۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۵
کد خبر: 55494699

بازارهای سیستان و بلوچستان جذاب است همراه باشید تا درباره بازارگردی در زاهدان بدانیم.

بازارگردی در زاهدان

سلام نو ـ سرویس گردشگری:‌ اگر تا به حال به شهر زاهدان نرفته باشید، تنوع جاذبه‌های تماشایی آن از مساجد بزرگ و خانه‌های تاریخی کهن گرفته تا کویرهای ریگی پهناور و نخل‌های بلند قامت آن همگی شما را متعجب خواهند کرد.

بنابراین اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که تا به حال به این شهر چشم‌نواز و با اصالت سفر نکرده‌اند، توصیه می‌کنیم در اولین فرصت تدارکات سفر به این شهر کمتر شناخته شده را فراهم کنید.

بازارهای جذاب زاهدان

بازار رسولی زاهدان

بازار رسولی که به چهار راه رسولی شناخته می‌شود، در مرکز شهر زاهدان واقع شده است. مگر می‌شود به دیاری سفر کنید و از آن شهر سوغاتی یا خریدی به یادگار با خودتان نبرید! در نگاه اول به این بازار از ازدجام جمعیت دو طرف خیابان متوجه می‌شوید که همواره به عنوان یکی از شلوغ‌ترین جاهای دیدنی زاهدان از آن یاد می‌شود.

در کوچه‌پس‌کوچه‌های بازار رسولی انواع سوغات محلی و معروف این استان وجود دارد؛ از ادویه، چای، کالاهای هندی و پاکستانی گرفته تا انواع میوه‌های استوایی در بازار رسولی به چشم می‌خورد. شک ندارم با رفتن به این بازار دست خالی برنمی‌گردید!

آدرس بازار رسولی زاهدان: زاهدان- تقاطع جامی و مولوی حسین بر

بازارگردی در زاهدان

بازارچه تاریخی سرپوشیده زاهدان

معمولا بازارگردی در حین سفر از جمله جذاب‌ترین بخش‌های برنامه سفر برای گردشگران است. یکی از بهترین مکان‌ها برای این مقصود در سفر به زاهدان بازارچه تاریخی سرپوشیده این شهر است. پیشینه شکل‌گیری این بازار به سال‌های بین ۱۳۰۸ تا ۱۳۱۱ برمی‌گردد.

این بازار دارای تعداد ۳۵ حجره است که در طول فضای سنتی و سرپوشیده بازار قرار گرفته‌اند. مصالح به کار رفته در این بازارچه عمدتا از خشت و گل است و سبک معماری بازارچه مانند بازارهای قدیمی است که در سرتاسر آن سقف‌های گنبدی با نورگیرهای بزرگ چشم‌ها را نوازش می‌کند.

باتوجه به تعداد کم مغازه‌های این بازار، اجناس آن تنوع وسیعی ندارند اما فضای سنتی بازار و حضور محلی‌ها با لباس‌های اصیل جذابیت خاصی به فضای آن بخشیده است که بازدید از آن را به خاطره‌ای لذت‌بخش تبدیل می‌کند.

انواع پارچه برای دوخت لباس‌های محلی، ابزار خرازی‌ها، طلا، پوشاک و تعداد محدودی لوازم برقی از جمله کالاهایی است که در این بازار به فروش می‌رسد.

ساعات بازدید: همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۲۰ شب
نشانی: استان سیستان و بلوچستان، زاهدان، خیابان امام خمینی، حد فاصل بین آزادی و طالقانی

بازار سلمان‌زاده

همین‌طور که در شهر زاهدان گشت می‌زنید، بازار سلمان زاده را از خاطر نبرید. این بازار به نام‌های بوتیک سلمان زاده و بوتیک لته هم معروف است. اگر می‌خواهید میان مردم بومی زاهدان باشید و با قیمت‌های فوق‌العاده ارزان خرید کنید، به بازار سلمان‌زاده بروید.

در بازار سلمان‌زاده هر آنچه که نیاز داشته باشید، پیدا می‌شود. از اجناس این بازار می‌توان به فروش کالاهای دست دوم، انواع لباس و کیف‌وکفش اشاره کرد.

بازارگردی در زاهدان

بازارگردی در مجتمع‌های تجاری زاهدان

مجتمع تفریحی گراناز

مجتمع تفریحی گراناز که در ناحیه جنوب غربی شهر زاهدان قرار دارد در شمار مهیج‌ترین مکان‌های دیدنی این شهر قرار می‌گیرد. این مجموعه شامل یک فضای سرسبز و زیبا است که به درختکاری‌های دلنشین زینت داده شده و چندین رستوران محلی و کافه در آن وجود دارد.

همچنین برای پذیرایی از گردشگران از آلاچیق‌های نشیمن در فضای باز مجموعه استفاده می‌کنند. یکی از بی نظیرترین شاخص‌های این مجتمع دریاچه مصنوعی آن است که با فراهم کردن امکان قایق سواری اوقات خوشی را برای مراجعان ایجاد می کند.

ساعات کاری: همه روزه به جز روزهای جمعه صبح ها از ساعت ۸ تا ۱۴ و بعداز ظهرها از ساعت ۱۷ تا ۲۲
نشانی: استان سیستان و بلوچستان، زاهدان، بلوار دانشجو، ۲۰ متری دانش دانش

بازارگردی در زاهدان

مجتمع تجاری هامون زاهدان

مجتمع تجاری هامون زاهدان یکی از پاساژهای معروف خرید است که اجناس تخصصی در حوزه سخت افزارهای کامپیوتری در مغازه‌های آن عرضه می‌شوند.

این مجتمع خرید، دارای یک ساختمان چند طبقه است که در مغازه‌های آن می‌توان انواع تجهیزات کامپیوتری تولید شده در داخل ایران و همچنین تولید کشورهای همسایه را پیدا کرد و با قیمتی مناسب آنها را خریداری کرد.

بنابراین اگر شیفته بازارهای دیجیتال هستید و همواره تجهیزات به روز کامپیوتری را جستجو می‌کنید، بد نیست که در طول سفر خود به زاهدان در فروشگاه‌های این جتمع خرید هم گشتی بزنید.

گفتنی است برخی از مغازه های این مجتمع نیز خدمات مربوط به تعمیرات حرفه‌ای کامپیوترها و لپ تاپ‌ها را ارائه می‌کنند.

نشانی: استان سیستان و بلوچستان، زاهدان، تقاطع خیابان امام خمینی و خیابان مولوی

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید