۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
کد خبر: 55490224

سفر به جزیره قشم در دسته سفرهای جذاب جنوب کشور قرار دارد که در هر لحظه شما را با شگفتی‌های جدیدی غافلگیر می‌کند. برای یک تجربه سفر بی‌نظیر به این جزیره توصیه می‌کنیم که حتماً از خدمات مجموعه اسنپ تریپ استفاده کنید.

راهنمای سفر به قشم

سفر به قشم یکی از جذاب‌ترین سفرها به جنوب ایران است که شما را با جاذبه‌های متعدد و کمتر دیده شده‌ای روبرو خواهد کرد. تفریحات فوق العاده‌ای دارد و دیدنی‌های طبیعی آن بی‌شمار هستند. سرگرمی‌های متعدد آبی آن هر مسافر و گردشگری را مجذوب خود می‌کند و در کنار آن با تفریحات آفرودی و هوایی شما را حسابی غافلگیر خواهد کرد. ناگفته نماند که قشم یکی از بنادر مهم تجاری در جنوب ایران است که سالانه گردشگران و مسافران زیادی به مقصد این جزیره بلیط خود را تهیه می‌کنند. ما در این مطلب با کامل‌ترین راهنمای سفر به جزیره قشم در کنارتان هستیم.

بهترین زمان و فصل‌ها برای سفر به جزیره قشم

برای سفر به جزیره قشم، پیش از هر کاری باید بعد از تهیه بلیط و همزمان با آن، رزرو هتل قشم را هم انجام دهید. اما قبل از آن بد نیست بدانید که بهترین زمان برای سفر کردن به این جزیره چه زمانی است. همانطور که تا این قسمت از مقاله متوجه شده‌اید قشم در جنوب ایران قرار گرفته و جنوب ایران آب و هوای گرم و مرطوبی دارد. به همین دلیل بهتر است که سفر به جزیره قشم را به ایام سرد سال موکول کنید. قشم در پاییز و زمستان خصوصاً در عید نوروز بسیار زیبا و خوش آب و هوا است.

ناگفته نماند که در این جزیره، بهمن ماه تنها ماهی است که هوا تقریباً سرد است و دمای آن به ۲۰ درجه سانتیگراد می‌رسد. اما برای سفر کردن به جزیره زیبای قشم از ماه آذر ماه تا اردیبهشت ماه، بهترین زمانی است که شما می‌توانید سفر به این جزیره را تجربه کنید.

البته اگر قصد خرید کردن دارید توصیه می‌کنیم که سه ماه تابستان را انتخاب کنید. چون قشم خلوت بوده و شما به راحتی می‌توانید خریدهای خود را انجام دهید. ضمن اینکه به هیچ عنوان نگران گرمای هوا در جزیره قشم در فصل تابستان نباشید. علت این موضوع هم آن است که تمامی اقامتگاه‌ها، هتل‌ها و مراکز خرید قشم مجهز به سیستم‌های خنک کننده مدرن و لوکس هستند.

تفریحات جذاب در جزیره قشم

راهنمای سفر به قشم

همانطور که گفتیم و همانطور که می‌دانید جزیره قشم یک جزیره تفریحی و متفاوت است که با انواع و اقسام تفریحات آبی و هوایی و آفرودی مرز هیجان را برای شما جابجا می‌کند.

  • پاراسل قشم

اولین تفریحی که در جزیره قشم قصد داریم به شما معرفی کنیم پاراسل نام دارد. پرواز بر فراز آب‌های خلیج همیشه فارس و در آسمان نیلگون جزیره قشم یکی از بی‌نظیرترین تجربه‌هایی است که می‌توانید در سفر به قشم آن را انجام دهید. پاراسل یا همان چتربازی در جزیره قشم به صورت انفرادی، دو نفره، سه نفره و در بازه زمانی ۵ دقیقه الی ۱۰ دقیقه انجام می‌شود. ارتفاع شما در این تفریح ۱۰۰ متر الی ۳۰۰ متر از سطح زمین است و چتر شما به یک قایق موتوری محکم شده که با حرکت تند قایق موتوری، چتر در هوا به پرواز در می‌آید.

  • غواصی

دومین تفریح جذاب قشم غواصی در آب است. یک سفر ماجراجویانه در دل خلیج فارس و در میان مرجان‌ها و ماهی‌ها و گیاهان و خزه‌ها و جلبک‌های دریایی که اگرچه کوتاه است اما بهترین خاطره عمر شما در سفر به جزیره قشم خواهد شد. بعد از انجام کارهای اقامت در هتل قشم عازم مراکز غواصی شوید. تمام تجهیزات و آموزش‌های لازم به شما عرضه می‌شوند و در زمان غواصی یک مربی در کنار شماست. نیازی نیست که حتماً شنا بلد باشید. کافیست که به آموزشی که به شما داده شده دقت کنید و گوش به فرمان مربی غواصی خود باشید.

  • فلای بورد

اگر احساس می‌کنید زندگی کسالت باری دارید و ادامه آن برای شما چندان ممکن نیست، توصیه می‌کنیم که در سفر خود به قشم حتماً فلای بورد را امتحان کنید. البته این تفریح شجاعت و جسارت زیادی می‌خواهد که اگر فاقد آن هستید توصیه می‌کنیم سمت آن نروید. در ورزش فلای بورد شما یک جلیقه نجات می‌پوشید و بر یک جت اسکی سوار می‌شوید. این جت اسکی با فشار و پمپاژ شدید آب شما را به سمت آسمان پرتاب می‌کند.

همچنین تیوب سواری و شاتل سواری هم از دیگر تفریحات جذاب و آبی جزیره قشم هستند.

  • سافاری

آخرین تفریحی که قصد داریم در جزیره قشم آن را به شما معرفی کنیم، سافاری است. هیچ ربطی به آب و ساحل ندارد و در عین حال به قدری مهیج است که نمی‌توانید از آن چشم پوشی کنید. اگر عاشق رانندگی کردن با سرعت زیاد هستید، پیست سافاری قشم را از دست ندهید. این پیست یکی از برترین قطب‌های سافاری در کشور ایران به حساب می‌آید.

در نهایت در کنار سافاری می‌توانید از تفریحات دیگری مانند باگی سواری، کارتینگ و غیره هم در این جزیره لذت ببرید.

کرایه اتومبیل در قشم

راهنمای سفر به قشم

تفاوتی نمی‌کند که هتل شما در جزیره قشم هتل آرتا قشم، یا دیگر هتل‌ها و اقامتگاه‌ها باشد. در هر صورت به شما توصیه می‌کنیم برای مدیریت هزینه‌ها حتماً اتومبیل کرایه کنید. فاصله تفریحات و سرگرمی‌ها در جزیره قشم از یکدیگر زیاد است و در این جزیره مترو یا اتوبوسی برای حمل و نقل شما وجود ندارد. البته تاکسی‌ها وظیفه حمل و نقل مسافران و گردشگران را بر عهده دارند. اما ممکن است کمی هزینه آن‌ها برای شما زیاد باشد.

به همین دلیل توصیه می‌کنیم که در جزیره قشم اتومبیل کرایه کنید. برای کرایه کردن اتومبیل هم دو روش وجود دارد. روش اول این است که قبل از انجام سفر با مراجعه به سایت اینترنتی مجموعه‌هایی که اتومبیل کرایه می‌دهند، درخواست خود را ثبت کنید تا بلافاصله بعد از رسیدن به فرودگاه، اتومبیل به شما تحویل داده شود.

روش دوم هم این است که بعد از رسیدن به جزیره قشم و انجام کارهای پذیرش هتل، به مجموعه‌های کرایه دهنده اتومبیل مراجعه کرده و اتومبیل مورد نظر خود را سفارش دهید.

سفری متفاوت به جزیره قشم   

سفر به جزیره قشم در دسته سفرهای جذاب جنوب کشور قرار دارد که در هر لحظه شما را با شگفتی‌های جدیدی غافلگیر می‌کند. برای یک تجربه سفر بی‌نظیر به این جزیره توصیه می‌کنیم که حتماً از خدمات مجموعه اسنپ تریپ استفاده کنید. این مجموعه با بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات مسافرتی، در تمام سفرها در کنار شماست.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید