۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
کد خبر: 55490862

بوتاکس تأثیرات مثبتی دارد همراه باشید و درباره بهترین سن بوتاکس بدانید.

بهترین سن بوتاکس

به گزارش سلام نو تزریق بوتاکس یکی از انواع مختلف روش‌های غیرجراحی جوان‌سازی پوست و رفع چین و چروک صورت است که امروزه در بین مردم طرفداران زیادی دارد.

این روش زیباسازی صورت بیشتر برای رفع چین و چروک پیشانی، اطراف چشم‌ها، گونه‌ها، اطراف لب، گردن، و خط خنده به کار می‌رود.

البته بوتاکس کاربردهای پزشکی دیگری مانند درمان اسپاسم گردن، اسپاسم چشم (بلفارواسپاسم) انحراف چشم (استرابیسم)، میگرن، اختلالات حرکتی، تعریق مفرط، ترشح مفرط بزاق، انقباظ غیرارادی ماهیچه‌ها (دیستونی)، بی‌اختیاری ادرار نیز دارد اما ما در این مقاله بیشتر به بررسی جنبه زیبایی آن خواهیم پرداخت.

تزریق بوتاکس

بوتاکس (به انگلیسی Botox) یک نام تجاری برای سم بوتولینوم (botulinum toxin) است که نوعی پروتئین نوروتاکسین است و توسط باکتری کلوستریدیوم بوتولینوم تولید می‌شود.

این سم در محصولات برندهای مشابه دیگری مانند دیسپورت، مصپورت، زئومین، نورونوکس، نوروبلاک و مایوبلاک نیز استفاده می‌شود که از نظر نوع سم استفاده شده و دوز آن با یکدیگر تفاوت دارند.

بهترین سن بوتاکس

اما چون بوتاکس اولین و معروف‌ترین برند استفاده کننده از این نوع سم برای مصارف پزشکی و زیبایی است گاهی این نام به بقیه محصولات مشابه نیز تعمیم داده می‌شود و برای مثال شما ممکن است با عباراتی مانند «بوتاکس دیسپورت» و «بوتاکس نورونوکس» مواجه شوید هرچند چنین عباراتی خیلی صحیح نیستند.

محدوده سنی مشخصی برای تزریق بوتاکس وجود ندارد. در سنین پایین که عملاً نیازی به تزریق بوتاکس نیست و در سنین بالا نیز با انجام معاینات و بررسی‌های لازم پیش از درمان می‌توان تحت درمان با بوتاکس قرار گرفت و نتایج خوبی کسب کرد.

پیشنهاد ما به شما این است که به دنبال بهترین سن تزریق بوتاکس نباشید. هیچ سن خاصی را نمی‌توانیم به طور دقیق به عنوان بهترین سن برای بوتاکس پیشنهاد دهیم. پوست افراد با یکدیگر متفاوت است.

بهترین راهکار این است که از یک روتین پوستی مناسب برای سن خود پیروی کنید و هر زمان که متوجه خطوط بسیار ریز روی چهره خود شدید، با هدف پیشگیری به سراغ بوتاکس بروید. احتمالا بین ۲۵ تا ۳۰ سالگی این اتفاق برای شما خواهد افتاد.

پروسه تزریق بوتاکس نهایتا ۱۰ تا ۱۵ دقیقه طول خواهد کشید و نیازی به بیهوشی نیست. بوتاکس با یک سوزن ریز به عضلات خاص و تنها با یک برخورد جزئی تزریق می شود. البته نتیجه آن بعد از ۲۴ تا ۴۸ ساعت روی صورت دیده می شود.

در طی ۱ هفته چهره نرم تر شده و طی ۱ ماه نتایج بهینه خود را نمایش می دهد.

اثر بوتاکس بین ۳ تا ۶ ماه بر روی صورت ادامه دارد. با بازگشت تدریجی فعالیت عضلات، خطوط و چین و چروک ها دوباره ظاهر می شوند و نیاز به درمان و تزریق مجدد دارند.

زمانی که در دهه ۳۰ زندگی خود هستید، قطعاً متوجه برخی چین و چروک های ریز روی صورت خود خواهید شد. در این سن، چروک ها بیشتر قابل مشاهده خواهند بود.

اگر سبک زندگی پراسترس دارید و یا بدون ضد آفتاب بیرون می روید اوضاع بدتر شده و چین و چروک ها بیشتر می شوند. بنابراین ۳۰ سالگی بهترین سن برای تزریق بوتاکس و ژل است.

بهترین سن بوتاکس

یکی از رایج ترین نشانه هایی که در دهه ۳۰ می بینید، خطوط پنجه کلاغی نزدیک چشم ها است.

استفاده از بوتاکس در این سن می تواند از حرکت عضلات صورت و در نتیجه تشکیل چین و چروک جلوگیری کند. بوتاکس می تواند خطوط پنجه کلاغی را بهبود ببخشد و چروک صورت را کاهش دهد.

در ۴۰ سالگی چین و چروک‌ها عمیق‌تر به نظر می‌رسند و متوجه می‌شوید که خط اخم و خطوط پنجه کلاغی در شما بیشتر نمود پیدا کرده است.

در دهه ۴۰ زندگی کم‌کم چین و چروک‌های پویا تبدیل به ایستا می‌شوند و دیگر در حالت استراحت هم به خوبی مشهود هستند.

اگر هنوز بوتاکس را شروع نکرده‌اید، بهترین سن تزریق بوتاکس برای شما همین سنین است و نباید این فرصت را از دست بدهید.

به جز تزریق بوتاکس ممکن است برای رفع خط خنده به تزریق فیلر یا ژل هم نیاز داشته باشید.

از لحاظ سنی هیچ نوع محدودیتی برای تزریق بوتاکس بعد از ۱۸ سالگی وجود ندارد. یعنی حتی در دهه ۶۰ زندگی خود هم می‌توانید بوتاکس تزریق کنید.

البته دقت داشته باشید که بوتاکس تنها زمانی جواب می‌دهد که چین و چروک‌ها عمیق نشده باشند. پس هر نوع چین و چروکی را در هر سنی با استفاده از بوتاکس نمی‌توان برطرف کرد.

بهترین سن تزریق بوتاکس را برایتان شرح دادیم. در زنان و مردان ۵۰ سال به بالا خطوط روی پیشانی به خوبی نمایان است.

خانم‌ها در این سنین مستعد یائسگی هستند و با تغییرات هورمونی که در بدنشان ایجاد می‌شود، پوستشان خشک شده و بیشتر در معرض چین و چروک قرار می‌گیرد.

بعد از ۵۰ سالگی بهتر است در کنار بوتاکس از درمان‌های دیگری مثل تزریق فیلر هم استفاده شود تا اصطلاحا شلی پوست که بر اثر کاهش کلاژن رخ داده، بهبود یابد.

بهترین سن بوتاکس

مقدار تزریق بوتاکس در صورت

برای تزریق بوتاکس دور چشم به دلیل کوچک بودن ناحیه تزریق نیاز به مقدار زیاد بوتاکس نیست و معمولاً بین ۵ تا ۱۲ واحد برای هر چشم کافیست.

ماندگاری تاثیر بوتاکس چشم بین ۳ تا ۶ ماه است و پس از آن باید برای تزریق دوباره اقدام کرد.

نتیجه تزریق بوتاکس اطراف چشم معمولاً ۱ تا ۳ روز بعد از تزریق نمایان می‌شود. برای تاثیر بیشتر می‌توان علاوه بر بوتاکس از روش‌های دیگر مانند لیزدرمانی نیز همزمان بهره برد.

خطوط پیشانی (Forehead: ۲۰ واحد در کل (۴ واحد در هر ۵ محل تزریق در سراسر پیشانی).

خطوط اخم بین ابروها (Frown Lines): ۲۰ واحد در کل (۴ واحد در هر ۵ محل تزریق بین ابرو).

خطوط دور چشم ها (Crow ‘s Feet): ۲۴ واحد در کل (۴ واحد در هر ۳ محل تزریق در اطراف چشم راست. این تکرار در اطراف چشم چپ است).

توجه: خطوط پیشانی و اخم به طور معمول با هم رفتار می شوند و در مجموع به ۴۰ واحد نیاز دارند.

به یاد داشته باشید، این دستورالعملهای کلی است. ممکن است پزشکان برای درمان خطوط عمیق تر یا پوست سخت تر نیاز به تزریق واحدهای بیشتری داشته باشند.

به طور کلی زنان به واحدهای کمتری نسبت به مردان نیاز دارند. مشاوره با پزشک به شما دقیقاً می گوید که چه تعداد واحد بوتاکس برای رسیدن به نتیجه دلخواه خود نیاز دارید.

هر وقت اخم کردید یا می خندید، عضلات خاصی از صورت منقبض می شوند و خطوطی روی صورت ایجاد می کنند.

بهترین سن بوتاکس

بوتاکس با فلج کردن عضلات صورت بطور موقت این فعالیت عضلانی را کاهش می دهد و کمک میکند خطوط پیشانی، خطوط اخم و صورت صاف و باز شوند.

پروسه تزریق بوتاکس نهایتا ۱۰ تا ۱۵ دقیقه طول خواهد کشید و نیازی به بیهوشی نیست. بوتاکس با یک سوزن ریز به عضلات خاص و تنها با یک برخورد جزئی تزریق می شود. البته نتیجه آن بعد از ۲۴ تا ۴۸ ساعت روی صورت دیده می شود.

در طی ۱ هفته چهره نرم تر شده و طی ۱ ماه نتایج بهینه خود را نمایش می دهد.

اثر بوتاکس بین ۳ تا ۶ ماه بر روی صورت ادامه دارد. با بازگشت تدریجی فعالیت عضلات، خطوط و چین و چروک ها دوباره ظاهر می شوند و نیاز به درمان و تزریق مجدد دارند.

عوارض بوتاکس بعد از چند سال

تزریق بوتاکس اگر به دست یک متخصص مجرب و با رعایت اصول آن انجام شود کاملاً بی‌خطر است.

تزریق بوتاکس درصورتی می‌تواند منجر به ایجاد عوارض شود که توسط افراد غیرمتخصص و در کلینیک‌های غیرمعتبر انجام شود.

انتخاب دوز مناسب و دقت در تزریق محلول به محل مناسب در جلوگیری از بروز عوارض بسیار مهم است.

با توجه به برندی که انتخاب می‌کنید هزینه تزریق بوتاکس نیز متفاوت خواهد بود.

با این حال پس از تزریق بوتاکس ممکن است برخی اثرات جانبی برای شما ایجاد شود که معمولاً چند روز باقی می‌مانند. این اثرات جانبی عبارتند از:

  • بی‌حسی در محل تزریق
  • کبودی در محل تزریق
  • تورم لب‌ها بعد از بوتاکس لب که باعث می‌شود لب‌های شما بزرگ‌تر از حد انتظارتان شوند
  • حساسیت به لمس محل تزریق
  • حالت تهوع
  • سردرد

بهترین سن بوتاکس

علاوه بر این بوتاکس در هر ناجیه صورت می‌توان عوارض مخصوص به خود را داشته باشد. برای مثال ریلکس شدن بیش از حد ماهیچه‌های پیشانی در بوتاکس پیشانی ممکن است باعث افتادگی پلک و ابرو شود.

همچنین تضعیف بیش از حد ماهیچه‌های لب می‌تواند بوسیدن، غنچه کردن لب‌ها، سوت زدن، نوشیدن نوشیدنی با نی و ادای کلمات را برای فرد مشکل کند. گاز گرفتن لب به صورت غیرارادی نیز پس از بوتاکس لب ر برخی افراد گزارش شده است.

در موارد بسیار نادر ممکن است محلول تزریق شده از ناحیه تزریق به جای دیگر حرکت کند و باعث عوارض جدی شود. در صورت مشاهده هر یک از این علائم باید هر چه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنید:

  • ضعف عضلات
  • مشکل در تنفس
  • مشکل در صحبت کردن
  • مشکل در قورت دادن غذا
  • مشکلات بینایی

با انتخاب متخصص و مرکز معتبر برای تزریق بوتاکس می‌توان احتمال بروز این مشکلات را نزدیک صفر کرد. همچنین باید توجه داشت که تزریق بوتاکس در زنان باردار یا زنانی که قرار است در چند ماه آینده باردار شوند جایز نیست.

بوتاکس از باکتری کلسترودیوم و بوتولینوم به وجود آمده است. حتما سم بوتولینوم در هنگام استفاده از کنسرو به گوشتان خورده است باید بدانید بوتاکس فرم خاصی از این سم است.

استفاده بیش از حد از بوتاکس کشنده است اما زیر نظر پزشک وبه مقدار ایمن برای استفاده از چین و چروک ها کاربردی است.

تزریق بوتاکس در درجه اول برای از بین بردن چین و چروک ها علی الخصوص از نوع داینامیک می باشد.

بهترین سن بوتاکس

مطالعات بر روی این ماده نشان می دهد روشی کم تهاجمی است و تمامی لوارض آن بعد از چند روز از بین خواهد رفت اما اگر توسط شخصی غیر حرفه ای تزریق شود قطعا عوارض بلند مدتی را تجربه خواهید کرد که بسیار نادر است.

در ادامه به بررسی عوارض بوتاکس بعد از چند سال خواهیم پرداخت:

عوارض برای بوتاکس پیشانی بسیار نادر هستند و تنها درصورتی که تزریق توسط افراد بی تجربه انجام شود این عوارض رخ می دهد که پس از ۱۰ یا ۱۱ سال امکان رخداد آن وجود دارد.

  • آسیب به عضله و اعصاب صورت
  • ضعف بدن
  • تپش قلب
  • تاری دید
  • مشکل در بلع و جویدن
  • ضعف عضلات گردن

از جمله عوارض بوتاکس می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. قرمزی و التهاب پوست:
    بعد از بوتاکس صورت در صورت حساسیت پوست شما امکان قرمزی والتهاب پوست وجود دارد اما باید توجه داشته باشید کم تجربه بودن فرد تزریق کننده بسیار در عوارض احتمالی پس از تزریق مهم است.
  2. کبودی:
    هنگامی که محل عروق خونی توسط فرد تزریق کننده به درستی تشخیص داده نشود؛ عروق خونی آسیب می‌بینند و درنتیجه کبودی ایجاد می شود. برای جلوگیری از این عارضه استفاده از داروی هتی ژلوفن وآسپرین همینطور ویتامینk را حداقل ۷ روز قبل از عمل به تعویق بیاندازید.
  3. دیسفاژی:
    دیسفاژی یا مشکل در بلع می‌تواند منجرب انتشار یموم به عضلات مجاور شود. این عارضه بین ۲ تا ۱۰ روز پس از درمان رخ می دهد و تقریبا همیشه خود به خود برطرف می شود. نکته ی قابل توجه این است که باید شرح حال دقیق خود را با پزشکتان در میان بگذارید تا در دفعات بعدی در صورت لزوم دز های پایین تر را برای شما تزریق کند.
  4. سردرد وتهوع:
    معمولا عارضه ای شایع دربین زیبا جویان است به خصوص افرادی که برای بار اول تزریق بوتاکس را انجام می‌دهند. این عارضه حداکثر۳تا۴ روز طول می کشد. درصورتی که بیش از یک هفته طول کشید به پزشک خود مراجعه کنید.
  5. عفونت:
    بوتاکس در دمای ۴ درجه سانتی کگراد نگهداری میشود و همچنین دارای مایع سالین است که تا۳۰ روز پس از بازکردن بوتاکس هیچ باکتری درآن رشد نمیکند پس در صورتی که پوست شما به خوبی ضد عفونی شود احتمال ابتلا به عفونت صفر است.

بهترین سن بوتاکس

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید