حمل بار هوایی چالش‌های خود را دارد همراه باشید و درباره هزینه ارسال بار با هواپیما داخلی بدانید.

هزینه ارسال بار با هواپیما داخلی

به گزارش سلام نو همان طور که در جابجایی مسافران بین دو شهر دور یا دو کشور مختلف، هواپیما سریع‌ترین و بهترین انتخاب ممکن است، قطعا حمل بار با هواپیما نیز، سریع‌ترین حالت ممکن برای انتقال کالا از یک کشور به کشور دیگر است. حمل بار هوایی هم برای بارهای مسافری و هم برای اهداف تجاری یا همان صادرات و واردات مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته ساز و کار حمل بار با هواپیما برای هر کدام از این حالت‌ها روال اداری متفاوتی دارد که در ادامه بیشتر با جزئیات آن آشنا می‌شویم.

انواع حمل بار هوایی

کارگو Cargo و فریت Freight

اصولا حمل بار هوایی به دو صورت امکان‌پذیر است؛

  • حالت اول، حمل بار هوایی برای اضافه بار مسافری که در اصطلاح، به آن فریت Freight گفته می‌شود. شما به عنوان مسافر در زمان پرواز، تا حد محدودی مجاز هستید همراه خود بار داشته باشید و در صورت داشتن اضافه بار، مشمول جریمه خواهید شد. برای صرفه‌جویی و اجتناب از پرداخت جریمه اضافه بار، بهتر است از شیوه حمل بار هوایی فریت استفاده کنید.

هزینه ارسال بار با هواپیما داخلی

به عنوان مثال، ممکن است یک خانواده قصد مهاجرت به خارج از کشور را داشته باشند و بخواهند اسباب خانه خود را همراه خود به کشور جدید منتقل کنند. برای این کار باید از طریق شرکت‌های حمل و نقل هوایی اقدام به فریت بار کرده تا از طریق حمل بار با هواپیما ، آن را در مقصد مورد نظر تحویل بگیرید. معمولا فریت بار را باید با هماهنگی و مشاوره شرکت باربری هوایی مورد نظر و چند روز پیش از مسافرت انجام دهید تا فاصله زمانی زیادی بین مهاجرت و انتقال بار به مقصد به وجود نیاید.

باید توجه داشته باشید فریت بار مخصوص مسافرانی است که دارای بلیط پرواز به کشور مقصد هستند.

  • شکل دوم حمل بار هوایی، شیوه کارگو Cargo است. حمل بار هوایی به این شیوه، مخصوص اهداف تجاری است و روال اداری مخصوص به خود را دارد. داشتن کارت بازرگانی ، تاییدیه‌ها و اظهارنامه صادراتی برای حمل بار با هواپیما الزامی است.

به طور خلاصه حمل بار هوایی به این دو شکل است:

حمل بار هوایی کارگو مخصوص اهداف صادارتی و تجاری

حمل بار برای مقاصد شخصی و اضافه بار مسافری ( فریت بار )

ارسال بار هوایی خارجی

با توجه به این که امروزه رقابت گسترده‌ای بین شرکت‌های حمل‌ونقل هوایی مختلف و همچنین ایرلاین‌ها در مورد جلب رضایت مشتریان و ترغیب آن‌ها وجود دارد، شرکت‌های ارسال بار هوایی خارجی، شکل‌های مختلفی از خدمات را برای حمل بار به مشتریان خود پیشنهاد می‌دهند تا نهایت آسودگی خاطر را برای مالک و ارسال کننده بار فراهم کنند.

برای مثال، شما می‌توانید بار خود را در محلی که مایلید به شرکت باربری هوایی تحویل دهید و به همین شکل آن را در مقصد و در هر نقطه‌ای که مطلوب شماست تحویل بگیرید که به شیوه DOOR TO DOOR معروف است. در این صورت بسته‌بندی، انتقال زمینی تا فرودگاه، تشریفات اداری و گمرکی و حمل بار با هواپیما به کشور مقصد و نهایتا حمل زمینی تا نقطه دلخواه شما، تماما به عهده شرکت حمل‌ونقل هوایی خواهد بود.

البته شما می‌توانید بار را در فرودگاه مبدا تحویل دهید و در فرودگاه مقصد تحویل بگیرید و حق انتخاب در این خصوص با شماست.

یکی دیگر از خدمات ویژه که شرکت باربری هوایی با هماهنگی ایرلاین‌ها انجام می‌دهند، حمل بار هوایی کالاهای خطرناک است.

همچنین می‌توانید یک کالا را ابتدا به یک مقصد میانی جهت مونتاژ یا ایجاد تغییراتی در کالا، ارسال و نهایتا به مقصد نهایی بفرستید. البته به دلیل تفاوت شیوه کاری هر شرکت، بهتر است پیش از انتخاب شرکت باربری هوایی مورد نظر، به طور کامل در مورد لیست خدماتی که ارائه می‌کنند و نحوه هزینه‌ها مشاوره کنید تا بتوانید بهترین تصمیم ممکن را بگیرید.

فرقی نمی‌کند که قصد حمل هوایی بار به شرق آسیا و چین را داشته باشید، یا آلمان، ترکیه و سایر کشورهای تجاری جهان؛ شرکت هنزا ناو دریا انواع کالا را با قیمت رقابتی و در زمانی اندک به کشور مقصد می‌رساند.

هزینه ارسال بار با هواپیما داخلی

خدمات بار هوایی

به طور معمول یک شرکت حمل‌ونقل هوایی خدمات زیر را پیشنهاد می‌دهد:

  • حمل بار از فرودگاه مبدا به فرودگاه مقصد
  • حمل بار از فرودگاه مبدا و تحویل در محل دلخواه فرستنده در کشور مقصد
  • دریافت و بسته‌بندی بار در محل دلخواه فرستنده و تحویل بار در فرودگاه مقصد
  • دریافت و بسته‌بندی بار در محل دلخواه فرستنده و تحویل در محل دلخواه فرستنده در کشور مقصد
  • حمل بار هوایی کالاهای خطرناک
  • حمل بار به مقصد میانی
  • حمل بسته‌های کوچک و کالاهای حجیم OVERSIZE
  • EX WORK
  • بسته‌بندی و labling و انجام کلیه تشریفات گمرکی و صدور بارنامه
  • حمل حیوان زنده
  • حمل بسته اکسپرس(پست سریع)
  • انبارداری بار به مدت مشخص در مبدا یا مقصد

حمل بار هوایی داخلی

قیمت حمل بار هوایی خارجی و داخلی

قیمت حمل بار هوایی خارجی و داخلی به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهمترین آن‌ها، مقصد بار ، وزن یا حجم محموله ، نوع کالا ، نوع بسته‌بندی ، نحوه حمل بار هوایی ، قیمت پایه شرکت باربری و ایرلاین انتخابی و فاکتورهای مختلف است.

بدیهی است قیمت حمل بار هوایی خارجی نسبت به قیمت حمل بار هوایی داخلی گران‌تر است و تابع قوانین کشور مبدا و کشور مقصد است.

هزینه ارسال بار با هواپیما داخلی

مواردی که در قیمت حمل بار داخلی و خارجی دخیل است عبارتند از:

  • نوع کالا
  • وزن یا حجم کالا
  • نوع بسته‌بندی
  • نوع خدمات دریافتی ( شیوه حمل هوایی )
  • فاصله بین مبدا و مقصد
  • نوع ایرلان و شرکت باربری هوایی

همان طور که اشاره شد یکی از فاکتورهای قیمت حمل بار هوایی خارجی یا داخلی ، وزن بار است. ۴ تعرفه مختلف برای وزن بار وجود دارد که عبارتند از :

  • تعرفه وزن تا ۴۵ کیلوگرم
  • تعرفه وزن تا ۱۰۰ کیلوگرم
  • تعرفه وزن از ۱۰۰ تا ۳۰۰ کیلوگرم
  • تعرفه وزن ۳۰۰ کیلوگرم به بالا

مدت زمان حمل بار با هواپیما

طبیعی است که نمی‌توان برای هر نوع حمل بار با هواپیما یک بازه زمانی دقیق مشخص کرد، زیرا بسته به نوع حمل، محل مقصد ، نوع بار و عوامل دیگر ممکن است مدت زمان متفاوتی نیاز باشد تا بار به مقصد برسد، اما به طور کلی، باید بین ۳ روز تا یک هفته برای حمل بار هوایی خارجی را در نظر بگیرید.

مدت زمان دقیق را می‌توانید با مشاوره شرکت باربری خود مشخص کنید. برای مثال حمل بار هوایی از دبی به ایران معمولا ۳ تا ۵ روز طول می‌کشد.

برای حمل بار با هواپیما به چه مدارکی نیاز است ؟

همان طور که پیش‌تر گفته شد مدارک مورد نیاز برای فریت بار مسافری با حمل بار کارگو متفاوت است. به طور کلی برای فریت بار مسافری به این مدارک نیاز است :

  1. پاسپورت و کارت ملی
  2. بلیط
  3. جواز فریت بار مسافری یا پته گمرکی
  4. بارنامه
  5. فهرست وسایل یا فرم پکینگ لیست

هزینه ارسال بار با هواپیما داخلی

فریت بار مخصوص مسافران است و دارای معافیت‌های گمرکی است، چون به واسطه مسافرت فرد است که فریت بار انجام می‌شود. مدارک شخصی مسافر مانند پاسپورت، کارت ملی و بلیط پرواز از الزامات ارسال بار هوایی به شیوه فریت است.

زمانی که اثاثیه یا بار شما بسته‌بندی می‌شود فرمی توسط صاحب بار تکمیل شود که نام آن پکینگ لیست یا فهرست لوازم است. صحت اطلاعات این فرم به عهده صاحب بار است و ماموران گمرکی مجاز هستند در صورت مشکوک شدن، بسته‌بندی کالا را باز کرده و در صورت اطلاعات ناصحیح، اقدامات قانونی را صورت دهند. البته این فرم همیشه و برای همه مقاصد مهاجرتی الزامی نیست.

زمانی که امور گمرکی بار انجام شد، پته گمرکی که همان مجوز ارسال بار است، توسط گمرک صادر می‌شود. پس از صدور مجوز ارسال بار، شرکت باربری می‌تواند اقدام به صدور بارنامه کرده و بار فریت گردد.

مدارک مورد نیاز برای حمل بار به روش کارگو

برای بار صادراتی یا کارگو به این مدارک نیاز دارید:

  1. کارت بازرگانی
  2. مجوز صادراتی از گمرک
  3. گواهینامه‌های مورد نیاز مانند بهداشتی یا استانداردی
  4. پکینگ لیست
  5. اسناد خاص

حمل بار هوایی کالاهای مختلف

یک شرکت باربری هوایی اجازه حمل انواع مختلف کالا را دارد. حمل و نقل کالا از طریق هواپیما را می‌توان به چند دسته مختلف تقسیم کرد. البته هر کدام از این کالاها قوانین ارسالی خاص خود را دارند.

هزینه ارسال بار با هواپیما داخلی

حمل و نقل هوایی بین المللی بارهای معمولی؛ باربری هوایی بدون محدودیت

بار معمولی محموله‌ای است که برای حمل آن هیچ محدودیت و شرایط خاصی وجود ندارد. به‌عنوان‌مثال، می‌توان به کتاب و نشریات، اوراق و پاکت‌ها، وسایل شخصی به‌جز لوازم آرایش و عطر، انواع لوازم منزل به‌جز شکستنی‌ها، لوازم ساختمانی مانند شیرآلات و سنگ، ابزار آلات،‌ صنایع‌دستی، فرش، لوازم برقی و بسیاری از وسایل و اشیاء دیگر اشاره کرد.

حمل هوایی بار برای کالاهای فاسدشدنی و مواد غذایی

برخی از محموله‌ها به شرایط خاصی برای ارسال نیاز دارند و اگر آن شرایط فراهم نشود به احتمال بسیار فاسد خواهند شد. این کالاها به هواپیماهایی مناسب با مقررات خاص و همچنین فضای کافی در انبار نیاز دارند. برای مثال، محصولات کشاورزی،‌ تولیدات لبنی،‌ برخی از داروهای فاسدشدنی و تجهیزات پزشکی از این دسته محصولات محسوب می‌شوند.

حمل بارهای حجمی و سبک

بارهای حجمی و سبک کالاهایی هستند که حجمشان از وزنشان بیشتر است. تشخیص کالاهای حجمی به‌وسیله فرمول خاصی انجام می‌شود. به‌این‌منظور، باید طول، عرض و ارتفاع محموله را بر حسب سانتی‌متر در هم ضرب کرده و عدد حاصله را بر ۶۰۰۰ تقسیم کنید. برای حمل و نقل هوایی این نوع کالا باید فضای انبار مناسبی وجود داشته باشد. به‌همین دلیل هر هواپیمایی مناسب نخواهد بود.

هزینه ارسال بار با هواپیما داخلی

حمل و نقل هوایی سریع انواع کالاهای خطرناک

بارهای خطرناک مرسولاتی هستند که برای حمل آن‌ها به نقاط مختلف جهان شرایط خاصی از نظر بسته‌بندی و مقدار مجاز ارسال و مجوزها وجود دارد. این نوع از کالاها را می‌توان در گروه‌های مختلف زیر دسته‌بندی کرد:‌
● اسیدها
● مواد رادیو اکتیو
● اجسام، گازها و مایعات قابل اشتعال
● مواد منفجره
● مواد مسری
● مواد اکسیدکننده
● وسایلی مانند باتری، محصولات پلیمری و یخ خشک
این محموله‌ها را باید با توجه به قوانین کتاب بین‌المللی کالای خطرناک بسته‌بندی و ارسال کرد. افرادی که این مرسولات را حمل می‌کنند همگی آموزش لازم در این زمینه را از قبل دیده‌اند.

هزینه ارسال بار با هواپیما داخلی

حمل هوایی حیوانات زنده توسط شرکت‌های حمل و نقل هوایی

حیوانات زنده نیز مانند سایر محموله‌ها از طریق حمل هوایی و هواپیما جابه‌جا می‌شوند. کلیه این حیوانات پیش از ارسال مورد معاینه پزشکی قرار گرفته و گواهی سلامت عمومی دریافت می‌کنند. جانوران مختلف در قفسه‌های ایمن و مناسب قرار گرفته و در مقصد به افراد تحویل داده می‌شوند. معمولا برای حمل و نقل بین‌المللی حیوانات زنده قوانین مشخصی وجود دارد که باید مطابق آن عمل شود.

مزایای حمل و نقل هوایی؛ ارسال سریع محموله‌های مختلف

حمل و نقل هوایی مزایای متعددی دارد. مهم‌ترین مزیت آن را می‌توان درخصوص سرعت ارسال بار دانست. علاوه‌بر این، آسیب کم وارده به کالا و محموله‌ها در این روش نیز جزو مزایای حمل بار هوایی است. زیرا حمل کالا در مسافت طولانی و زمان کم، بدون موانع فیزیکی خواهد بود.

هزینه ارسال بار از طریق باربری هوایی کارگو، فریت و سریع‌السیر

نوع ارسال بار از طریق حمل و نقل هوایی و سرعت آن در هزینه نهایی بسیار اهمیت دارد. برای مثال، بسته به نوع محموله و کشور مقصد، فریت، کارگو و ارسال سریع‌السیر بار تعیین می‌شود.
علاوه‌بر این می‌توانید کارهای تخصصی بسته‌بندی، مراحل گمرکی،‌ بارنامه و ارسال مرسولات هوایی خود را به ما بسپارید.

هزینه ارسال بار با هواپیما داخلی

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید