میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از واریز عیدی ۴.۳ میلیون بازنشسته تامین اجتماعی در روز ۹ اسفند خبر داد.

سورپرایز ویژه شبانه برای بازنشستگان + واریزی ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای این افراد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، حسن ایزدان، بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران، اعلام کرد که فیش عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در سامانه مربوطه بارگذاری شده است.

رسانه قابل بارگیری نیست. ممکن است مشکلی در شبکه یا سرور رخ داده باشد یا فرمت رسانه در دستگاه شما پشتیبانی نشود

وی گفت: فعلاً فیش‌ها بارگذاری شده و همانطور که قابل مشاهده است، سازمان همان مبالغ مصوب دولت را برای عیدی بازنشستگان خود در نظر گرفته است، ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پایه عیدی، ۷۰۰ هزار تومان حق همسر و ۳۰۰ هزار تومان حق اولاد؛ مبلغ عیدی برای من با تعلق حق همسر و داشتن یک فرزند تحت تکفل، ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که واقعاً ناکافی‌ست.

ایزدان در مورد زمان پرداخت عیدی گفت: فعلاً فیش‌ها بارگذاری شده اما مشخص نیست دقیقاً چه روزی پرداخت کنند؛ امیدواریم همانطور که وعده داده‌اند، قبل از دهم اسفند واریز عیدی‌ها انجام شود.

او در پایان تاکید کرد: انتظار داشتیم مدیرعامل تامین اجتماعی بیش از این‌ها برای بازنشستگان عیدی پایان سال در نظر بگیرد.

چندی پیش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره زمان پرداخت عیدی به بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: پس از اتمام پرداخت حقوق بهمن ماه بازنشستگان عیدی واریز می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: در حال تامین منابع هستیم و ان‌شاءالله تا دهم اسفندماه عیدی پرداخت می‌شود.

مشخص شدن زمان واریز عیدی‌ بازنشستگان تأمین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از واریز عیدی ۴.۳ میلیون بازنشسته تامین اجتماعی در روز ۹ اسفند خبر داد.

میرهاشم موسوی اعتبار مورد نیاز جهت تامین عیدی را ۱۲ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزد: با تامین اعتبار عیدی چهار میلیون و ۳۰۰ هزار مستمری‌بگیر و بازنشسته فردا واریز می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی پیش از این زمان واریز عیدی بازنشستگان را تا دهم اسفندماه و بر اساس مصوبه هیات وزیران اعلام و گفته بود: امسال عیدی بازنشستگان به ازای هر نفر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و به ازای همسر ۷۰۰ هزار تومان و به ازای هر فرزند تحت تکفل ۳۰۰ هزار تومان تعیین شده که واریز می‌شود.

در بخشنامه عیدی سال ۱۴۰۲ مستمری بگیران این سازمان که توسط مدیرعامل آن صادر شده آمده است:

۱- مبلغ عیدی پایان سال ۱۴۰۲ برای هر پرونده فعال مستمری اعم از بازنشستگی، از کارافتادگی کلی و بازماندگان (مجموع سهام)، معادل ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان (۲۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال) تعیین شده است.

۲- در راستای حمایت از خانواده، علاوه بر مبلغ عیدی موضوع مصوبه مذکور، برای هر پرونده فعال مستمری اعم از بازنشستگی، از کارافتادگی کلی و بازماندگان (مجموع سهام) که بر اساس قوانین و مقررات مربوط مشمول دریافت کمک هزینه عائله مندی یا کمک اولاد هستند، مبلغ ثابت ۷۰۰ هزار تومان بابت عائله‌مندی و مبلغ ثابت ۳۰۰ هزار تومان به ازای هر فرزند تحت تکفل با لحاظ مفاد بخشنامه الحاق یک جزء به بند (۷-۴) بخشنامه تلخیص و تجمیع بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و دستورهای اداری مربوط به مزایای متعلقه به مستمری بگیران پرداخت می‌شود.

۳- مبالغ فوق مشمول ماده (۸۹) قانون تأمین اجتماعی نیستند.

۴- در خصوص پرونده‌های مستمری برقرار شده جدید و یا پرونده‌های مستمری که به هر علت در طول سال جاری مجدداً فعال شده اند (مشمولین بخشنامه شماره ۱۱/۲ مستمری ها، دستورالعمل شماره ۲ مکانیزه و…)، مجموع مبالغ حاصله از بندهای (۱) و (۲) این دستور اداری متناسب با ماه های دریافت مستمری در سال جاری بوده و کسری ماه، به صورت یک ماه کامل پرداخت می‌شود.

۵- تاریخ برقراری مستمری‌های بازنشستگی و از کار افتادگی کلی که وفق بندهای (۱) و (۲) ماده (۸۰) قانون تأمین اجتماعی در طول سال جاری به مستمری بازماندگان تبدیل شده‌اند، عیناً تاریخ برقراری اولیه آنان است.

۶- مجموعه مبالغ حاصله از بندهای (۱) و (۲) این دستور اداری در خصوص مشمولان بند (۹۱) قانون بودجه سال ۱۳۹۰ کل کشور، بند (۶۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۱ کل کشور و قانون تعیین تکلیف اجتماعی اشخاصی که ده سال و کمتر حق بیمه پرداخت کرده‌اند، به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه آنان خواهد بود.

مسئول حسن اجرای این دستور اداری مدیران کل، معاونین تعهدات بیمه ای و پشتیبانی و توسعه مدیریت، رؤسای ادارات مستمری ها، نظارت بر کنترل مصارف و امور کارگزاری های رسمی، امور مالی، منابع انسانی و پایش عملکرد، آمار و فناوری اطلاعات استان‌ها و مسؤولان ذی ربط در واحدهای اجرایی خواهند بود.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید