جاهای دیدنی ایران پر شمار است همراه باشید و از بهترین جاذبه‌های گردشگری آزادشهر گلستان بدانید.

بهترین جاذبه‌های گردشگری آزادشهر گلستان

سلام نو _ سرویس گردشگری: پارک جنگلی سوجاق، پارک زیتون تپه، پارک شبنم نوده خاندوز، پارک جنگلی دلند، آبشار لاشو در روستای فاضل آباد، آبشار و یخچال طبیعی روستای فارسیان نیز جزو دیدنی های طبیعی آزادشهر محسوب می‌شوند که بدون بازدید از آن‌ها، سفرتان به این منطقه کامل نخواهد شد.

آزادشهر در گذر سده‌ها و هزاره‌های گذشته محل استقرار گروه‌ها و اقوام مختلفی بوده است و آثار و بقایای مکان‌های باستانی که در این شهر دیده می‌شوند، حاکی از آن دوران هستند.

از میان جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی می‌توان به بقعه‌ی امامزاده محمد بن زید (آق امام)، موزه مردم شناسی آزادشهر، پل غزنوی و پل نوده خاندوز اشاره کرد.

تپه های باستانی زیادی در اطراف روستا قرار دارن که همگی گواهی بر تاریخ طولانی مرزبن میدهند. ۴ تپه که هر یک منطقه ای را پوشش میدهند.

یک تپه در بخش شمالی که متصل به جنگل است، تپه ای دیگر در بخش جنوبی که در گذشته درون جنگل قرار داشته بود ولی با آباد کردن زمین ها این تپه در بین زمین های کشاورزی قرار گرفته است.تپه سوم در غرب روستا و بر روی کوه قرار دارد و تپه چهارم در ضلع شمال غربی قرار گرفته است.

جاذبه‌های بهتر گردشگری آزادشهر

پارک جنگلی سوجاق

نوده خاندوز از شهرهای کوچک آزادشهر است. تفرجگاه سوجاق، که پر از منظره‌های طبیعی و زیبا است، در این شهر قرار دارد.

چشمه‌ها، رودها و درختان سرسبز این جنگل را به مکانی دیدنی و تحسین‌برانگیز تبدیل کرده‌اند. سوجاق از معروف‌ترین منطقه‌های گردشگری آزادشهر و شهرهای هم‌جوار است.

بهترین جاذبه‌های گردشگری آزادشهر گلستان

آسیاب آبی تاریخی مرزبن

آسیابی آبی در بخش شمالی روستا در منطقه ای به نام کلاغکلو قرار دارد و قدمت آن به حدود ۱۵۰ سال میرسد.

این روستا در ۲۷ کیلومتری جنوب غربی شهر آزادشهر قرار دارد.۱۰۰درصد مردم آن فارس بوده و قدمت آن به بیش از ۴۰۰ سال میرسد. دارای آب و هوای معتدل میباشد.

آبشار کوهمیان آزادشهر

کوهمیان در گویش محلی به معنی در میان کوه است. روستای کوهمیان از توابع آزادشهر است که طبیعتی زیبا و کوهستانی دارد. این روستا در کوهپایه بخشی از رشته‌کوه البرز قرار گرفته است.

آبشار گل سنگی کوهمیان یکی از جاذبه‌های تماشایی این روستا است. حوض آبشار در روزهای گرم سال محیط مناسبی برای آب‌تنی و بازی کودکان است.

پل غزنوی آزادشهر

پل غزنوی، در روستایی با همین نام در بخش چشمه‌ ساران آزادشهر، یکی از جاذبه‌های تاریخی آزادشهر است. ساکنین غزنوی در سال ۱۲۸۸ به این شهر مهاجرت و آنجا را به آبادی تبدیل کرده‌اند.

ساختمان پل در کنار رود و طبیعت سرسبز اطرافش محیطی زیبا برای ثبت خاطرات سفر به آزادشهر است.

یکی دیگر از آثار تاریخی نزدیک به پل غزنوی قزقلعه است که در روستای کاشیدار قرار دارد. این دژ با کاربری دفاعی و روی ارتفاعات روستا ساخته شده است.

پارک زیتون آزادشهر

پارک زیتون در داخل شهر آزادشهر که با امکاناتی چون سرویس بهداشتی، پارک کودک، نماز خانه، مغازه، آلاچیق و چشم انداز فوق العاده که تمام شهر را دربر می گیرد.

روستاهای گردشگری آزادشهر

روستای مرزبن

روستای مرزبن یا مرزبان یکی از روستاهای استان گلستان و از توابع شهرستان آزادشهر است و در ۶کیلومتری شهرستان آزادشهر و در پای کوه واقع شده است.

شغل بیشتر مردم این روستا، کشاورزی و باغداری و کامیونداری است که محصولات مهم کشاورزی آن برنج ، گندم و کلزار می باشد. مهمترین محصولات باغداری آن آلو، هلو، انار است. روستای مرزبن در دوران هشت سال دفاع مقدس چهار شهید و چند آزاده و جانباز تقدیم به انقلاب اسلامی کرد.

روستای تاریخی لاشو

مردمان گذشته مرزبن در منطقه ای در جنگل به نام لاشو میزیستند، امروزه منطقه لاشو در بخش جنوبی روستا قرار دارد و بقایای کمی از آن به یادگار مانده است.

بهترین جاذبه‌های گردشگری آزادشهر گلستان

روستای وطن

در دل کوهها و در ارتفاعات سرسبز و جنگلهای انبوه قرار گرفته است.این روستا در بخش چشمه ساران شهرستان آزادشهر می باشد.

از غذاهای محلی این روستا ترشو می باشد.اغلب مردم روستای وطن شالیکار هستند و برنج مورد نیاز خود را تامین میکنند که این برنج یکی از بهترین و مرغوبترین برنج ها در منطقه می باشد.

دم سیاه-سنگ تارم- تارم هاشمی- زود رس- فجر و…نمونه ایی از شالی های (شلتوک) کشت شده توسط کشاورزان روستا می باشد.

روستای پلکانی فارسیان قانچی

روستای فارسیان قانچی در استان گلستان قرار دارد. این روستا به خاطر شباهت به روستای ماسوله از نظر شکل پلّکانی و نوع معماری، به ماسولۀ گلستان شهرت دارد.

روستای فارسیان قانچی به عنوان دومین بافت تاریخی روستایی گلستان ثبت ملّی شده است.

روستای فارسیان یکی از منطقه‌های نمونه گردشگری آزادشهر است.

این روستای کوهستانی آب‌وهوایی معتدل دارد و در تابستان برای ییلاق بسیار مناسب است. بافت سنتی روستا، چشمه‌های ایشی، چنار و دیو، گورستان تاریخی و آسیاب از جاذبه‌های دیدنی روستای فارسیان‌اند.

بهترین جاذبه‌های گردشگری آزادشهر گلستان

کد خبرنگار: ۲۶
۱۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    3 0
    سلام از کی دلند جزو آزادشهر شده پس رامیان چیشد
  • رضا خسرویان IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    0 0
    جاداره یادی هم ارز روستا سیدآباد میکردی که بیشترین سطح کشت شالی رادارد جاذبه گردشگری خوبی چون آببندان بسیار زیبایی داره مناسب ببرای قایق سواری
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    0 0
    جا دارد رمیان روستای الهادی بیبی حلیمه خاتون و دیدنی های زیادی دارد و پاقلعه یادی کنین
  • رضاسعیدی نراب IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    0 0
    باسلام خدمت دوستان ،آزادشهر جاهای دیدنی دیگه هم داره مثل روستای کوهستانی( نراب،وامنان )نراب (دارای چشمه های زیاد قله های بلندکه دورتادور نراب قرارگرفتند
  • نبی میرعرب IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    1 0
    آزادشهر ، پرچمش بالاس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید