دانشمندان ساختارهای میله‌ای کوچکتر از ویروس را در روده و دهان انسان کشف کردند.

این موجودات باورنکردنی در دهان و روده انسان زندگی می کنند!

به گزارش سلام نو، فارس به نقل از نیچر نوشت: میکروبیوم انسان(زیست‌بوم میکروبی، قارچی بدن) به تازگی ابعاد جدیدی پیدا کرده است و دانشمندان RNA کوچکی را کشف کرده اند که باکتری های داخل روده و دهان انسان را مستعمره می کند. این موجودات بسیار کوچک هستند و مانند ویروس ها تکثیر می شوند.

دانشمندان این ارگانیسم های عجیب را به دلیل شکل ظاهری آنها ابلیسک‌ها نامیدند آنها حلقه‌های مسطح RNA هستند که تجزیه و تحلیل دانشمندان نشان می دهد که آنها به ساختارهای میله مانند تا می شوند.

گفته می‌شود که این ویروس‌ها باکتری‌های مختلف را هم در دهان و هم در روده ما آلوده می‌کنند، اگرچه ما نمی‌دانیم چرا. اگرچه آنها به شکل بسیاری از ویروئیدها(نوعی ویروس) هستند اما توالی ژنتیکی آنها بسیار متفاوت است، به این معنی که آنها یک گروه جداگانه اما مرتبط را تشکیل می دهند.

دانشمندان تعداد زیادی ابلیسک را در نمونه های مدفوع گرفته شده از مردم هر قاره پیدا کردند. نویسندگان شواهدی از عناصر را در تقریباً 10 درصد از نمونه‌های میکروبیوتای روده و دهان جمع‌آوری‌شده از 472 فرد، که بیشتر آنها از آمریکای شمالی بودند، یافتند.

هیچ کس نمی داند که ابلیسک چگونه می تواند بر سلامت انسان تأثیر بگذارد. به گفته دانشمندان اجزای میکروبیوم (از جمله باکتری ها، قارچ ها و سایر ارگانیسم ها) همه در یک تعادل وجود دارند. جالب است بدانیم که ابلیسک‌ها در آنجا چه می‌کنند و چگونه می‌توانند بر این تعادل تأثیر بگذارند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید