. خوردن یک صبحانه کامل سبب می شود در طول روز انرژی کافی داشته باشیم و کمتر گرسنه شویم پس حتما برای کاهش وزن صبحانه بخورید و صبحانه را حذف نکنید. سعی کنید مواد غذایی مانند لبنیات، نان های سبوس دار و تخم مرغ را در برنامه صبحانه بگنجانید.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید