بانک سامان بار دیگر با یک بیلبورد تبلیغاتی به سطح شهر برگشته است، آن هم تبلیغی که باعث حرف و بحث‌های بسیار شده است. ماجرا چیست؟

ماجرای آدم برفی و تبلیغ گرم بانک سامان

سلام نو – سرویس اقتصادی: یک آدم برفی که اشک در چشم‌هایش جمع شده و لبش را با غم پایین انداخته است؛ این نماد جدیدترین کمپین تبلیغاتی بانک سامان است، بانکی که تا امروز کمپین‌های تبلیغاتی قوی، خاص و فکر شده آن توجه مخاطبین را جلب می‌کرد و یکی از عوامل تمایز آن با رقبا بود.

حالا اما جدیدترین کمپین تبلیغاتی بانک سامان حسابی جلب توجه کرده و باعث نظرات به شدت متفاوتی شده، نظراتی که عموما در دو سوی طیف قرار دارند. گروهی با ستایش از این کمپین آن را مثل همیشه هوشمندانه ارزیابی می‌کنند و گروهی دیگر معتقدند پروژه تبلیغاتی جدید بانک سامان آن حس و حال همیشگی را ندارد.

بانک سامان هفته پیش با طرح وایرال و تیزینگ شعار «گرما در راه است...» به روی بیلبوردهای سطح شهر برگشت و برای بسیاری این سوال را ایجاد کرد که پروژه جدید این بانک چیست؟ آیا وام جدید در راه است؟ بانک سامان قرار است وارد بازار جدیدی شود؟

تا اینجا به نظر می‌رسید سامان شعار جذابی را انتخاب کرده و در زمستان با یادآوری شعار Winter is coming بازی تاج و تخت از گرما در راه است سخن گفته است.

ماجرای آدم برفی و تبلیغ گرم بانک سامان

رونمایی از تبلیغ اصلی هم جالب بود، عکس یک آدم برفی که انگار نرم نرم در حال آب شدن است و چشمانش کاسه‌ای از اشک و لبش آویزان است، آن هم از گرمای دور جدید جوایز بانک سامان.

ماجرای آدم برفی و تبلیغ گرم بانک سامان

اصولا برقراری ارتباط در دو فاز چنین کمپین‌هایی سخت است و بسیاری از شرکت‌های ایرانی در برگزاری این دست از کمپین‌ها شکست می‌خورند، تنها کافی است کمی به حافظه خود رجوع کنید تا یکی دو مورد شکست خورده در همین فصل گذشته را به خاطر بیاورید.

بانک سامان در برقراری ارتباط دو فاز نسبتا موفق است، البته با یک «اما» بزرگ. بانک سامان در دوره‌ای عکس آدم برفی در حال آب شدن روی بیلبوردهایش گذاشته و از گرمای بی‌سابقه گفته که ما واقعا ما یکی از داغ‌ترین زمستان‌های چند سال اخیر را از سر می‌گذرانیم و ما در آرزوی برف چشم به آسمان دوخته‌ایم!

در چنین شرایط که مردم در انتظار برف و سرما هستند انتخاب چنین شعار و پروژه‌ای چندان هوشمندانه به نظر نمی‌رسد، به خصوص اگر تصویر یک آدم برفی دماغ هویجی موضوع اصلی باشد، آدمی برفی که اصولاً مثبت‌ترین نماد زمستان است و احتمالا بسیاری در آرزوی این هستند که آدم برفی درست کنند. در نتیجه دیدن یک آدم برفی در حال آب شدن با شعار ورود گرمای بی‌سابقه احتمالا به جای شوق جایزه کمی به مخاطب استرس می‌دهد.

در طرف مقابل علاقه‌مندان به این تبلیغ به هوشمندی اقتباس از شعار بازی تاج و تخت و ارتباط آن با فضای امروز جامعه سخن می‌گویند و معتقدند تبلیغ جلب توجه خوبی داشته و حتی به موضوع گرمای هوا و تغییرات اقلیمی اشاره‌ای داشته و مخاطب را به فکر انداخته است.

بانک سامان؛ بانکی که استانداردها و انتظارات را بالا برد

یک نکته درباره انتظارات از این تبلیغ را نباید از یاد برد و آن انتظاری است که بانک سامان از خود ایجاد کرده است، سامان بانکی است که استانداردهای تازه‌ای را در تبلیغات، مارکتینگ و روابط عمومی صنعت بانکی کشور را بالا برده و با هر پروژه تبلیغاتی تلاش کرد مرز جدید در این حوزه خلق کند.

سال ۱۳۹۳ بانک سامان با آگاهی نسبت به مسئله جهانی و ملی بحران آب و با هدف ایجاد جریان روشنگری و فرهنگ‌سازی در مورد حفظ آب کمپین «آب هست، ولی کم است» را شکل داد.

این کمپین نه تنها فراگیر شد بلکه تبدیل به پیشتاز موج تازه‌ای از کمپین‌های دوستدار محیط زیستی توسط برندهای تجاری و سازمان‌های مردم نهاد شد.

این کمپین همچنین در چهارمین دو سالانه گرافیک سرو نقره‌ای، جایزه بخش «سرو زربین» که ویژه گرافیک تجاری است را کسب کرد، جایزه‌ای که نشان از کیفیت آن داشت.

با چنین سابقه پرباری طبیعی است که مشتریان، مخاطبان و متخصصان، همه و همه انتظار بالایی از بانک سامان داشته باشند و با سخت‌گیری بیشتری خروجی‌های تبلیغاتی این بانک را مورد توجه قرار دهند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید