مشاوره حقوقی آنلاین، طبیعتا به معنای ارتباط گرفتن آنلاین با مشاور یا وکیل پایه یک دادگستری برای شرح مسئله و پرسش و پاسخ و دریافت راهنمایی از مشاوران بازمی‌گردد.

راه‌های ارتباطی با وکیل متخصص

مشاوره حقوقی به معنای ارتباط گرفتن با وکیل دادگستری یا کارشناس حقوقی و پرسش در رابطه با انواع موضوعات حقوقی است.

در این اقدام شخصی که درخواست مشاوره حقوقی دارد، ممکن است با موضوعات مختلفی اعم از حقوقی، کیفری، ثبتی، ملکی، خانواده یا هر نوع دیگری از موضوعات و مسائل حقوقی دست و پنجه نرم کند و برای حل مشکلات و یا پیشگیری از مشکلات احتمالی آتی، از نظرات تخصصی کارشناسان و وکلای دادگستری استفاده نماید.

روش‌هایی که می‌توان برای دریافت مشاوره حقوقی تصور کرد، به لطف توسعه دانش آیتی به سه حالت مشاوره حقوقی آنلاین، مشاوره حقوقی تلفنی و مشاوره حقوقی حضوری در حال حاضر توسط موسسات حقوقی و دفاتر وکلا در حال ارائه است.

دریافت مشاوره حقوقی، با توجه به اینکه موضوع پرسش شامل چه مواردی باشد و هدف از مشاوره گرفتن چه باشد، ممکن است که به هر یک از حالت‌های فوق مناسب‌تر باشد.

برای مثال چنانچه مشاوره حقوقی به عنوان سرآغاز یک پرونده قضایی در نظر گرفته شود، بهتر آن است که مشاوره حقوقی از طریق آنلاین آغاز شده و به صورت حضوری ادامه پیدا کند. لیکن چنانچه برای افزایش آگاهی یا دریافت اطلاعات اولیه در خصوص یک موضوعی باشد، بهتر است که به صورت تلفنی انجام شود.

البته که عوامل مختلف دیگری همچون مسیر دسترسی به مشاور، موضوع مشاوره، هزینه‌ای که برای دریافت مشاوره حاضریم پرداخت نماییم و عوامل مختلف دیگری نیز برای انتخاب موثر هستند.

در ادامه مهم‌ترین مزایا و چالش‌های هر کدام از روش‌های مشاوره آنلاین و تلفنی را معرفی می‌کنیم تا زمانی که نیاز به دریافت مشاوره احساس کردید راحت‌تر بتوانید بین انواع حالت‌های مشاوره انتخاب نمایید.

مزایا و معایب مشاوره حقوقی آنلاین

مشاوره حقوقی آنلاین، طبیعتا به معنای ارتباط گرفتن آنلاین با مشاور یا وکیل پایه یک دادگستری برای شرح مسئله و پرسش و پاسخ و دریافت راهنمایی از مشاوران بازمی‌گردد.

پس در حالت مشاوره آنلاین، با یک بستر آنلاین و در فضای مجازی مواجه هستیم، این بستر می‌تواند چت مستقیم با کارشناسان باشد که در سامانه بسیاری از موسسات حقوقی ارائه می‌شود، یا می‌تواند شامل تماس تلفنی یا تصویری آنلاین با مشاور و کارشناس حقوقی باشد، اما نکته مهم آن است که در بستر آنلاین و بدون حضور در یک محل واحد انجام می‌گیرد.

در مشاوره آنلاین حقوقی، به دلیل دورادور بودن ارتباط، طبیعتا نمی‌توان زبان بدن شخص مقابل را مشاهده کرد و ارتباط چشمی مستقیم با وی ایجاد نمود و به همین ممکن است که ارتباط گرفتن یا اعتماد کردن با چالش همراه باشد.

اما در نظر داشته باشید که مشاوره آنلاین به عنوان نقطه آغازین در نظر گرفته می‌شود و چنانچه نیازی به جلسه حضوری باشد همواره می‌توان پس از دریافت اطلاعات اولیه نسبت تنظیم جلسه حضوری اقدام کرد یا ممکن است که در جریان رسیدگی‌ها و پس از ایجاد اعتماد و شناخت اولیه صورت پذیرد که در این صورت آشنایی و آگاهی از قبل ایجاد شده است.

اما از جمله مهم‌ترین مزایاش مشاوره آنلاین می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  1. در دسترس بودن: برای ارتباط حضوری یا حتی تلفنی، به ساعات کاری موسسه یا کارشناس حقوقی وابسته هستید، حال آن که در بستر مجازی انتخاب‌های بیشتری در هر ساعتی از شبانه روز دارید و حتی امکان طرح موضوع در هر زمانی که تمایل داشته باشید و دریافت پاسخ در زمانی دیگر را نیز دارا خواهید بود.
  2. هزینه کم مشاوره حقوقی آنلاین: مشاوره‌های آنلاین که در بستر مجازی محقق می‌شوند، نه تنها هزینه‌های جانبی همچون رفت و آمد و اختصاص دادن زمان برای دریافت مشاوره را به شما تحمیل نمی‌کنند، بلکه هزینه حقیقی آن‌ها نیز گاهی مجانی است و در صورتی که هزینه داشته باشد نیز معمولا از مشاوره حضوری قیمت مناسب‌تری دارد و لذا برای شروع یک گزینه مناسب اقتصادی محسوب می‌گردد.
  3. تنوع در دریافت خدمات: یکی از چالش‌هایی که جلسات حضوری به همراه دارد، لزوم انتخاب مشاور و کارشناس حقوقی از شهر محل اقامت شما و حتی در فاصله نزدیک از محل اقامت شما است. در حالی که در مشاوره‌های آنلاین، هیچ نیازی نیست که خود را به انتخاب از بین کارشناسان در دسترس محدود نمایید و انتخاب آزادانه‌تری خواهید داشت.

راه‌های ارتباطی با وکیل متخصص

مزایا و معایب مشاوره حقوقی تلفنی

در مشاوره حقوقی تلفنی، همانطور که از نام آن به دست می‌آید، خدمات مشاوره را به صورت تلفنی دریافت خواهید کرد. در این نوع از مشاوره، معمولا باید با شماره تماس‌های ثابتی که مربوط به موسسات حقوقی هستند تماس بگیرید و با مشاوران موسسات یاد شده صحبت نمایید.

در مشاوره حقوقی تلفنی، همان چالش مشاوره آنلاین حقوقی را داریم، یعنی امکان ارتباط حضوری و برقراری تماس چشمی وجود ندارد و شما و مشاور تنها صدای یکدیگر را خواهید شنید، نکته‌ای که ممکن است اعتماد کردن و ارتباط گرفتن را برای شما دشوار سازد.

اما در مشاوره‌های حقوقی تلفنی که موسسات ارائه می‌نمایند، معمولا چندین مشاور در یک موسسه مشغول به کار هستند که هر کدام حوزه کاری و دانش تخصصی خود را دارا بوده و لذا می‌توانند در موضوعات مختلف و حتی تخصصی با شما ارتباط بگیرند.

به عبارت دیگر شما اصولا با مشاوری ارتباط خواهید گرفت که با موضوع مورد پرسش شما نه تنها آشنایی کافی دارد بلکه متخصص در امر نیز محسوب می‌گردد.

اما در نظر داشته باشید که مشاوره‌های حقوقی تلفنی بیشتر برای پرسش‌های کلی و عمومی و یا شروع کسب اطلاعات مناسب است. دلیل این امر نیز بسیار ساده است، زیرا شما مسیر ارتباطی برای ارسال اسناد و مدارک و یا تحویل حضوری اسناد و مدارک به مشاور نخواهید داشت و در نتیجه تنها می‌توانید آنچه که اتفاق افتاده یا وجود دارد را ارائه نمایید و نظرات طرف مقابل را دریافت نمایید.

پس همانگونه که مشاهده می‌شود در مشاوره حقوقی از نوع تلفنی، با چالش عدم دسترسی نیز مواجه هستیم و تنها می‌توانیم شرح ماوقع بدهیم. با این حال این نوع از ارتباط نیز مزایای خاص خود را به همراه دارد.

برای مثال چنانچه با موضوعی مواجه هستید که اصلا نمی‌دانید آیا وضعیت حقوقی خاصی دارد یا نه، برای مثال آیا ممکن است موضوع طرح دعوا یا شکایت قرار گیرد، ارتباط تلفنی با مشاور و شرح آنچه که اتفاق افتاده است و دریافت نظرات متخصصانه وی می‌تواند بهترین گزینه برای شروع و اقدام باشد.

یا در مثالی دیگر می‌توان به تنوع موسسات حقوقی که مشاوره‌های تلفنی را نیز جز خدمات خود ارائه می‌نمایند، اشاره نمود.

این موسسات مشاوره حقوقی تلفنی را به عنوان مقدمه برای ادامه مسیر به صورت حضوری و در صورت نیاز تشکیل پرونده حقوقی و تنظیم قرارداد وکالت ارائه می‌نمایند و به همین سبب می‌توانید مجموعه مسیر حقوقی پیش رو را با یک موسسه ادامه دهید و تنها کافی است که با یک مشاوره حقوقی تلفنی، مسیر خود را آغاز نمایید.

همانطور که مشاهده می‌شود هر کدام از انواع مشاوران حقوقی آنلاین یا تلفنی، مزایا و چالش‌های منحصر به فرد خود را دارا هستند که در نتیجه هر کدام از آن‌ها برای انواع خاصی از موضوعات و مشکلات مناسب خواهد بود.

به همین سبب نیز ضروری است که در هر مورد با توجه به سوالات و موضوعات مطروحه، پیشینه مسئله و نیاز خود به خدمات حقوقی، از بین انواع ‌حقوقی تلفنی یا آنلاین انتخاب نمایید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید