وکیل دیوان عدالت اداری همان وکیل پایه یک دادگستری است که به پرونده‌های مطروح در دیوان عدالت اداری میان مردم و نهادهای دولتی می‌پردازد.

فرق بین وکلای دادگستری با وکلای دیوان عدالت اداری

هر یک از وکلای دادگستری یا دقیقتر بگوییم، وکلای پایه یک دادگستری پس از اخذ پروانه وکالت در دعاوی خاصی فعالیت می‌کنند. گروهی از این وکلا تصمیم می‌گیرند تا به شکایات مطرح شده علیه دستگاه‌های دولتی بپردازند. از آنجا که این قبیل شکایات در دیوان عدالت اداری رسیدگی می‌شود، این وکلا به وکیل دیوان عدالت اداری مشهور شده‌اند. صد البته وکلای دیوان عدالت اداری شرح وظایف خاصی دارند که آنها را از یک وکیل دادگستری متمایز کرده است. در این راهنما به معرفی وکیل دیوان عدالت اداری و تفاوت آن با وکیل دادگستری خواهیم پرداخت.

با وجود ضرورت دریافت مشاوره حقوقی در امور اداری یا دولتی یا سپردن وکالت پرونده به وکلای دیوان عدالت اداری، بسیاری از افراد گمان می‌کنند هزینه مشاوره با وکیل دیوان عدالت اداری یا حق الوکاله وکیل دیوان عدالت اداری بسیار بالا است. این باور اشتباه است؛ اگر تا پایان همراه ما باشید قول می‌دهیم یک موسسه خوب و معتبر با تعرفه منصفانه جهت دریافت خدمات حقوقی از وکلای دیوان عدالت اداری به شما معرفی کنیم.

وکیل دیوان عدالت اداری کیست؟

وکلای دیوان عدالت اداری وکلایی هستند که به دعاوی مطرح شده علیه نهادهای دولتی رسیدگی می‌کنند. هر زمان فردی بخواهد از یک نهاد دولتی، برای مثال شهرداری، شکایت بنماید، می‌بایست با طرح پرونده در دیوان درخواست خود را پیگیری نماید. منظور از فرد در این تعریف ارباب رجوع یا حتی کارمندان دولتی است. به عنوان مثال اگر فردی بابت حق خوری در یک نهاد دولتی شکایتی را در دیوان باز کند، یا کارمند یک اداره دولتی جهت احقاق حق خود از اداره شکایت نماید، نیاز مبرمی به وکیل خواهد داشت. از آنجا که تمام امور در دیوان عدالت اداری، از طرح شکایت گرفته تا امور دادرسی، قوانین خاص خود را دارند، بنابراین وکلای سایر دعاوی نمی‌توانند در این قبیل از دعاوی به شما کمک کنند. در این مواقع شما باید حتما از وکیل دیوان عدالت اداری کمک بگیرید.

در چه مواردی می توان با وکیل دیوان عدالت اداری مشورت کرد؟

مشاوره با وکیل دیوان عدالت اداری محدود به زمانی است که شما ملزم به دنبال کردن شکایت خود از طریق دیوان باشید! همانطور که گفته شد، آن دسته از دعاوی که علیه نهادهای دولتی مطرح می‌شوند، توسط دیوان عدالت اداری رسیدگی می‌شود. بنابراین اگر اختلاف یا مشکل به وقوع پیوسته برای شما با یک دستگاه دولتی باشد، می‌بایست با وکلای دیوان عدالت اداری مشورت نمایید. در ادامه به صورت لیست وار توضیح می‌دهیم که در چه مواردی می‌توان با وکیل دیوان مشورت نمود:

  • شکایت از تصمیمات و اقدامات نهادهای دولتی نظیر شهرداری، تامین اجتماعی و غیره
  • شکایت از هیئت‌های بدوی و تجدیدنظر در زمینه رسیدگی به تخلفات اداری
  • شکایت از کمیسیون‌های مختلف نظیر کمیسیون مالیاتی
  • اعتراض به آرای صادره از سوی هیئت‌های حل اختلاف نظیر هیئت حل اختلاف کارگر و کارفرما
  • اعتراض به تصمیم کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری
  • شکایت از سازمان تامین اجتماعی
  • غیره

فرق بین وکلای دادگستری با وکلای دیوان عدالت اداری

به طور واضح‌تر می‌توان گفت هر زمان دعوایی میان شما و یک نهاد دولتی به وجود بیاید، برای حل و فصل هرچه سریع‌تر مشکل، می‌توان از وکلای دیوان مشورت گرفت.

فرق بین وکلای دادگستری با وکلای دیوان عدالت اداری

گرچه تفاوت چندانی میان وکیل دادگستری و وکیل دیوان عدالت اداری وجود ندارد، اما می‌توان آنها را از هم متمایز کرد. وکلای دیوان همان وکلای دادگستری هستند با این تفاوت که تنها در دعاوی میان مردم و دولت وکالت می‌کنند. در واقع وکیل دیوان همان مراحلی را برای اخذ پروانه طی می‌کند که وکیل دادگستری طی کرده است، اما حوزه فعالیت وی پس از اخذ پروانه وکالت کمی تا حدودی فرق می‌کند. فرق اصلی در این است که وکلای دادگستری به دعاوی مطرح شده میان اشخاص حقیقی یا حقوقی می‌پردازند، اما وکلای دیوان دعاوی میان مردم و نهادهای دولتی را رسیدگی می‌کنند.

اجازه دهید برای درک بهتر تفاوت میان وکیل دادگستری و وکیل دیوان به یک مثال کاربردی بپردازیم. وکیل دادگستری تخصص بالایی در حقوق دارد. از همین بابت می‌تواند به دلخواه خود در پرونده‌های حقوقی و کیفری مطرح شده در دادگاه وکالت نماید. مشاوره و وکالت در پرونده‌های طلاق، مهریه، تقسیم ارث، سرقت، کلاهبرداری، قتل و غیره از جمله اختیارات وکلای دادگستری می‌باشد. اما وکیل دیوان علی رغم تخصص بالا در حقوق بیشتر به دعاوی مطروحه در دیوان عدالت اداری می‌پردازد. چرا که این دعاوی اصول و قواعد خاص خود را دارند. یک طرف این دعاوی مردم و طرف دیگر دستگاه دولتی است.

ادرس وکیل دیوان عدالت اداری خوب

با توجه به اینکه تعداد وکلای دیوان عدالت اداری محدود است، یافتن یک وکیل خوب برای امور مرتبط با دیوان کار سختی به نظر می‌رسد. منتهی دریافت خدمات حقوقی نظیر مشاوره یا وکالت با وکلای دیوان عدالت اداری جزو واجبات است. چرا که در این دعاوی طرف مقابل شما یک نهاد دولتی است، بنابراین با بهترین وکیل روبروی شما حاضر خواهد شد. بنابراین اگر می‌خواهید شانسی داشته باشید، باید از خدمات حقوقی وکیل دیوان بهره مند شوید. منتهی به جای جستجو برای یافتن آدرس وکیل دیوان، می‌توانید از موسسات حقوقی خوب و معتبر نظیر وکلای تلفنی وکیل مدنظر خود را پیدا کنید.

موسسه حقوقی وکلای تلفنی با بهترین وکلای دیوان همکاری می‌کند. بنابراین چنانچه به دنبال مشاوره با وکیل دیوان عدالت اداری، سپردن پرونده به وکیل دیوان یا تنظیم اوراق قضایی خصوصا دادخواست هستید، می‌توانید به وکلای این موسسه اعتماد کنید. یکبار دیگر تکرار می‌کنیم در پرونده‌های مطرح در دیوان طرف مقابل شما دولت است، بنابراین با نهایت قدرت در دادگاه حاضر می‌شود. بنابراین شما باید در تمام زمینه‌ها حتی نگارش دادخواست با قدرت عمل کنید. نمونه دادخواست تجدیدنظر دیوان عدالت اداری یکی از دادخواست‌های نوشته شده توسط سایت وکلای تلفنی است که کیفیت بالای خدمات این موسسه را نشان می‌دهد.

فرق بین وکلای دادگستری با وکلای دیوان عدالت اداری

مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل دیوان عدالت اداری

در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین خدمات جهت حل و فصل اختلافات میان افراد با نهادهای دولتی مشاوره فوری با وکیل دیوان عدالت اداری است. این مشاوره از طریق تلفن انجام می‌شود، به این صورت که شما از طریق تلفن با وکلای دیوان صحبت می‌کنید و جهت حل مشکل در آسان‌ترین مسیر راهنمایی می‌گیرید. موسسه وکلای تلفنی این خدمات را با بهترین کیفیت به شما ارائه داده است. جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره ۰۹۲۱۲۲۴۲۶۷۰ و یا ۰۲۱۴۷۶۲۵۹۰۰ تماس حاصل نمایید. جالب است بدانید این روش مشاوره از دو مزیت بزرگ برخوردار است: اولا خدمات حقوقی وکلای تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد. ثانیا هزینه مشاوره حقوقی تلفنی نسبت به سایر روش‌ها مقرون به صرفه تر خواهد بود.

اگر نیاز به مشاوره حقوقی دارید، حتما از مشاوره با وکلای دیوان وکلای تلفنی بهره مند شوید. به شما اطمینان می‌دهیم این مشاوره تاثیر بسزایی در حل مشکل شما خواهد داشت.

کد خبرنگار: ۹
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی زاده GB ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    0 0
    با سلام همه وکلا با قبولی در ازمون و اخذ پروانه وکالت می توانند در همه حوزه ها حقوقی ازجمله پرونده های حقوقی کیفری ثبتی دیوان عدالت اداری دیوان عالی کشور فعالیت نمایند اما هر وکیل می تولند بنا به علاقه و تخصصی ک دارد به صورت تخصصی در یکی از حوزه ها فعالیت کند وکیلی که در حوزه دیوان عدالت اداری فعالیت می کند یعنی طرف دعوی ان ادارات و ارگان های دولتی می باشد مثل شهرداری ، جهاد کشاورزی … می باشد در صورت نیاز می توانید از وکلا تخصصی ک در ضمینه دیوان عدالت اداری در موسسه وکیل تلفنی فعایت می نمایند استفاده نمایید
  • علی زاده GB ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    0 0
    با سلام همه وکلا با قبولی در ازمون و اخذ پروانه وکالت می توانند در همه حوزه ها حقوقی ازجمله پرونده های حقوقی کیفری ثبتی دیوان عدالت اداری دیوان عالی کشور فعالیت نمایند اما هر وکیل می تولند بنا به علاقه و تخصصی ک دارد به صورت تخصصی در یکی از حوزه ها فعالیت کند وکیلی که در حوزه دیوان عدالت اداری فعالیت می کند یعنی طرف دعوی ان ادارات و ارگان های دولتی می باشد مثل شهرداری ، جهاد کشاورزی … می باشد در صورت نیاز می توانید از وکلا تخصصی ک در ضمینه دیوان عدالت اداری در موسسه وکیل تلفنی فعایت می نمایند استفاده نمایید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید