سرهنگ فدائیان بیان اینکه متهم ضمن ابراز ندامت ، محتوای مجرمانه را از صفحه خود حذف و متن پشیمانی و شرم خود را منتشر کرد اذعان داشت : این پرونده برای رسیدگی قانونی به دستگاه قضا ارسال شد .

بلاگر هنجارشکن در گرمسار دستگیر شد

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین ،سرهنگ محمد رضا فدائیان در تشریح این خبر گفت در پی رصد و پایش فضای مجازی توسط کارشناسان سایبری پلیس فتا صفحه ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام مورد بررسی قرار گرفت که گرداننده یا گردانندگان این صفحه محتوای هنجارشکنانه را در نشانگاه مجازی خود منتشر کرده بود در همین راستا رسیدگی به این موضوع با جدیت در دستور کار قرار گرفت .

این مقام انتظامی ادامه داد با توجه به اهمیت موضوع پس از تشکیل پرونده کارشناسان پلیس فتا اقدامات فنی و تخصصی خود را برای شناسایی متهم یا متهمان را آغاز کردند و موفق شدند متهم اصلی را در کوتاهترین زمان ممکن در شهرستان گرمسار شناسایی کنند .

رئیس پلیس فتا استان از دستگیری متهم با همکاری فرماندهی انتظامی گرمسار خبرداد و گفت : این متهم در ابتدا منکر بزه انتسابی خود شد اما در مواجه به ادله دیجیتالی ، شواهد و قرائن به بزه ارتکابی خود اعتراف کرد و انگیز خد از این عمل مجرمانه را افزایش دنبال کنندگان بیان کرد .

سرهنگ فدائیان بیان اینکه متهم ضمن ابراز ندامت ، محتوای مجرمانه را از صفحه خود حذف و متن پشیمانی و شرم خود را منتشر کرد اذعان داشت : این پرونده برای رسیدگی قانونی به دستگاه قضا ارسال شد .

رئیس پلیس فتا استان به هنجارشکنان در فضای مجازی هشدار داد تیم رصد و پایش پلیس فتا به صورت مستمر و شبانه روزی این فضا را مورد رصد قرارداده و با متخلفان و هنجارشکنان قاطعانه برابر قانون رفتار خواهد کرد .

وی همچنین به کاربران این فضا توصیه کرد به هنجارهای اخلاقی و اجتماعی تعهد داشته باشند و تابع قوانین جاری کشور باشند و از بارگذاری محتوای هنجارشکنانه در فضای مجازی خودداری نمایند .

این مقام انتظامی با بیان اینکه اغلب بلاگرها در فضای مجازی عمدتا جوانان و نوجوانان هستند از تمامی والدین درخواست کرد نظارت مستمری بر عملکرد سایبری فرزندان خود داشته باشند و استفاده صحیح از فضای مجازی را به آنها بیاموزند .

رئیس پلیس فتا استان تاکید کرد پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان و کاربران بوده و عموم مردم میتوانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری به پلیس فتا و یا استفاده از سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.gov.ir و تماس با مرکز فوریتهای سایبری با ما در میان بگذارند .

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید