جنوب ایران تماشایی است همراه باشید و درباره خاص‌ترین مناطق گردشگری نیکشهر در سیستان و بلوچستان بدانید.

خاص‌ترین مناطق گردشگری نیکشهر در سیستان و بلوچستان

سلام نو _ سرویس گردشگری: با آنکه همه تصور میکنند سیستان و بلوچستان استانی خشک و گرمسیر است اما شهرهایی همچون نیکشهر باعث می شوند که افکار راجع به این استان تغییر کند.

نیکشهر نه تنها شهری خشک و کویری نیست بلکه جاذبه های گردشگری طبیعی فراوانی دارد.

شهر نیکشهر یکی از شهرهای استان سیستان و بلوچستان ایران در منطقه چابهار (جنوب بلوچستان) است.

شهر نیکشهر به لحاظ اقلیمی، دارای اقلیم گرم بوده، از رودخانه‌های مهم آن می‌توان به رودخانه کاجو، تنگ سرحه،بنت، نیک‌شهر ـ داروکان و نسفران اشاره نمود.

این شهرستان جزو نواحی کوهستانی استان به‌شمار می‌رود و کوه‌های آهوران مهمترین ارتفاعات این شهرستان را تشکیل می‌دهند.

بیشترین محصولات کشاورزی این شهرستان خرما، برنج و مرکبات می‌باشد.مردم این شهرستان از نژاد بلوچ هستند و به زبان بلوچی تکلم می‌کنند و پیرو دین مبین اسلام و مذهب تسنن هستند.

این شهر مرکز شهرستان نیک‌شهر می‌باشد که خود یکی از شهرستان‌های بزرگ و پرجمعیت استان سیستان و بلوچستان است. سه شهر فنوج، بنت و اسپکه از لحاظ اداری زیر نظر نیک شهر هستند.

شهرستان نیکشهر در سیستان و بلوچستان جاذبه‌های گردشگری متعددی دارد، از آثار تاریخی گرفته تا جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیر، مثل غار و آبشار. در ادامه، جاهای دیدنی نیکشهر را معرفی می‌کنیم.

مناطق گردشگری خاص‌تر نیکشهر

منطقه گردشگری بلپیر نیکشهر

منطقه گردشگری بلپیر نیکشهر در ۱۶ کیلومتری غرب شهرستان نیکشهر قرار دارد و از توابع بخش مرکزی نیکشهر است.گستره این منطقه ۳۵ هکتار است که ۲۲ هکتار آن مزارع کشاورزی و نخلستان تشکیل داده و دارای جمعیت ۷۰ خانواری با ۳۷۰ نفر است.

خاص‌ترین مناطق گردشگری نیکشهر در سیستان و بلوچستان

از مزیتهای منطقه گردشگری بلپیر نیکشهر وجود رودخانه پر آب و نخلستانها و باغات کشاورزی در دو طرف رودخانه است که یکی از تفرجگاههای بسیار زیبا در بخش مرکزی به شمار می رود و مهمترین محصولات آن خرما، مرکبات ، انبه، یونجه و انواع سبزیجات است.

اگر می‌خواهید در سیستان و بلوچستان کمپینگ امن و زیبایی داشته باشید پیشنهاد ما به شما منطقه‌ی «بلپیر» است. بلپیر یکی از تفرجگاه‌های فصلی است و بهترین زمان بازدید از آن فصل تابستان است.

برای رسیدن به این منطقه احتیاجی به پیاده‌روی طولانی نیست. در فصل سرد از چادر زدن کنار رودخانه‌ها خودداری کنید.

منطقه گردشگری آبند نیکشهر

منطقه گردشگری آبند نیکشهر یکی دیگر از جاهای دیدنی نیکشهر است که در ۴۰کیلومتری نیکشهر، در شمال شرقی بخش قصرقند واقع شده است.

در این منطقه، می‌توانید از دیدن جاذبه‌هایی مانند چشمه‌های آب، آبشارهای پلکانی و نخلستان‌های زیبا لذت ببرید.

یکی از دیدنی‌های جالب‌توجه در این منطقه گردشگری یک آبشار زیبای پنج‌طبقه و پلکانی است. پای هر طبقه آن حوضچه‌های طبیعی ایجاد شده که بر زیبایی آبشار افزوده است.

خاص‌ترین مناطق گردشگری نیکشهر در سیستان و بلوچستان

منطقه گردشگری کیشگان

منطقه گردشگری کیشگان آبادی و تفرجگاهی زیبا در بخش لاشار و در جنوب روستای کوپچ نیکشهر است.

این منطقه را بیشتر از هرچیز به‌خاطر طبیعت بکر و سرسبز می‌شناسند. چشمه‌سارهای طبیعی که از دل کوه‌های منطقه بیرون می‌آیند، جذابیت آن را دوچندان کرده‌اند.

به همین دلیل، بسیاری از افراد این منطقه را برای کمپینگ و طبیعت‌گردی انتخاب می‌کنند. مهم‌ترین ویژگی طبیعی این منطقه وجود نخل‌های زیباست.

جاذبه‌های گردشگری نیکشهر

منطقه گردشگری شالمال

منطقه گردشگری شالمال یکی از جاهای دیدنی نیکشهر است که توجه علاقه‌مندان به طبیعت را بسیار به خود جلب می‌کند.

این منطقه در ۱۳کیلومتری نیکشهر و در شرق روستای جلائی کلگ قرار گرفته است. از مهم‌ترین جذابیت‌های این منطقه گردشگری آبشار زیبای شالمال است که طبیعتی زیبا و سرسبز اطراف آن را احاطه کرده است.

در این منطقه، حیوانات نادری مثل خرس سیاه نیز زندگی می‌کنند. به همین دلیل، منطقه گردشگری شالمال یکی از مناطق حفاظت ‌شده حیات‌وحش در استان سیستان و بلوچستان است.

خاص‌ترین مناطق گردشگری نیکشهر در سیستان و بلوچستان

منطقه گردشگری گرگان نیکشهر

منطقه گردشگری گرگان نیکشهر در ۶۰کیلومتری شمال نیکشهر قرار دارد و وسعتش به ۲۰۰ هکتار می‌رسد. این منطقه گردشگری در بخش کوهستانی واقع شده و ارتفاعش از سطح دریا در مرتفع‌ترین نقطه، ۱۳۷۸ متر است.

کوه‌های بلند این منطقه در واقع ادامه ارتفاعات آهوران است. منطقه گردشگری گرگان را بیشتر از هرچیز به‌خاطر طبیعت سرسبزش می‌شناسند.

در این منطقه، از دیدن چشمه‌های آب و دره‌های عمیقی که با درختان خرما، انجیر، مرکبات و حتی میوه‌های سردسیری مثل هلو و سیب احاطه شده‌اند لذت خواهید برد.

اگر از علاقه‌مندان به طبیعت سرسبز هستید، در بازدید از جاهای دیدنی نیکشهر ، فرصت بازدید از منطقه گردشگری گرگان را از دست ندهید.

منطقه حفاظت شده کوه پوزک

منطقه حفاظت شده کوه پوزک در موقعیت جغرافیایی N275550 E60013 در استان سیستان و بلوچستان واقع است.

این منطقه که یا مساحت۴۶۱۴۴ هکتار در استان سیتان و بلوچستان در ۲۵ کیلومتری جنوب شهرستان نیکشهر قرار دارد. از سال ۱۳۷۸ به صورت حفاظت شده در آمد دارای اقلیم فراخشک گرم است.

منطقه اسپی دشتی است و تپه ماهوری که دارای رودها و آبراهه های اصلی فراوان است.

کوه پوزک دارای اراضی شور با پوشش گیاهی ضعیف است گونه های اصلی جانوری منطقه عبارتند از،خرس سیاه،قوچ ومیش،بز و پازن، روباه معمولی، روباه شنی، شغال، خرگوش،سنجاب بلوچی، خدنگ، موش دوپا، تیهو،کبک، باقرقره، هدهد، سبز قبا، چکاوک کاکلی، شبگرد بلوچی، چک چک سر سیاه، چک چک دم سفید، غراب گردن قهوه ای، دراج،جیرفتی، انواع کوکرها و انواع پرندگان شکاری.

خاص‌ترین مناطق گردشگری نیکشهر در سیستان و بلوچستان

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید