جاهای دیدنی استان سمنان پر شمار است همراه باشید و حتما از ییلاق اوپرت بازدید کنید.

حتما از ییلاق اوپرت بازدید کنید

سلام نو _ سرویس گردشگری: برای تماشای اوپرت و دیدن این جاذبه‌ی طبیعی و منحصربه‌فرد، باید به شهرستان مهدی شهر استان سمنان سفر کنید. مهدی شهر در نزدیکی سمنان و ۲۰ کیلومتری شمال شرقی آن قرار دارد.

بعد از رسیدن به این شهر، جاده‌ی مهدیشهر به‌سمت ساری را در پی بگیرید، پس از فاصله‌ای حدود ۳۰ کیلومتری در سمت چپ جاده با تابلوی اعلانی، مسیر خود را به‌سمت منطقه حفاظت‌شده پرور با طبیعتی بکر و طبیعت دست نخورده تغییر دهید و با گذر از روستاهای کولیم، کاور و ملاده به سرخده می‌رسید که خروجی سمت راست از این روستا شما ما را به اوپرت می‌رساند.

البته برای رسیدن به این منطقه چند راه وجود دارد اما این مسیر راحت‌ترین آن‌ها است.

آشنایی با ییلاق اوپرت

اوپرت مرزی طبیعی است که بین دو استان سمنان و مازندران قرار دارد و تلاقی‌گاه کوهستان و جنگل است.

این منطقه مرزی در فاصله ۵۵ کیلومتری شمال شهرستان مهدیشهر که با دیواره‌هایی از فلات مرکزی ایران، مرز بین کویر در دامنه جنوبی و جنگل در دامنه شمالی، در شمالی‌ترین نقطه سمنان و جنوبی‌ترین نقطه مازندران واقع شده است.

اوپرت منطقه‌ای ییلاقی و خوش آب‌وهوا با طبیعت سرسبز و بکر، چشمه‌ها، دشت و روستاهای تماشایی است.

خیلی از افراد برای تماشای ارتفاعات آن و به‌ویژه پدیده اقیانوس ابرهای اوپرت و برخی نیز برای لذت بردن از طبیعت سرسبز و ییلاقی اوپرت به این منطقه سفر می‌کنند.

وقتی به اوپرت برسید، از شگفتی آن حیرت زده می‌شوید و شاید با خود بگویید آیا اینجا ایران است؟ در جواب باید گفت که بله اینجا ایران است و اوپرت مرزی استوار و سحرانگیز است که دیدن آن یکی از به‌یادماندنی‌ترین سفرهای زندگی‌تان خواهد بود.

اوپرت که اپرت هم نوشته می‌شود کوهی است بین دو استان سمنان و مازندران و در واقع مرز بین این مناطق است.

به‌دلیل بلندی و ارتفاع اوپرت ابرهای باران‌زای مناطق جنگلی و شمالی کشور نمی‌توانند از آن عبور کنند و خود را به مناطق کویری سمنان برسانند؛ همین امر باعث تجمع ابرها بر بالای آن شده و اقیانوسی از ابرها و یکی از مناظر دیدنی و بی‌نظیر در طبیعت را ایجاد می‌کند.

حتما از ییلاق اوپرت بازدید کنید

جالب است بدانید که در جاهای دیگر نیز این دریاهای ابری وجود دارد اما آنچه که اقیانوس ابری اوپرت را از بقیه تماشایی‌تر کرده است، ماندگاری بیشتر ابرها و تضاد و تفاوت دو چشم‌انداز جنگلی و کویری است.

این همه‌ی آنچه که در سفر به اوپرت تماشا می‌کنید نیست بلکه ییلاق اوپرت و طبیعت وصف نشدنی آن نیز بی‌نظیر است که در کنار تماشای ابرها، روز کامل و تکرار نشدنی را برایتان رقم می‌زند.

پیشنهاد می‌دهیم بعد از مرزگردی و گردش در ارتفاع اوپرت، سری هم به سایر دیدنی‌های آن بزنید؛ در ادامه با این مکان بیشتر آشنا می‌شوید.

بهترین زمان برای تماشای ابرهای اوپرت، فصل‌های بهار و تابستان است و تا قبل مهر برای تماشای این اقیانوس ابری، بار و بنه سفر به این ییلاق خوش آب‌وهوا را به جمع کنید و به این منطقه سفر کنید.

در فصل پاییز دیدن طبیعت رنگین اوپرت نیز لطف خود را دارد، اما توجه کنید در زمان بارندگی و سرما مسیر رسیدن ممکن سخت باشد و وسایل و تجهیزات لازم را باید به‌همراه داشته باشید.

جاهای دیدنی ییلاق اوپرت

در اوپرت مازندران، کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید و لحظات خوشی را تجربه و سفر خود را خاطره‌انگیز کنید؛ از تماشای ابرهای تجمع یافته بالای کوهستان گرفته تا تماشای ستاره‌ها در شب به دور از نورهای اضافه‌ای که در شهر وجود دارند.

قدم زدن در دل طبیعت و مرزگردی از جمله تفریحاتی است که می‌توانید در این منطقه تجربه کنید.

حتما از ییلاق اوپرت بازدید کنید

از آن جایی که ارتفاع این ییلاق بسیار زیاد است، برای علاقه‌مندان به کوه‌نوردی بهترین فرصت است تا اوج هیجان را تجربه کنند؛ تماشای توده ابرهای زیبا با کمترین فاصله ممکن، پاداش آن‌ها برای بالا رفتن از این کوهستان‌ است.

البته در دامنه این کوه‌ها هم می‌توانید لحظات خوبی را تجربه کنید و از آن لذت ببرید. کسانی هم که کوه‌نوردی را کمی مشکل می‌بینند بهتر است در دشت‌های زیبای و پرطراوت آن قدم بزنند و هوایی تازه به ریه‌های خود هدیه دهند.

با توجه به این که در این منطقه گوشی‌ها آنتن نمی‌دهند، شما فرصت می‌کنید وقت بیشتری را با دوستان و خانواده بگذرانید و حتی کمپ برپا کرده و در هوای سرد آنجا آتش روشن و لحظات خوشی را تجربه کنید. در شب هم می‌توانید به تماشای ستاره‌ها بنشینید و آن‌ها را از فاصله‌ای که به نظر بسیار نزدیک هستند، ببینید.

در این منطقه جاذبه‌های دیدنی زیادی هم وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید.

شما می‌توانید به چشمه‌ها، آبشارها، تنگه هیکو، عمارت ابراهیم خان ملاده، روستاهای زیبا و دیدنی، سیاه‌چادرهای عشایر و موارد بی‌شمار دیگری از جاذبه‌ها و جاهای دیدنی این ییلاق سر بزنید و سفر خود را تکمیل کنید.

این ییلاق چراگاهی در سمنان است که عشایر زیادی در آنجا چادر به پا می‌کنند و شور و زندگی خاصی با خود به آنجا می‌برند. اگر در فصل و زمان مناسبی به این سفر بروید، مطمئناً عشایر سنگسر را خواهید دید.

همچنین در مسیر، در دامنه‌های کوهستان می‌توانید گله‌های حیوانات آن‌ها را مشاهده کرده و به حضور عشار در این منطقه پی ببرید. در این زمان است که می‌توانید به آنجا رفته و انواع سوغاتی‌های خوشمزه مانند شیر تازه، گوشت تازه، خامه، پنیر و سرشیر تازه محلی را از آنها خریداری کنید.

حتما از ییلاق اوپرت بازدید کنید

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید