مهدی مهدوی‌کیا بازیکن سابق تیم ملی در صفحه شخصی اینستاگرام خود عکسی از خودش در کنار علی دایی و حشمت مهاجرانی در مراسم جام ملت‌های آسیا منتشر کرد.

تغییر قیافه عجیب مهدی مهدوی‌کیا در کنار علی دایی! + عکس

به گزارش سلام نو، مهدی مهدوی کیا متولد ۲ مرداد ۱۳۵۶ در ری، بازیکن فوتبال بود.

او فارغ التحصیل دیپلمه رشته اقتصاد نظام قدیم است، اصالتا اراکی هستند و در بین ۷ خواهر و ۴ برادر، دهمی است تابحال دوبار ازدواج کرده و یک دختر دارد.

مهدوی‌کیا از سال ۱۳۶۶ وقتی ۱۰ ساله بود با هندبال مدرسه شروع حرفه ای داشت او در مسابقات کشوری نوجوانان آقای گل شد و بعنوان کاپیتان دانش آموزان ایران در چند بازی بین المللی نیز حضور داشت.

از سال ۶۹ کم کم فوتبال را با شدت بیشتری در زمینه های خاکی حسین آباد در محله دولاب تهران پیگیر کرد و در نهایت سال ۷۰ به اصرار یکی از دوستان پدر به تیم فوتبال بانک ملی معرفی شد.

بازی های زیبایش باعث شد در سال ۷۳ به تیم ملی جوانان دعوت شود.

با انحلال تیم بانک ملی در سال ۷۴ با وجود مذاکرات اولیه با استقلال از حاشیه های این تیم ترسید و به پرسپولیس پیوست و تا سال ۱۳۷۹ در این تیم حضور داشت.

درخشش مهدوی کیا در بازیهای آسیایی سال ۱۳۷۴ و در جام جهانی ۹۸ فرانسه (سال ۱۳۷۶ شمسی) و گل بیاد ماندنی اش به آمریکا باعث شد به به باشگاه بوخوم آلمان دعوت شود.

بعد از یکسال از بوخوم به هامبورگ رفت و ۸ سال طلایی در این تیم و بوندس لیگا را تجربه کرد سپس در سال ۱۳۸۵ به اینتراخت فرانکفورت پیوست، با پایان قرار داد از سال ۸۸ به ایران بازگشت و به تیم استیل آذین رفت.

در مجموع ۲۵۰ بار تا پایان بهمن ۱۳۸۷ در بوندس‌ لیگا به میدان رفته‌ و ۲۹ گل به ثمر رسانده‌ است.

پس از استیل آذین در سال ۸۹ یک سال در داماش گیلان بود و یک سال و نیم هم در پرسپولیس بود و با پیراهن این تیم در ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ از فوتبال خداحافظی کرد.

مهدی مهدوی کیا در سال ۷۶ وقتی ۲۰ ساله بود با دختری بنام سپیده قنبری ازدواج کرد، این زوج در سال ۷۸ صاحب یک دختر بنام عسل شدند.

مهدوی‌کیا

کد خبرنگار: ۲۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید