مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی درپاسخ به این پرسش که عیدی بازنشستگان تأمین اجتماعی چه زمانی پرداخت می شود؟گفت: زمان و جزئیات عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی هنوز مشخص نیست و باید تأمین مالی شود اما تلاش می کنیم در زمان مشخص پرداخت شود.

خبر مهم درباره عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی برای سال ۱۴۰۳ + جزییات مبلغ عیدی
به گزارش سلام نو، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی درباره بیمه نشدن سکوهای اینترنتی گفت: ۳ تا ۴ میلیون نفر در این سکوها فعال هستند و با احتساب خانواده ها حدود ۱۲ تا ۱۳ میلیون تومان هستند، بر این اساس با فوریت به سراغ سکوهای اینترنتی برای اعمال قوانین اینترنتی خواهیم رفت.

میرهاشم موسوی رئیس سازمان تامین اجتماعی امروز پانزدهم بهمن ماه در نشست خبری با رسانه‌ها با تبریک ایام دهه مبارک فجر اظهار کرد: در پیش از انقلاب اسلامی در حوزه بیمه ۲۰ درصد از جامعه تحت پوشش بیمه های اجتماعی بودند. در آن زمان جمعیت حدود ۳۵ میلیون نفر بود و امروز بالغ بر ۷۴درصد تحت پوشش بیمه های اجتماعی هستند.

وی افزود:در حوزه بیمه های درمانی با دستوری که سال قبل و اوایل امسال از سوی رئیس جمهور صادر شد، صددرصد مردم از دهک های پایین درآمدی از بیمه سلامت و درمان برخودار شدند و بدون دریافت هزینه از آنها دربرابر مشکلات درمانی حمایت می شود.

رئیس سازمان تأمین اجتماعی گفت: در سازمان تأمین اجتماعی امروز ۴۰۴ مرکز تخصصی و فوق تخصصی و بیمارستان و مراکز درمانی بسیاری در کشور داریم و خدمات بسیار خوبی را ارائه می دهیم؛ این در حالی است که پیش از انقلاب تنها ۲۰ مرکز درمانی داشتیم.

وی ابراز کرد: ۵۷ هزار مرکز طرف قرارداد داشتیم و حدود ۱۲ درصد آثار توسعه رشد خدمات درمانی در مراکز طرف قرارداد را شاهد بودیم.

سرمایه گذاری در ۹ هلدینگ تخصصی

موسوی ابراز کرد: در ۹ هلدینگ تخصصی سرمایه گذاری شده و در اقتصاد کلان و خرد فعال هستیم.

رئیس سازمان تامین اجتماعی ابراز کرد: در حوزه بیمه ای ۴۷ میلیون نفر هستند و ۱۶میلیون بیمه شده اصلی و ۲۳ میلیون نفر وابسته هستند و ۸ میلیون هم بازنشسته هستند.

وی عنوان کرد: ۱میلیون و ۳۰۰ هزار کارگاه کوچک و متوسط تحت پوشش داریم و در شرایط مختلف کنار این افراد هستیم. در بخشودگی جرائم در سال جاری ۲۶ هزار کارگاه از شرایط تعدیلی استفاده کردند و ۱۰ هزار میلیارد تومان تقسیط بدهی داشته ایم.

ارائه روزانه ۱۳ هزار خدمت بستری

موسوی ادامه داد: به طور متوسط روزانه ۱میلیون و ۲۰۰ هزار خدمت سرپایی در حوزه درمان و در خدمات بستری نیز حدود ۱۳ هزار خدمت را به صورت روزانه در بخش های مختلف به مردم ارائه داده ایم.

موسوی خاطرنشان کرد: یکی از مسائل اساسی در حکمرانی، صندوق ها هستند و به عنوان چالش مطرح هستند. ما می گوییم برخی صندوقها دچار چالش هستند اما چالش سازی و بحران سازی را قبول نداریم. صندوق ها هم مانند انسان هستند و دوران های مختلفی دارند اما مهم این است که چگونه با آنها برخورد کنیم.

وی ابراز کرد: ما با چند موضوع اساسی در صندوق مانند ناترازی و کسری شدید مواجه بودیم.۴تا ۵ هزار میلیارد تومان کسری بودجه داشتیم و استقراض بی رویه صورت گرفته بود و به جای این تلاش کردیم تا بتوانیم با راهبرد درست بالغ بر ۱۰۶ هزار میلیارد تومان که از بانک رفاه استقراض بی رویه صورت گرفته بود را پرداخت کنیم.

موسوی با تاکید بر اینکه عدم اصلاحات چالش هایی را برای صندوق های بازنشستگی ایجاد کرده است گفت: عدم اصلاحات نیز صندوق را با مشکل روبرو کرده است. سن امید به زندگی پیش از انقلاب ۵۵ سال و امروز به ۷۶ سال رسیده است و اخیرا با اجماع حاکمیتی اصلاحات جزئی در سن و سابقه صورت گرفته است. بنده اعتقاد دارم این اصلاحات اختیاری است و تغییراتی در صندوق ها و مثبت شدن روند نخواهد گذاشت.

وی ادامه داد: ما ۸ راهبرد توسعه پوشش بیمه ای، توانمندسازی صندوق ها، توسعه خدمات کمی و کیفی، مباحث هوشمندسازی و سرمایه گذاری را دنبال می کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: امروز به لطف خداوند متعال توسعه پوشش بیمه ای بالغ بر ۲.۳میلیون نفر از ابتدای دولت تاکنون پوشش بیمه ای داشته ایم و حدود ۷۳همت از این محل درآمد بیمه ای کسب کرده ایم.این میزان معادل ۷ سال بیمه شده در دولت قبلی است.

وی ابراز کرد: ۱۰ ماه از سال سپری شده و ما حقوق و مستمری را بدون یک ریال استقراض از نظام بانکی پرداخت کرده و ۴۳ هزار میلیارد تومان اعتبار داشته ایم و ۱۰ همت اعتباری موقت برای پرداخت هزینه های درمانی از بانک مرکزی گرفته ایم.

وی عنوان کرد: تسویه کامل ۱۰۶ هزار میلیاردی بدهی که به بانک رفاه داشتیم را انجام دادیم.

موسوی گفت: دولت ۷۰ همت را از بدهی های خود پرداخت کرده است و برای امسال ۷۰ همت در واگذاری های صورت گرفته و یکی از بنگاه ها که کشتیرانی بود در حال انجام واگذاری است.این دولت ۲۴۰ همت بدهی های انباشته شده را پرداخت کرده و این بی سابقه بوده است.

وی همچنین با اشاره به طلب های سازمان گفت:طلب های ما از کارفرماها حدود ۴۷ همت بوده و اینها طلب حسابرسی شده است و برآوردی هم طلب داریم و جمعا ۹۳ همت از کارگاه ها و کارفرماها طلب داریم و می خواهیم این عزیزان کمک کرده و پرداخت کنند.

تکمیل پروژه های بزرگ درمانی

وی عنوان کرد: از آغاز دولت تاکنون ۳۳ مرکز درمانی تکمیل و به بهره برداری رسیده است و اینها در مراکز محروم راه اندزای شده اند. امسال پروژه های بزرگی را راه اندازی می کنیم و تا پایان سال بیمارستان های فیاض بخش، هدایت و لنگرود و ..‌تکمیل می شوند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی درپاسخ به این پرسش که عیدی بازنشستگان تأمین اجتماعی چه زمانی پرداخت می شود؟گفت: زمان و جزئیات عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی هنوز مشخص نیست و باید تأمین مالی شود اما تلاش می کنیم در زمان مشخص پرداخت شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: از آغاز دولت ۳۳ مرکز درمانی تکمیل و راه اندازی شده است. ۱۳۳ پروژه درمانی را در حال طراحی و توسعه و ایجاد داریم.

موسوی با بیان اینکه در سال ۹۹ ۶۰۹ میلیارد تومان برای پروژه های بیمارستانی هزینه شد گفت: این رقم در سال ۱۴۰۰ این رقم ۱۲۰۰ میلیارد تومان بود. در سال ۱۴۰۱ ۲۳۵۰ میلیارد تومان در پروژه ها هزینه کردیم.‌

در خصوص تعرفه‌های قرارداد و پرداختی ها گفت: زمانی که دولت را تحویل گرفتیم حدود ۸ ماه با مراکز طرف قرارداد درمانی فاصله پرداخت داشتیم و بدهی بالغ بر ۱۳ تا ۱۴ همت بود. سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۳۹۹، ۱۷ همت به مراکز درمانی پرداختی داشته است. در سال ۱۴۰۰، ۲۱.۵ همت و در سال ۱۴۰۱، ۴۱ همت به طرف‌های قرارداد پرداختی داشته است. تاکنون ۴۶ همت در سال جاری به مراکز طرف قرارداد پرداخت کردیم.

وی همچنین رقم برآوردی بدهکاری به مراکز درمانی، منهای طرح دارویار را همان رقمی که سال ۱۴۰۰ سازمان را تحویل گرفته است اعلام کرد و گفت: یعنی ۱۳_۱۴ همت بدهکار مراکز طرف قرارداد هستیم.

در بخش دیگری از این نشست با بیان اینکه در بحث درمان در کنار وزارت بهداشت در طرح های کلان در کنار وزارتخانه بودیم، گفت: در طرح دارویار، داروهای جدیدی تحت پوشش بیمه ای قرار گرفت و ما هم تحت پوشش تحت پوشش بیمه قرار دادیم. سازمان تامین اجتماعی این داروها را تحت پوشش بیمه خود قرار داد. تامین مالی حدود ۴۰۰ قلم طرح دارویار از طریق بیمه‌ها انجام شد و ما هم در سیستم خود اعمال کردیم.

وی در ادامه با بیان اینکه با رویکرد توجه به بیماریهای خاص و ویژه، فشار خون و دیابت را مورد توجه قرار دادیم، گفت:‌ در سال ۱۴۰۰ طرح راه اندازی کلینیک دیابت و فشار خون را راه اندازی کردیم. اکنون ۲۱۲ مرکز دیابت و کنترل فشار خون داریم.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: همچنین پوشش درمانهای تخصصی زوجین نابارور در این دولت صورت گرفت و بیماران خاص و صعب العلاج با همکاری سازمان در بیمه سلامت شکل گرفت و هزینه های سرسام آور بیماری های خاص تامین می‌ شود.

موسوی گفت: افزایش سن بازنشستگی موضوع حاکمیتی است و اقتضایی است که در تحولات حکایتی باعث شد که این اقدام صورت بگیرد ترجبت مسورهای مختلف دنیا در پایداری صندوق ها را ببینید. اصلاحات پارامتریک نباید با آن شک داشت و ضرورت دارد که به آن پرداخته شود. این بحث دیر آغاز شده و سه دهه پیش ضریب پشتیانی با سرعت بالا کاهش یافته است و باید زودتر اصلاحات پارامتریک صورت می گرفت. ما باید اصلاحات را همه جانبه ببینیم و بخش های مختلف آن را بپذیرند و تاب آوری در نظر می گیرند.قانون یک قانون اختیاری است و فشار زیادی به بازنشستگان و افراد دیگر فشار نمی آورد. اگر کسی این مدت به سن او اضافه شود افزار حقوقش را دریافت می کند.

وی درباره میزان بیمه نشده‌های کشور گفت: ما برآورد می کنیم ۶ تا ۸ میلیون نفر بیمه نشده در کشور داریم و فرار بیمه ای تبدیل به یک فرهنگ شده است و باید فرهنگ سازی کرد اما ما در شرایط سخت در کنار مردم هستیم. یک بیماری ساده می تواند آدم را فقیر کند.

موسوی گفت: این گونه نباید باشد که یک نفر در دو جا حساب شود و این اشکالات را در بازرسی ها با حداقل برسانیم ،اگر اطلاعات ما به نظام بانکی و مالیات وصل شود به سمت خود اظهاری می رویم و رصد می کنیم و در بیمه ها مشکلی نخواهیم داشت.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره بیمه نشدن سکوهای اینترنتی ابراز کرد: درباره بحث سکوها یکسال است که موضع خود را اعلام کرده ایم. این ها باید بیمه اجباری شوند، اشتغال دارند و رابطه مزدی است و مکلف هستیم که به سراغ آنها برویم و ما پیگیر هستیم تا بیمه شوند. توصیه می کنیم توافقی مساله حل شود و اگر نباشد با توجه به مراجعات مکرر شاغلان سکوها درباره درمان و یا تصادفات ما به آنها مراجعه می کنیم.

وی ابراز کرد: ۳ تا ۴میلیون نفر در این سکوها فعال هستند و با احتساب خانواده ها حدود ۱۲ تا ۱۳ میلیون تومان هستند و به فوریت به سراغ سکوهای اینترنتی برای اعمال قوانین حاکمیتی اینترنتی خواهیم رفت.

موسوی درباره پرداخت متناسب سازی ۲۵درصد بازنشستگان نیز گفت: سال‌هایی پرداخت نشده و این حق باید سال ۱۴۰۰ پرداخت می شد. ما از زمان اعمال آن را پرداخت کردیم و آن دو سالی که مانده را باید ببینیم شرایط چه هست تا پرداخت کنیم.

وی همچنین درباره واگذاری سهام پرسپولیس به تأمین اجتماعی گفت: تاکنون به طور رسمی مساله واگذاری پرسپولیس را به ما ابراز نکرده اند و تلاش می کنیم تا در حیطه تخصصی خود فعالیت کنیم.

کد خبرنگار: ۱۵
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید