با سیستم «اسکادا» که توزیع هوشمند آب را انجام می‌دهد در سال آینده ۱۶ درصد به میزان مخازن آب تهران اضافه خواهد شد.

میزان بارش در تهران ۴۰ درصد کمتر از پارسال / ۱۶ استان ایران درگیر خشکسالی

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: سال گذشته ۴ استان کشور درگیر موضوع خشکسالی بود اما در سال آبی جاری تاکنون ۱۶ استان درگیر خشکسالی هستند.

محسن اردکانی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با حضور در خبرگزاری فارس در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: مسئله تغییرات اقلیمی و کاهش بارندگی در همه دنیا وجود دارد و کشور ما هم از این قاعده مستثنی نیست؛ در همین رابطه سال گذشته ۴ استان کشور درگیر موضوع خشکسالی بود اما در سال آبی جاری تاکنون ۱۶ استان درگیر خشکسالی هستند.

میزان بارش در تهران، ۴۰ درصد کمتر از میانگین متوسط نرمال ۵۰ سال گذشته

وی در خصوص میزان بارندگی در تهران افزود: میزان بارش سالیانه در تهران باید ۲۸۰ میلی متر باشد اما در ۳ سال گذشته، با خشکسالی مواجه بوده‌ایم و میزان بارش زیر ۲۸۰ میلی متر بوده است و در حال حاضر که ۵ ماه از سال آبی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ گذشته، میزان بارندگی استان تهران ۴۰ درصد کمتر از میانگین متوسط نرمال ۵۰ سال گذشته می‌باشد.

تولید آب بی‌معناست

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه ما همواره ۲ سال خشکسالی و چندسال ترسالی داشته‌ایم ولی متاسفانه امسال ۴امین سال خشکسالی را سپری می‌کنیم، گفت: در موضوع آب، تولید معنایی ندارد چراکه آب تولید نمی‌شود بلکه استحصال و تامین می‌شود؛ یعنی آبی باید باشد که تامین بشود، پس ما مدیریت تامین داریم نه تولید که این کار وظیفه دست‌اندرکاران است.

اردکانی اضافه کرد: مولفه بعدی مدیریت، توزیع آب است که کارهای خیلی خوبی در این حوزه انجام شده است، به‌طور مثال می‌توان به کنترل بحرانی که سال گذشته در خصوص سد کرج رخ داد اشاره کرد که برای اولین‌بار پس از احداث این سد جریان ۹۰۰۰ لیتر بر ثانیه‌ای آن به تهران قطع شد و در این شرایط تنها مدیریت توزیع به ما کمک کرد.

مخازن آب تهران ۱۶ درصد افزایش می‌یابد

وی با اشاره به اقدامات شرکت آب و فاضلاب تهران در خصوص مدیریت توزیع افزود: در این رابطه خط ۱۷۰ کیلومتری موسوم به قمر بنی‌هاشم در دستور کار است که تابحال ۱۳۰ کیلومتر آن انجام شده و ما قصد داریم تا پایان سال آینده مابقی آن ‌را اجرایی کنیم؛ همچنین می‌توان به سیستم «اسکادا» که توزیع هوشمند آب را انجام می‌دهد و افزایش مخازن ذخیره آب در تهران که در سال گذشته ۱۰ درصد و ان‌شاءالله در سال آینده ۶ درصد و در مجموع ۱۶ درصد به میزان مخازن آب تهران اضافه می‌شود اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران گفت: مدیریت مصرف کار مصرف‌کننده است و پل ارتباطی بین تامین‌کننده و مصرف‌کننده رسانه‌ها هستند تا با یک کار هوشمند و هدفمند مدیریت تقاضا را با مدیریت تأمین و توزیع همراه کنند و اینگونه بحران آب مدیریت شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید