۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۵
کد خبر: 55493680

انتخاب لباس مناسب ممکن است چالش برانگیز باشد همراه باشید تا بدانیم شومیز چیست.

شومیز چیست؟

به گزارش سلام نو در ایران به یک نوع بالاپوش زنانه گفته می‌شود، که در ابتدا به شکل آستین‌ بلند با دکمه‌های جلو، به سبکی ساده (مانند پیراهن مردانه) طراحی می‌شده است.

به بیانی دیگر می‌توان گفت شکل زنانه پیراهن‌های مردانه در ایران شومیز نامیده می‌شوند.

البته با این تفاوت که در پیراهن‌های مردانه دکمه‌های جلو، سمت راست نصب می‌شوند، اما در شومیز (و اصولا در لباس‌های زنانه) سمت چپ.

در حال حاضر شومیزها در طرح‌های متنوع (آستین بلند یا آستین کوتاه، با دکمه یا بی‌دکمه) طراحی و دوخته می‌شوند. همچنین برای تولید شومیزها پارچه‌های مختلف ساده و طرح‌دار به کار برده می‌شود.

شومیزها به‌عنوان یک گزینه پرکاربرد در استایل‌های مهمانی، رسمی و حتی کژوال استفاده می‌شوند. شومیزها را می‌توان با دامن و شلوار پوشید. این‌روزها نیز خانم‌ها از شومیزها به‌عنوان مکملی زیر مانتوهای جلوباز استفاده می‌کنند.

شومیز مجلسی

لباس زنانه دارای تنوع بسیار زیادی است و برای هر استایلی می‌توانید یک یا چندین انتخاب داشته باشید. یکی از لباس‌های زنانه بسیار پرکاربرد نیز شومیز است. اما شومیز زنانه چیست؟

شومیز زنانه مجلسی یا شومیز زنانه ساده نوعی لباس شبیه به پیراهن مردانه است که آستین دار یا بدون آستین است و برای خانم‌ها، نمونه‌های شومیز زنانه بلند گزینه مناسبی حتی برای جایگزین کردن با مانتو است.

شومیز چیست؟

شومیز دارای تنوع بسیار زیادی است و در موقعیت‌های مختلف می‌توان از آن استفاده کرد و ظاهری شیک پیدا کرد. این روزها حتی انواع مدل شومیز بارداری هم به بازار این نوع لباس زنانه وارد شده است تا خانم‌ها در این دوران هم همچنان شیک پوش باشند.

شومیزها با توجه به الگویی که دارند و نوع پارچه آنها به شومیزهای مجلسی و اسپرت تقسیم می‌شوند.

انواع شومیز زنانه برای افراد چاق ( مثل مدل‌های راه راه عمودی یا مدل‌های تک رنگ با رنگ تیره) و یا لاغر (شومیز زنانه گلدار یا طرح دار) را در میان این دو دسته به راحتی می‌توانید پیدا کنید و خوش استایل باشید.

یکی از وجوه تمایز انواع شومیز با هم نوع آستین است. آستین شومیزها می‌تواند بلند یا کوتاه بوده و در عین حال چین دار، ساده یا پفی باشد. یقه شومیزها نیز با هم فرق دارد. شومیزها می‌توانند یقه‌های بلند و برش‌های عمودی داشته باشند یا یقه کوتاه باشند.

جنس و رنگ شومیز زنانه

جنس شومیزها با توجه به مجلسی یا اسپرت بودن آنها متفاوت است. برای مثال شومیزهای اسپرت معمولا نخی هستند و مدل‌های مجلسی حریر، کرپ، ابریشم و غیره با ضخامت‌های متنوع را در بر می‌گیرند.

شومیزها رنگ‌های بسیار متنوعی نیز دارند. شومیز زنانه مشکی، سفید و شومیز زنانه قرمز، صورتی، زرد و سبز از جمله رنگ‌های پرطرفدار هستند که معمولا با دیگر لباس‌ها به راحتی ست می‌شوند.

شومیز کلمه ای فارسی نبوده و از یک کلمه ی فرانسوی آمده که طیف بسیار وسیعی از بلوزها و ژاکت ها را دربر می گیرد؛ اما این کلمه را در زبان فارسی تنها به نوعی خاصی از لباس بانوان اطلاق می کند.

شومیز چیست؟

درحال حاضر شومیز ها با پارچه هایی مانند حریر و ریون و گیپور و … و در انواع مدل های مختلف تولید شده.

این نوع پوشش هم به عنوان لباس مجلسی و رسمی و هم به عنوان یک لباس اسپرت مورد استفاده قرار می گیرد. معمولاً شومیز را با شلوار یا دامن مناسب ست می کنند و برای هر سنی قابل استفاده می باشد.

شومیز زنانه

اصطلاح شومیز برای نخستین بار در دهه ۱۷۸۰ بکار رفت و برای معرفی نوعی لباس غیررسمی گشاد بود.

تاریخچه این لباس هم به قرون وسطا برمی گردد و آن زمانی بود که بانوان از شومیز به عنوان یک زیر پیراهن و یا حتی یک لباس گشاد استفاده می کردند.

تا اواخر قرن هیجدهم نیز این لباس به عنوان یک لباس یک زیرپوش استفاده می شد؛ اما پس از آن دچار تغییرات چشمگیری در فرم و طرح شد که امروزه از آن به عنوان یک یک لباس مجزا در انواع مدل ها یاد می شود.

این لباس در ابتدا بسیار ساده و معمولی بود که سبک کلاسیک با آستین های بلند و دکمه ای داشت، اما در طی این سال ها دچار تحولاتی شده و شاهد انواع مدل های آن هستیم.

شومیز یکی از لباس های بسیار متفاوت و درعین حال شیک برای بانوان است که هم به عنوان یک پوشش رسمی برای مجالس و هم به عنوان یک پوشش اسپرت برای مهمانی های ساده از آن استفاده می شود.

با توجه به مطالب گفته شده جنس این لباس در طول زمان دچار تغییرشده و امروزه غالباً شومیز ها را از جنس های لطیف و ظریف می سازند. شومیز ها دارای مدل های آستین بلند و آستین کوتاه بوده و قدی متعادل دارند.

از این لباس هم در مهمانی ها می توان استفاده کرد و هم برای زیر مانتوها قابل استفاده است. قد این لباس از تی شرت و بلوز معمولی کمی بلندتر می باشد.

شومیز چیست؟

انواع شومیز

از جمله انواع مختلف شومیز می توان به:

  • شومیز رسمی
  • شومیز پشت باز
  • شومیز جلوبسته
  • شومیزهای حریر
  • شومیز اسپرت
  • شومیز آستین بلند
  • شومیز آستین کوتاه
  • شومیز بدون آستین

در ادامه چند نمونه از معروف ترین آن ها را بیشتر به شما معرفی می کنیم.

شومیز جلو بسته

این شومیز ها همان گونه که از نامشان مشخص است در قسمت جلویی، بسته بوده و معمولاً در ناحیه کمر تنگ تر می شون. چین پایین این لباس ها یکی از زیبایی ها و جلوه های خاص این مدل از شومیز ها می باشد.

معمولاً شومیز های جلوبسته دارای یقه های گرد یا یقه های نسبتاً پوشیده و کوچک هستند.

شومیز پشت بسته

شومیز های پشت بسته انواع دیگری از شومیز ها بوده که از قسمت پشتی کاملاً بسته و پوشیده بوده و هیچ گونه دکمه یا زیپ ندارند.

این گونه شومیز ها معمولاً در قسمت گردن و یقه دارای دکمه بوده و یا از جلو دکمه می خورند. همچنین ممکن است شومیز پشت بسته از قسمت پهلوها دارای زیپ باشد تا راحت پوشیده شود و پس از پوشیده شدن زیپ بسته و کیپ بدن گردد.

شومیز رسمی

یکی از انواع شومیز هایی که می توانید از پوشاک کارل تهیه کنید، شومیز رسمی می باشد. این گونه شومیز ها دارای طرف داران زیادی بوده و حالت رسمی دارند.

معمولاً شومیز های رسمی در قسمت شانه دارای اپل هستند و یا این قسمت در آن ها دارای چین های زیبا می باشد. به طورکلی شومیز های رسمی را با دامن های کوتاه یا شلوارهای چسبان می پوشند که یک استایل بسیار خوبی برای بانوان است.

شومیز اسپرت

از شومیزهای اسپرت برای مهمانی های غیررسمی استفاده می شود. معمولاً این شومیز ها را با شلوارهای جین یا کتان ست می کنند. پارچه مورد استفاده برای شومیز های اسپرت معمولاً نخی بوده و فاقد طرح هستند یا طرح آن ها بسیار ساده است.

شومیز چیست؟

شومیز حریر

می توان گفت پرطرف دارترین کار در فروش شومیز زنانه، شومیز حریر می باشد.

همان گونه که از نام آن ها مشخص است پارچه این آن ها از جنس حریر بوده و به دلیل نرم و لخت و لطیف بودن حالت بسیار زیبایی به خود می گیرد. شومیز های حریر در انواع طرح ها و رنگ های مختلف قابل خریداری هستند.

شومیز مجلسی شیک

شاید افراد شومیز ها را با تونیک یا بلوز اشتباه بگیرن. د در این بخش می خواهیم به طور مختصر تفاوت آن ها را برای شما عزیزان بازگو کنیم.

تونیک لباسی چسبان بوده که قد آن بسیار بلند و تا نزدیکی زانو می باشد و در انواع مدل های آستین بلند آستین کوتاه و جنس های مختلف موجوداست.

بلوز لباسی است که کمی گشادتر بوده و دارای قدی کوتاه تر می باشد.

بلوزها حتما جلوبسته می باشند اما شومیز ها می توانند جلوبسته یا جلوباز باشند.

شومیز یکی از کاربردی‌ترین لباس‌های زنانه است که در استایل‌های مختلف کاربرد دارد.

شومیز چیست؟

فرقی نمی‌کند یک استایل اسپرت می‌خواهید یا یک استایل رسمی و مجلسی، یک شومیز شیک می‌تواند تمام نیازهای شما را برطرف کند. شومیز را می‌توانید همراه شلوار، دامن بپوشید و زیر کت یا مانتو از آن استفاده کنید.
انواع شومیز
شومیزها تنوع زیادی دارند. پارچه‌های زیادی را می‌توانید برای یک شومیز خوب استفاده کنید. پارچه‌ی حریر می‌تواند بهترین انتخاب برای یک شومیز مجلسی باشد و پارچه‌ی کرپ هم قابلیت‌های زیادی برای پیاده کردن الگوهای مختلف و برش‌های بسیار شیک دارد.

می‌توانید برای یک شومیز اسپرت مدل پیراهن مردانه را استفاده کنید و یک استایل کلاسیک داشته باشید یا به سراغ یقه‌های جدید مانند یقه‌ی حلزونی یا آستین‌های مدل‌دار بروید و یک استایل مدرن‌تر را تجربه کنید.

شومیزهای بلند را هم می‌توانید برای مواقعی که ترجیح می‌دهید استایل پوشیده‌تری داشته باشید انتخاب کنید.

هیچ محدودیتی در انتخاب رنگ یا طرح شومیز وجود ندارد. رنگ‌های شادی مانند صورتی، زرد و سبز را می‎توانید انتخاب کنید و با شلوار یا دامنی با رنگ خنثی، ست کنید و یک استایل شاد داشته باشید یا حتی به سراغ پارچه‌های گلدار و چند رنگ بروید.

انتخاب رنگ مشکی برای شومیز این لباس را برای موقعیت‌های رسمی‌تر مناسب می‌کند.

این روزها شومیزهای مناسب دوران بارداری هم تولید شده‌اند که با دوخت زیبا و برش‌های مناسبشان کمک می‌کنند حتی در دوران بارداری هم همچنان خوش‌پوش باقی بمانید.

شومیز جدید

در بین لباس‌هایی که امروزه ترند شده‌اند و اغلب دختران جوان استفاده می‌نمایند، شومیزها در رده‌های اول قرار می‌گیرند؛ ولی نیاز است توجه کرده که چه آیتم‌های دیگری جهت تکمیل استایل همراه با شومیز لازم است.

در صورتی که شخص بدانید که شومیز خود را چگونه برای قرارهای ملاقات رسمی و غیررسمی، مناسبت ها استایل کند، دیگر هیچ موقع از جمله «چی بپوشم؟» استفاده نخواهد کرد؛ چرا که این لباس‌های همه کاره، همیشه و در همه جا به کمک فرد می‌آیند و هیچ موقع از خرید آن پشیمان نخواهد شد.

شومیز چیست؟

قیمت شومیز طیف گسترده‌ای داشته که افراد می‌توانند با توجه به این بودجه خود انتخاب نماید.

شومیز یکی از لباس‌هایی بوده که تمام خانم‌ها باید در کمد لباس خود داشته باشند. این لباس به طور معمول از آن لباس‌های همه کاره محسوب می‌شود و در تمامی فصول با استایل‌های مختلف می‌توان آن‌ها را مشاهده کرد.

به خصوص در فصل تابستان که گرمی هوا خانم‌های ایرانی را بسیار اذیت می‌کند، انتخاب یک شومیز دخترانه بلند و خنک قادر است تا این مشکل را برطرف نماید.

اغلب به علت کارایی بالا، زیبایی و فشن، شاهد استفاده از شومیز دخترانه اسپرت در سالیان اخیر بوده‌ایم؛ ولی نکته اصلی اینجاست که این لباس‌ها برای چه موقعیت‌هایی مناسب هستند و در چه مکان‌هایی پوشیدنشان ایده جالبی نیست.

به صورت کلی شومیزها از لباس‌هایی بوده که می‌توان آن‌ها را در استایل‌های مختلف به کار برد.

این بدان معناست که فرد می‌تواند آن‌ها را در مجالس، دورهمی‌های دوستانه، بیرون از خانه و حتی مسافرت پوشید؛ ولی بهترین مکان برای انتخاب آن، مهمانی و دورهمی‌های غیر رسمی است؛ چرا که این لباس ماهیت غیررسمی دارد و بهتر است از آن در جلسات یا مهمانی‌های مهم و رسمی استفاده ننمایید.

شومیز سفید

شومیزهای تک رنگ به خصوص رنگ‌های اسپرت و خنثی مثل شومیز سفید، سیاه، طوسی و قهوه‌ای، با انواع آیتم‌ها به راحتی استایل می‌شوند و کاربردهای بسیار زیادی دارند. فرد می‌تواند آن‌ها را برای یک مهمانی خودمانی به همراه شلوارک، کلاه و بوت امتحان کند.

همچنین یک شلوار بگ یا حتی جذب مشکی یا ذغالی انتخاب بسیار مناسبی جهت داشتن استایلی زیبا به همراه شومیز دخترانه اسپرت است.

شومیز چیست؟

شومیزها تنوع بسیار زیادی دارند. پارچه‌های زیادی را می‌توان برای یک شومیز زنانه خوب استفاده کرد.

پارچه‌ حریر می‌تواند انتخاب خوبی برای یک شومیز مجلسی باشد و پارچه‌ کرپ نیز قابلیت‌های فراوانی برای پیاده کردن الگوهای گوناگون و برش‌های بسیار شیک دارد.

افراد می‌توانند برای یک شومیز اسپرت مدل پیراهن مردانه را استفاده کنند و یک استایل کلاسیک داشته باشند یا به سراغ یقه‌های جدید مثل یقه‌ حلزونی یا آستین‌های مدل‌دار بروند و یک استایل مدرن‌تر را تجربه نمایند.

شومیزهای بلند را نیز می‌توان برای مواقعی که ترجیح می‌دهند استایل پوشیده‌تری داشته باشند، انتخاب نمایند.

هیچ محدودیتی در انتخاب رنگ یا طرح شومیز وجود ندارد.

رنگ‌های شادی مثل صورتی، زرد و سبز را می‎توان انتخاب کرد و با شلوار یا دامنی با رنگ خنثی، ست نمود و یک استایل شاد داشت و یا حتی می‌توان به سراغ پارچه‌های گلدار و چند رنگ رفت. انتخاب رنگ مشکی برای شومیز این لباس را برای موقعیت‌های رسمی‌تر مناسب می‌سازد.

این روزها شومیزهای مناسب دوران بارداری نیز تولید شده‌اند که با دوخت زیبا و برش‌های مناسب خود کمک می‌نمایند، حتی در دوران بارداری هم همچنان خوش‌پوش باقی ماند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید